تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
plusresetminus
جزییات جدید از دستگیری سرکرده یک فرقه تندرو در کرج

حامیان گروه ساماندهی شده در کرج چه کسانی هستند؟

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور امروز در جمع استانداران و فرماندران از سازماندهی یک گروه فرقه‌ای در کرج و تهران و همکاری این گروه با حمایت برخی مسئولان خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۰۴۷۱۰
حامیان گروه ساماندهی شده در کرج چه کسانی هستند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب‌الله، سردار حسین ذوالفقاری امروز اظهار داشت: برخی مسئولان تحت عنوان مذهبی‌بودن به این گروه در کرج و تهران  کمک کرده‌اند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به مسائل امنیتی پیرامون کشور افزود: برخی اتفاقات را با صراحت نمی‌شود گفت، اما تصمیم جدی در آن سوی مرزها وجود داشته که اتفاقی در ایران بیفتد.

رئیس کمیته امنیتی انتخابات با اعلام اینکه اشراف اطلاعاتی در دو سال گذشته بی‌نظیر بوده، ابراز داشت: نطفه یک گروه تروریستی بسته شد. همکاران ما رصد کردند و هیچ‌کدام از برنامه‌ریزی‌ها به سرانجام نرسید. آنها فیلمبرداری و برنامه‌ریزی کردند و همه کارها را انجام دادند، اما موفق نشدند.

وی تصریح کرد: بنا داشتند هیمنه کشور را بشکنند و یکی از کادرهای اصلی آنها می‌گفت "اگر نمی‌توانید اقدامی بکنید خودم وارد بشوم". ما دستاوردهای امنیتی توأم با آرامش داشته‌ایم و بحران امنیتی نداشتیم، البته در گوشه و کنار کشور حوادث جزئی وجود داشته است.

ذوالفقاری با اشاره به حادثه تعرض به سفارت عربستان در تهران، اظهار داشت: در این ارتباط رئیس‌جمهور مسئولیت بررسی حادثه را به وزیر کشور دادند و ما هم هیئتی تشکیل دادیم و تمام ابعاد حادثه درآمده و گزارش آماده ارسال به مقام معظم رهبری است.

وی با تأکید بر اینکه با دقت و بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای در همه ابعاد قضیه بررسی شده و همه چیز روشن است، گفت: ما خیلی از فعالیت‌هایی را که در پیرامون‌مان انجام می‌شود نمی‌دانیم مسیرش به کجا ختم می‌شود، اما نوعی از فرقه‌سازی را شاهد هستیم و افرادی که این کار را کردند سازماندهی داشتند و بیش از 10 سال در کرج و تهران فعالیت دارند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه این افراد با عنوان امور خیر و مذهبی فعالیت می‌کنند، گفت: حتی برخی مسئولان تحت عنوان مذهبی‌بودن به آنها کمک کرده‌اند، اما نهادهای سازمانی چنین کاری نکردند و پایگاه‌های بسیج نیز نبوده‌اند.

ذوالفقاری با اظهار اینکه از نظر کار ستادی احتمالات لازم را درباره تعرض به سفارت عربستان داده بودیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مذکور اگر اطلاعاتی دارند باید به شورای تأمین استان ارائه بدهند تا کارهای لازم را انجام بدهند، ما نیز این کار را انجام دادیم که همین باعث شد مسئولیت بررسی حادثه سفارت به وزیر کشور محول شود.

وی با اعلام اینکه از برخی اطلاعات و برنامه‌ریزی‌ها رو دست خوردیم، تأکید کرد: ما حتی گفتیم "تجمع جلوی سفارت را ممنوع کنید" اما گفتند "خیال‌تان راحت باشد" اما ما گفتیم "خیال ما راحت نیست".

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان "عده‌ای نماز خودشان را خواندند و کوکتل مولوتف‌ها را آماده کردند" گفت: کسی آن سوی مرزها لیدر این افراد بوده و از طریق تلگرام ظهر آن روز دستوراتی را می‌دهد.

در حالی که شنیده ها حکایت از بازداشت پدر معنوی این گروه تحت حمایت برخی در کرج دارد باید مشخص شود که چه کسانی به این افراد کمک کرده‌اند.

به گزارش حزب‌الله این گروه فرقه‌گرا با حمایت برخی از مسئولان سابق کرج رشد و گسترش یافت و توسط برخی از نهادها کمک مالی دریافت کرد.

اکنون زمان آن رسیده به فعالیت‌های این فرقه در کرج رسیدگی و مسئولان حمایت کننده از آنها نیز پاسخگوی اعمال خود باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین