تاریخ انتشارجمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
plusresetminus
حزب‌الله: امام‌جمعه کرج گفت: اینکه برای بررسی نکات مربوط به اقتصاد مقاومتی از کرج به کیش بروند و در آنجا جلسه‌ای داشته باشند گزاف است.
۰
کد مطلب : ۱۰۵۳۴۷
انتقاد آیت‌الله حسینی‌همدانی از برگزاری جلسه مربوط به  اقتصاد مقاومتی کرج در کیش
به گزارش حزب‌الله، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به اینکه اهل تقوا کار را به آینده به تاخیر نمی‌اندازند، اظهار داشت: تلاش می‌کنند در وقت مقرر کار را انجام دهند تا به نتیجه برسد.

وی افزود: باید امروز را به نحو احسن اداره کرد و به تعبیر حضرت علی(ع) امروز را امانت داری کن و در حفظ آن کوشا باش چراکه هر کاری که امروز می‌کنی برای آینده حفظ می‌شود و باید توجه کرد چه چیز برای آینده به امانت گذاشته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بحث اشرافی‌گری یک عده که روحیه برتری دارند در عدالت اجتماعی از منظر امام علی(ع)، تصریح کرد: اشراف به معنای بلندمرتبگی و آگاهی است و به معنای ممدوح و مذموم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به گفته پیامبر(ص) اشراف علما و اهل سادات هستند، گفت: اشراف به معنای مذموم با کبر و غرور همراه است و به گفته امیر المومنین(ع)، اگر بنا بود خداوند برای بندگانش کبر بخواهد، بدون شک به انبیا و اولیا که پسندیده هستند این صفت را می‌داد، درحالی که به آنان فروتنی و تواضع داده است.

خطیب جمعه کرج گفت: برای اینکه تکبر را از خود دور کنید به ابتدای وجود خود فکر کنید که خداوند از آب گندیده و خاک خلق کرده و اگر می خواست از بهترین‌ها می توانست انسان را بیافریند اما به گونه‌ای خلق کرد که تکبر را از انسان بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه اشرافی‌گری مانع ایمان است، بیان کرد: اگر خدانکرده اشرافی‌گری در حاکمان رسوخ کند سبک زندگی و فرهنگ مردم تغییر می‌کند و عدالت اجتماعی از بین می‌رود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مهمترین رویدادهای هفته جاری، اظهار داشت: مهمترین رویداد این هفته آغاز ایام‌الله و شروع دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی است که سرنوشت مردم ایران را عوض کرد و مقدمه تحولی در جهان در دوران معاصر شد و آثار آن در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب وارد 38 سالگی می‌شود و دیگر کودک نوپا نیست بلکه به جوانی تبدیل شده که تجربیات فراوانی دارد، گفت: انبوه مسائلی که برای انقلاب پیش آمد با بصیرت کامل، دشمن شناسی دقیق، توکل برخدا، شجاعت رهبری و اتحاد و وحدت ملت، پشت سر گذاشته شد.

نماینده‌ ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه اکنون انقلاب اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی توانمند و اثرگذار است، اظهار داشت: این درحالی است که از ارزش‌های انقلاب و آرمان‌های اولیه فاصله نگرفته و همچنان پایبند به اصول با تمام توان در حال حرکت به سمت جلو است و همین محکم بودن سبب مخالفت‌های دولت‌های استکباری به ویژه توطئه‌ها و پلیدی‌های امریکا بر علیه ملت و نظام اسلامی شده است.

امام جمعه کرج با اشاره به ریشه این ماندگاری و حرکت به سمت جلو و کارساز نبودن این دشمنی‌ها و موانع موجود، باورهای عمیق دینی، نیت‌های الهی مردم و رهبران انقلاب و الگو قرار دادن محرم و عاشورا است، افزود: هویت انقلاب اسلامی ارزش‌های دینی و مذهبی است و تمام تلاش مخالفان گرفتن این هویت از انقلاب است.

وی تصریح کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در این ماه‌های اخیر که به نفوذ و تلاشی که دشمن به شکل‌های مختلف انجام می‌دهد، اشاره می‌کنند، دشمن قصد دارد ریشه‌های انقلاب را تخریب کرده، مطالب اصلی و ناب را از بین برده و باورها را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه تغییر باورها تغییر رفتارهاست و دشمن تلاش می‌کند استحاله از دورن صورت بگیرد، بیان کرد: اما به فضل پروردگار و با هوشمندی و بصیرت مردم انقلابی و هدایت‌های رهبر فرزانه این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: دشمن ار همه فضاها به ویژه فضای مجازی برای تغییر فکر و هویت دینی آحاد مردم با گفتمان‌های مختلف استفاده می‌کند و لحظه‌ای ساکت نیست و در این راستا یکی از مهمترین کارهایی که دنبال می‌کند بحث براندازی است که دولت‌های غربی به ویژه آمریکا، انگلیس و اسرائیل آن را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه این دولت ها به سبب جذب مخاطب موضوعاتی مانند نقض حقوق بشر، نقض دموکراسی، ناکارآمدی نظام و چنین مواردی را دنبال می‌کنند، یادآور شد: گفتمان سازی برای جذب افراد نیز از دیگر اهدافی است که توسط ان ها دنبال می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: گفتمان‌سازی با کمک دگراندیشان پس از رحلت امام(ره) به آرامی به نام "گذار از دموکراسی" مطرح شد و در اجتماع مخاطبینی را به سمت خود جذب کرد و با رشد توانست دولت اصلاحات را شکل دهد.

وی تاکید کرد: بعدها در سایه همین گفتمان اصلاحات و همراهی عده‌ای از مسئولان فتنه‌هایی در این کشور به وقوع پیوست که فتنه سال 78 و 88 را به وجود آورد و تمامی اصحاب فتنه از گروه‌ها که به دنبال دموکراسی سکولار هستند و نظریه ولایت فقیه را قبول ندارند، با سیاه‌نمایی و استبدادی دانستن نظریه ایشان، مخالفت با شخص رهبر انقلاب، حمایت از جنبش سبز و امثال آن به دنبال تغییر قانون اساسی و امثال آن هستند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه در کنار بحث اصلاح طلبی بحث اصولگرایی و اعتدال نیز مطرح است، افزود: به سبب اینکه هیچ یک بار معنایی لازم را نداشته و تنها اسم هستند، عده ای برای مطرح کردن خود در پشت این اسامی سنگر می‌گیرند و خود را معرفی می‌کنند.

وی گفت: نتیجه این امر آن می‌شود که خیلی زود این اسامی در جامعه دچار تنش میش‌ود و قابلیت خود را از دست می دهد، اختلافاتی در آنان ایجاد شده و سبب شکاف می شود و اصلاحات تندرو، اصول‌گرای معتدل را بوجود می‌آورد که مشخص می‌کند از اساس ریشه ای نداشته است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه انچه ما می گوییم و در مقابل تمام این حرف ها می ایستد، در صراط مستقیم حرکت می کند و شاخصه های مشخص و غیرقابل تغییر دارد، اصل انقلاب است، خاطرنشان کرد: معیارهای انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی به معنای تقسیم کردن به انقلاب و ضد انقلاب است چراکه ملاک در تمامی امور باید خود انقلاب باشد و در غیر این صورت معلوم نیست به کجا می رسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: انقلابی با اشکال مختلف نداریم، انقلابی امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند و این گفتمان حسین‌بن‌علی(ع) است که با روش اعتدالی خود برای برگرداندن جامعه به اصول و ارزش‌های الهی دست به اصلاحات زد.

وی بیان کرد:در مواردی که پیش می‌آید می‌گوییم شخص باید انقلابی بوده و مسئولیت‌ها به دست افراد انقلابی باشد و افرادی که قرار است به مجلس راه یابند باید انقلابی باشند.

امام جمعه کرج ضمن اشاره به اینکه برقراری احکام دین، اجرای عدالت، از بین رفتن فقر و تبعیض، مقابله با اشرافی گری، جریان دادن شایسته سالاری و چنین مواردی سبب انقلاب شد، تصریح کرد: در این راستا فردی که بر خلاف این مسیر حرفی بزند به طور قطع در مقابل انقلاب ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه در آستانه سی و هشتمین سالگرد انقلاب اسلامی لازم است این گفتمان و ریشه‌های آن در همه جا تکرار شود، گفت: تکرار برای نسل جوان و بازخوانی آن به تعبیر رهبر انقلاب سبب ماندگاری انقلاب اسلامی می‌شود.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه همه تلاش دشمنان انقلاب برای از بین بردن این گفتمان است و تلاش می کنند ایمان، بصیرت و حضور مردم در صحنه را از بین برده و یا کمرنگ کنند، یادآور شد: یکی از صحنه‌های مهم که از مدت‌ها قبل برای آن طراحی کرده و برنامه ریزی دقیقی برای آن دارند، انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان از این طریق به دسته های تصمیم گیر و تصمیم ساز نزدیک می شوند و به کمک افراد ترسو، بزدل، غرب گرا و واداده داخلی که دلشان به دنبال حرف امریکاست، پروژه استحاله از درون را اجرایی می‌کنند، تاکید کرد: شرایط این دوره از انتخابات حساسیت ویژه ای دارد و همه باید کمک کنند تا به خوبی مجلسی متدین، متخصص، بصیر، استکبارستیز و قدرتمند تشکیل شود.

امام جمعه کرج گفت: تلاش‌های زیادی انجام می‌شود تا مجلس این دوره تراز انقلاب اسلامی نباشد و به خیال خام خود قصد دارند، ولو با لباس روحانیت، لیبرالیسم یا سکولاریسم را در ارکان کشور نفوذ دهند.

وی با اشاره به شعارها و بیانیه‌هایی که در این روزها داده می‌شود، اظهار داشت: اخیرا عده ای "حزب جبهه نجات ایران" را تشکیل داده اند که مشخص نیست ایران از چه چیز قرار است نجات پیدا کند، آیا باید از دست اسلام نجات یابد؟ منظور آن‌ها از این امر کاملا روشن است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با اقتدار زیادی در مقابل تمام بدخواهان ایستاده است، گفت: ایران قدرتی است که در منطقه نمی توان قدرت آن را انکار کرد و جمهوری اسلامی با تربیت دینی در مقابل ظالم ایستاده و از مظلوم حمایت می‌کند.

خطیب جمعه کرج بیان کرد: رزمایش دریایی ولایت 94 که در 4 مرحله قدرت دریایی ایران را به رخ دنیا کشید، برای همه عالم مشهود است و امید است خداوند توان نیروهای دریایی ارتش و سپاه را در عرصه های مختلف بیشتر کند.

وی گفت: فرمانده این رزمایش از روی عرشه ناوشکن جماران به فرماندهی مشهور شد و ان ناوشکن توسط متخصصان جوان ایرانی صنعت دفاعی کشور و بدون کمک خارجی ها ساخته شد و این نشان از قدرت و توانمندی این کشور دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به جوانان سپاه پاسداران ایران اسلامی که تفنگداران امریکایی را چندی پیش خوار کردند و مورد تفقد رهبری قرار گرفتند، افزود: این ها نشانه ثبات و استقلال کامل ایران است.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با اقتدار و صلابت تمام نگاه نامحرمان و دست متجاوزان را قطع می کند، گفت: با این وضعیتی که مخالفان و دشمنان فراهم کرده و می‌خواهند نقشه‌هایی را عملیاتی کنند آیا نباید ممیزی کرد که چه کسی می خواهد وارد مجلسین شورای اسلامی و خبرگان شود، چراکه نباید راه را برای آنان که اعتقادی به نظام و ارکان نظام ندارند باز گذاشت تا با ظاهر سازی و شعارهای فریبنده و دروغ وارد مجلس شده و انحراف ایجاد کنند.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه هیچ عاقلی اجازه نمی‌دهد این افراد وارد مجلس شوند، خاطرنشان کرد: قانونگذار این نکته را مد نظر داشته و دستگاه نظارتی برای این امر در نظر گرفته تا اگر کسی ویژگی های لازم را نداشت از ورود به عرصه انتخابات جلوگیری می‌کند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه قانون برای شورای نگهبان قائل به نظارت است، گفت: اگر نظارت را به گونه ای تعریف کنیم که نتیجه آن عدم نظارت باشد، نقض غرض است چراکه شورای نگهبان باید توان اعمال نظر خود را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ناظر کار خود را به دستی انجام ندهد ضرر و زیان های فراوانی ایجاد می‌شود، بیان کرد: کسی نمی پسندد که ناظر تنها نگاه کند بلکه باید اعمال نظر و در مواردی جلوگیری کند و در این راستا کاری که شورای نگهبان انجام می دهد بر اساس وظایف قانونی است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه اگر کسی مخالف شورای نگهبان و این مجموعه باشد، مسلما طاغوت است، خاطرنشان کرد: به تحلیل امام کسی که رای شورای نگهبان را قبول ندارد، مفسد فی الارض است که در این راستا تکلیف برخی که می گویند احراز صلاحیت را مردم تعیین می‌کنند، مشخص است.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) هشدار دادند که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است، گفت: اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید شورای نگهبان کذا و کذا، این فساد است و یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب از جهت مفسد فی الارض بودن قرار گیرد.

خطیب جمعه کرج افزود: گاهی ممکن است افراد به نظری که شورای نگهبان می دهد اعتراض داشته باشند که این نیز راهکار قانونی دارد و افراد آزادند برای احقاق حقوق خود قدم برداشته و حرکاتی انجام دهد که با این امر کسی مخالف نیست اما تضعیف نباید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه رد صلاحیت شده ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که تنها برای مجلس صلاحیت لازم را ندارند و به آن معنا نیست که به طور کلی هیچ گونه صلاحیتی ندارند، یادآور شد: از سایر صلاحیت‌های آنان در جاهای دیگر باید استفاده شود و نبیاد حرف هایی بزنند که دستگاه نظارتی را تضعیف کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا انتخاباتی با نشاط و با حضور گسترده و اکثریتی مردم برگزار شود، افزود: نباید اجازه دهیم آرامش جامعه بهم بخورد و در این راستا حرف های تنش زا و بی ربط زدن به ویژه برای مسئولان کار خوبی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه برخی حرف‌هایی می‌زنند که اگر یک لحظه به آن فکر کنند از آن پشیمان می‌شوند، اظهار داشت: در همین استان فردی گفته "همه دستگاه‌ها و مخالفان را ساکت کردیم و تنها ساکت کردن تریبون نماز جمعه باقی مانده است که آن را نیز خاموش می‌کنیم" که این خیال خامی است!

وی خطاب یه این فرد افزود: بزرگتر از تو که امریکا بود نتوانسته تریبون نماز جمعه را خاموش کند، تو میخواهی این کار را انجام دهی؟

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه مشغول کار برای مردم باشید و فرصت را از دست ندهید، گفت: باید وظایف قانونی خود را بر حسب تکلیف انجام دهید، چراکه در غیر این صورت در مقابل خداوند، شهدای انقلاب و انبیا و اهل بیت پاسخگو نیستید.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای انتخاب افراد باید حجت شرعی داشته باشند، تصریح کرد:ما مسلمانیم و مسلمان نمی‌تواند هرگونه که دلش خواست عمل کند و در چنین موارد مهمی باید حجت شرعی داشته باشد و بتواند بگوید به چه دلیل فردی را انتخاب کرده و دیگری را قبول نکرده است.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه نسبت های خونی، فامیلی، گروهی و قبیله ای نباید دلیلی برای رای دادن محسوب شود، خاطرنشان کرد: کسانی که اینگونه عمل می کنند بدانند حجت شرعی ندارند اما اگر برای خود به نتیجه رسیدید باید به فردی رای دهید باید آن را انجام دهید و در غیر این صورت باید از اهل آن بپرسید و آن کسی است که مصلحت را می‌داند و کشور و حقایق افراد را می‌شناسد.

وی صحبت در مورد خبرگان و وضعیت خود در انتخابات را با توجه به کمبود وقت به زمان دیگری موکول کرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز به برگزاری همایش خطر تفکیری‌ها که در قم به ابتکار مرجعیت برگزار شد، اشاره کرد و گفت: این همایش اهمیت ویژه ای دارد و به این امر تاکید دارد که افرادی که جنایت و خشونت می‌کنند مسلمان نیستند و هیچ یک از فرقه‌های اسلامی آنان را نپذیرفته‌اند و آلت دست کشورهای استکباری برای پیشبرد اهداف استکباری خود شده اند و مانند سرطانی به جان انسان ها افتاده‌اند.

وی اظهار داشت: مسئله پیام رهبر انقلاب به اجلاس نماز که ترویج نماز را مسئولیتی همگانی دانستند بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد چراکه مسئله نماز بسیار مهم است و عامل معنوی است که آسیب های اجتماعی را از بین برده و مانند چشمه‌ای تطهیر کننده و پاک کننده است.

امام جمعه کرج با اشاره به ارتباط با بیگانگان در پسابرجام که وضعیت خوبی در آن دیده نمی‌شود، تصریح کرد: امید است افرادی که مسئولیت دارند به این امر اهمیت دهند چراکه مسئله اقتصاد مقاومتی همچنان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه استان البرز قابلیت‌های فراوان دارد که باید به آن توجه کرد و مسئولان باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند، افزود: اینکه برای بررسی نکات مربوط به اقتصاد مقاومتی از کرج به کیش بروند و در آنجا جلسه‌ای داشته باشند گزاف است چراکه اگر می‌خواهید به اقتصاد مقاومتی بپردازید به اشتهارد و مناطق محروم بروید و بررسی کنید که چگونه باید تولید را افزایش داد و مشکلات را حل کرد تا به اهداف عالیه دست یابید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین