تاریخ انتشارجمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
plusresetminus
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه برخی عوامانه سخن می‌گویند تا احساسات مردم را تحریک کنند، گفت: برخی افراد منافق اصول نظام را با اقدامات خود زیر سوال می‌برند.
۰
کد مطلب : ۱۰۴۷۱۸
آیت‌الله حسینی‌همدانی: برخی افراد منافق اصول نظام را با اقدامات خود زیر سوال می‌برند/تضعیف شورای نگهبان نفوذ دشمن را تسهیل می‌کند
به گزارش حزب‌الله، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج، با اشاره به اینکه متقین اهل کار و تلاش هستند، اظهار داشت: اهل تقوا کلیه امور خود را بر مبنای رضای خدا قرار می‌دهند و اهل ریا نیستند.
وی با تاکید بر اینکه در بحث عدالت، عدالت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است که باید توسط کارگزاران مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: عدالت اجتماعی مهم‌ترین بعد عدالت است.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه اهل تقوا به هیچ عنوان از اعمال خود غافل نیستند، خاطرنشان کرد: این اشخاص به طور مکرر و مستمر اعمال خود را بررسی و حسابرسی می‌کنند و هیچگاه گرفتار دشمن نمی‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مناسبت‌های پیش رو در هفته جاری مربوط به انقلاب اسلامی و برخی جریانات بعد از این واقعه تاریخی است، تصریح کرد: 4 بهمن سال 57 به دستور بختیار فرودگاه مهرآباد برای جلوگیری از ورود امام(ره) اشغال شد اما خوشبختانه اراده الهی مانع از این امر شد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تحصن علمای تهرانی در آن زمان به واسطه اشغال فرودگاه به منظور جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) به کشور، گفت: اراده و خواست الهی مانع از تحقق این امر شد و با حضور امام در کشور بستر پیروزی انقلاب فراهم شد.
آیت‌الله حسینی‌همدانی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 6 بهمن سال 60 شاهد حماسه بزرگ و عظیم مردم آمل بودیم که این واقعه نیز سبب شهادت بیش از 40 نفر از هموطنان شد و مردم این خطه اجازه اجرایی شدن توطئه دشمن علیه کشور را ندادند و همانند سدی عظیم مانع از انجام آن شدند.
وی با اشاره به پاسخ مقام معظم رهبری به نامه رئیس جمهور که نکات مهم و ارزنده‌ای را در خود جای داده است، گفت: نکات دقیقی در این نامه مطرح شده که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.
وی با اشاره به اینکه مقاومت مردم، تلاش دانشمندان هسته‌ای و مذاکره کنندگان سبب عقب‌نشینی و از بین رفتن بخشی از تحریم‌ها شده است، خاطرنشان کرد: تذکرات مهم و چندگانه‌ای در این نامه مطرح شده که رهبر معظم انقلاب موارد نگرانی خودشان را نیز در این نامه بیان کرده‌اند.
خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه امید است دغدغه‌ها مورد توجه و دقت مسئولان اجرایی قرار گیرد، افزود: باید مراقبت کامل کرد که طرف مقابل نقض عهد نکند در غیر اینصورت باید مقابله به مثل داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه در آستانه قبول برجام 11 شرکت بزرگ ایرانی تحریم شد، گفت: در کنگره امریکا بحث ممنویت ورود به امریکا برای کسانی که به ایران سفر کنند تصویب شد، که این اقدام حق گردشگری و سرمایه‌گذاری در ایران را از بین می‌برد.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه بر این اساس 13 میلیون اروپایی حق ورود به ایران را ندارند، تصریح کرد: این مصوبه با روح برجام نمی‌سازد و مخالفت قطعی را به همراه دارد، از این رو باید در این مورد پاسخی قاطع داده شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه باید محکم حق مردم کشور مطالبه شود از طرفی مقام معظم رهبری فرمودند مراقب خدعه باشید، افزود: مسئولان سیاسی در همه عرصه‌های جهانی باید سریع عمل و خطوط قرمز کشور را پاسداری کنند چراکه غافل شدن از دشمنی چون امریکا ساده‌اندیشی است.
وی گفت: امریکا از کینه‌توزی و دشمنی با مردم و کشور ما کوتاه نیامده است، از طرفی این نظام قابل اعتماد نیست و باید مراقبت کرد که حیله ای تازه‌ای به کار نبندد، این مهم توسط اولیا دین مورد تاکید و توجه قرار گرفته است که نباید حسن‌ظنی به دشمن داشته باشیم.
امام جمعه کرج تاکید کرد: همه مستکبران عالم و به‌ویژه رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل بدانند تا آخرین لحظه عمر خود در راستای مبارزه با آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه با نظارت هوشمندانه بر برجام باید مراقب خدعه‌های امریکا بود، اظهار داشت: در مقطع پسا برجام ایران باید به راستی‌آزمایی طرف مقابل خود اقدام و جامعه جهانی را از تخلفات آمریکا آگاه کند.
وی با بیان اینکه هزینه سنگین این معامله نکته قابل توجه دیگری بود که در این نامه قید شده است که باید صادقانه با مردم مطرح شود، افزود: برخی اوقات مباحثی از سوی افراد عنوان می‌شود که با سخنان رهبری متضاد است.
وی با اشاره به اینکه اخیرا صحیت‌هایی مبنی بر اینکه مساله سانتریفیوژها انچنان مهم نیست مطرح می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هزینه سنگینی را پرداخت کردیم از این رو باید در مقابل چیزی که بدست آورده‌یم آن را مطرح کنیم.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با تاکید بر اینکه در راستای رفع اساسی مشکلات حاکم بر اوضاع اقتصادی کشور باید به امر مهم اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام مظعم رهبری توجه ویژه ای صورت گیرد، اظهار داشت: تحول اقتصادی کشور در گرو عملیاتی شدن این منشور است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه در آستانه روز گمرک قرار داریم، تصریح کرد: در بحث تحول اقتصادی گمرک و نظام گمرکی از جایگاه مهمی برخوردار است و باید در واردات اولویت سنجی صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید وارادات به نحوی باشد که به تولید و صنعت کشور خدشه و آسیبی وارد شود، گفت: در بخش واردات باید سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت‌ها فراهم شود چرا که در صورت توجه به این امر زندگی مردم با واردات اجناس بنجل سایر کشورها با مشکلات عدیده‌ای رو به رو می‌شود.
امام جمعه کرج با اشاره به سخنرانی رهبری در راستای دو انتخابات مهم و پیش رو، افزود: مسئله انتخابات، مساله ملی است که سبب عزت ملی، استمرار امنیت و پیشرفت علمی کشور می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه در این راستا نباید به نهادهای قانونی اهانتی صورت گیرد چرا که شاهد هستیم حمله‌های زیادی به نهاد ارزشی شورای نگهبان صورت گرفته است، بیان کرد: دژ محکم شورای نگهبان در مقابل نااهلان تا کنون سر خم نکرده از طرفی برخی درصدد هستند با فشار به این نهاد مراکز تصمیم‌گیری را در تصرف خود درآورند.
خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه اگر افراد به قانون اساسی التزام دارند نباید از عملکرد شورای نگهبان دلگیر شوند، بیان کرد: نظارت شورای نگهبان استصوابی است به همین سبب برخی افراد نگران هستند.
وی با تاکید بر اینکه افرادی که ضدانقلاب، ضدولایت و رهبری هستند، افرادی که اصل نظام را قبول ندارند و در فتنه حاضر بودند چطور انتظار دارند تائید شوند، تصریح کرد: توجه کردن به کلیه موارد مذکور به گمان برخی جناحی کردن مجلس است در حالی که به طور قطع این گونه نیست.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه برخی عوامانه سخن می‌گویند تا احساسات مردم را تحریک کنند، یادآور شد: اگر بحث نظارت شورای نگهبان نباشد به طور قطع و یقین آشوب برپا می‌شود.
وی با اشاره به سخنان آیت‌الله جنتی مبنی بر اینکه عده‌ای برای مجلس خبرگان هبری کاندید شدند که شرب خمر می‌کنند، اظهار داشت: طبق فرمایش امام(ره) اگر کسی با مصوبات مجلس که به تائید شورای نگهبان برسد، مخالفت کند در اصل مخالف اسلام است.
وی با تاکید بر اینکه برخی افراد منافق، اصول نظام را با اقدامات خود زیر سوال می‌برند، گفت: در جامعه کنونی ما شناخت منافق به راحتی صورت می‌گیرد، کسی که دشمن را همراهی کرده و در راستای عملیاتی شدن خواسته دشمن افدام می‌کند، منافق است.
امام‌جمعه کرج با بیان اینکه هدف اصلی دشمنان قانون اساسی و دین است اما به طور قطع کاری از پیش نمی ‌برند، افزود: برخی جنجال‌هایی در راستای رد صلاحیت افراد توسط شورای نگهبان صورت گرفته که هدفی غیر از ایجاد بلوا در جامعه ندارد.
آیت‌الله حسینی‌همدانی با بیان اینکه برخی در اجرای انتخابات نقش دارند و درحالی که باید بی‌طرف باشند گزافه‌گویی می‌کنند، اظهار داشت: عده‌ای درصدد هستند با ضعیف جلوه‌دادن شورای نگهبان راه نفوذ دشمن به مراکز مهم نظام را باز کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: مقام معظم رهبری در بخش دیگر سخنان خود تاکید فراوانی به توجه به جوانان انقلابی و حزب‌الهی داشته‌اند ،چرا که این جوانان در بزنگاه وارد عمل شده و از کشور دفاع می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه همه باید مشی رهبری را فرا بگیریم و در آن مسیر حرکت کنیم، افزود: ملت حزب‌الله بصیر است و با پیروزی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مسیر تعالی را طی می‌کند.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین