تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
plusresetminus
فرهنگسرای خاوران برگزار می کند:

بیست و سومین سال اجرای آیین تعزیه خوانی

حزب الله:همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام، بیست و سومین سال اجرای آیین تعزیه خوانی ویژه ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه السلام و یاران با وفایشان به مدت 10روز در فرهنگسرای خاوران برگزار می شود.
۰
کد مطلب : ۱۲۴۵۱۷
بیست و سومین سال اجرای آیین تعزیه خوانی

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،رضا دوستعلی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 15 در توضیح اجراهای این 10شب گفت:

روز عاشوراء بين دو لشكر حقّ و باطل، آتش جنگ با شدّت تمام شعله ور بود.
در وسط هاى روز،يكى از ياران امام حسين صلوات اللّه عليه جلو آمد و به آن حضرت عرضه داشت:هنگام نماز فرا رسيده است و اكنون كه به ملاقات خداوند متعال مى روم دوست دارم آخرين نماز را خوانده باشم،
حضرت ابا عبداللّه نگاهى به سمت آسمان كرد و فرمود: يادى از نماز كردى خداوند تو را از نمازگزاران قرار دهد؛

بیان این جمله نشانگر اهمیت نماز نزد حضرت سیدالشهدا حتی در آن شرایط هولناک می باشد برهمین اساس این برنامه با هدف پررنگ کردن اهمیت نماز نزد جوانان و همچنین با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی،احیای فرهنگ حسینی، و تبیین نهضت تاریخ ساز امام حسین آغاز شده و تا 21 مهر ماه ادامه دارد.

دوستعلی اضافه کرد:این تعزیه خوانی ها به همان سبک سنتی و قدیمی مراسم تعزیه است که در ابتدای آن گروه روی صحنه قرار گرفته و با اجرای مراسم نمایشی به روایت واقعه کربلا می پردازد.

وی افزود:در انتهای مراسم از مادران شهدای 8سال جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس تقدیر شده و هدایایی به همراه لوح سپاس تقدیم آنان می گردد.

گفتنی است آیین تعزیه اباعبدالله به شرح زیر است:

مجلس اول:شاهچراغ، مجلس دوم:حجة الوداع، مجلس سوم:متوکل عباسی، مجلس چهارم:شهادت مسلم بن عقیل، مجلس پنجم:شهادت دوطفلان مسلم، مجلس ششم:شهادت حرابن یزید ریاحی، مجلس هفتم:شهادت قاسم ابن حسن، مجلس هشتم:شهادت علی اکبر(ع)، مجلس نهم:شهادت حضرت عباس(ع)، مجلس دهم:شهادت امام حسین(ع).

علاقه مندان می توانند هر روز از ساعت 15 به آدرس میدان خراسان،خیابان خاوران،سه راه هاشم آباد،فرهنگسرای خاوران مراجعه کرده و حضور تمام عاشقان اهل بیت در این برنامه آزاد است.

منبع : روابط عمومی فرهنگسرای خاوران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین