تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
plusresetminus
حزب الله : محمد حسین روشنک طی یاداشتی نوشت :صبح روز 13 فروردین برای عرض ادب و تقدیم سلام به مولایمان به حرم مطهر مشرف شدیم بر خلاف سالهای قبل امسال روز 13 فروردین به احترام ایام شهادت حضرت فاطمه (ص) حرم مملو از جمعیت بود که برای عرض تسلیت به امام رئوفان حضرت رضا (ع) مشرف شده بودند ، خوشحال شدم که مردم مسلمان کشور همانگونه که به احترام وفات و شهادت خاندان رسول ا... جشنهای عروسی و خانوادگی خود را برگزار نمی کنند 13 فروردین امسال نیز شهادت مادر ائمه اطهار (ع) را محترم شمرده اند .
۰
کد مطلب : ۴۹۵۹۴
دیروز دفاع مقدس ، امروز جهاد اقتصادی
  
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله، در مسیر بازگشت که از محل اجرای پل خیابان و گذرگاه شهیدشوشتری میگذشتیم شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است بر پرده ای نوشته شده بود ، قلم که در خدمتش بودم نوشتن یادداشتی در این خصوص را یادآور شد ، بعد از ظهر و تا زمان حضور در مراسم عزاداری ام ابیها حضرت فاطمه ( س ) وقت مناسبی برای نوشتن بود ، قلم که همیشه فرهنگ را بر اقتصاد اولویت می دهد نوشت : جامعه ما متاٌثر از فرهنگ عاشورا بوده و خواهد بود حضور انبوه جمعیت در روز 13 فروردین امسال در حرم مولا نشانه فرهنگ مذهبی ناب مردم ایران است . به قلم گفتم البته مقام معظم رهبری نام سال را (( اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی )) تعیین فرموده اند که ابتدا اقتصاد آمده است او اثر گذاشت ، این فرهنگ است که میتواند اقتصاد را شکوفا کند . رهبری چند سال است برای اقتصاد جامعه اولویت قائل شده و می شوند لیکن چون در سالهای گذشته متاسفانه تلاش نشده جهاد اقتصادی به فرهنگ اقتصادی جامعه تبدیل شود و از پشتوانه فرهنگ مقاومتی که در تاریخ اسلام و به خصوص شیعه و بروز شده آن دوران دفاع مقدس است استفاده کند ، رهبری امسال فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی که هر سه فرهنگی هستند را به اقتصاد اضافه نمودند تا شاید آنان که در مدیریت کشور نقش دارند بدانند بدون استفاده از فرهنگ مقاومت شیعه که تبلور آن را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم جهاد اقتصادی ممکن نیست . دولت ، مجلس ، قوه قضایی ، نهادهای بخش خصوصی و تعاونی اگر میخواهند برای تحقق اقتصاد جهادی اقدامی داشته باشند کافی است فرهنگ کار ، تلاش ، حضور و مقاومت دوران دفاع مقدس را بازخوانی کنند ، او اضافه کرد مدیریت جهادی را باید از سردار شهید ساجدی فرمانده یگان مهندسی رزمی جهاد سازندگی و ده ها و صدها چون او به جامعه آموخت تا امروز مدیران کشور از آن استفاده کنند و فرهنگ جهاد اقتصادی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی پیاده نمایند .
قلم ادامه داد باید برای نسل وارث ایثارگران دفاع مقدس نقل کرد شهید ساجدی و ساجدیها که از فرماندهان بزرگ بودند خود سربند یا زهرا (س) بر پیشانی بسته و پشت بولدزر می نشستند و جاده فاو و خرمشهر و خیبر می ساختند. آن زمان که چون امروز نبودند وقتی قرار است اقتصاد مقاومتی با عزم ملی و مدیریت جهادی پیاده شود و در کشور مقاومت اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اعلام شده باشد نوروز باعث شود یک ماه چرخ اقتصاد کشور متوقف گردد .
او اضافه کرد باید برای نسل جوان امروز نقل کرد که اگر نبود عزم ملی و فرهنگ عاشورایی و مدیریت جهادی ایرانیان در دوران دفاع مقدس امروز بخش هایی با ارزش از پیکر عزیزتر از جان ایران اسلامی وجود نداشت ، این وارثان نسل مجاهدان دفاع مقدس باید بدانند رهبری به دنبال آن فرهنگ و آن مدیریت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است .
رهبر فرزانه که یک انقلابی و شاگرد امام خمینی (قدس سره) فرمانده دفاع مقدس است ، عزم ملی و مدیریت جهادی را از امام و سرداران و امیران شهید دوران دفاع مقدس و فرهنگ اسلامی را از نماز ظهر عاشورا و اقتصاد مقاومتی را از قرآن مجید بخصوص در سوره یوسف آموخته و به جامعه می آموزد .
به قلم گفتم باز من را به یاد پرچمهای مسیر جاده اندیمشک به پایگاه لشگر پنج نصر در سایت چهار و پنج که نوشته بود پیروزی با جهاد و مقاومت محقق می شود انداختی ، برادر، در آن دوران عزم ملی و فرهنگ مدیریت جهادی در اوج خود قرار داشت همانگونه که گفتی آن روزها که مثل امروز نبود که بلافاصله پس از اعلام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی توسط فرمانده کل قوا به بهانه نوروز که بسیار عزیز و مایه افتخار ما ایرانیان است نزدیک یک ماه چرخ اقتصاد را تعطیل کنند .
او اثر گذاشت : چندسال قبل در یادداشت هایی دیروز دفاع مقدس امروز جهاد اقتصادی که سال قبل در کتابی به عنوان اقتصاد مقاومتی منتشر شد نوشتیم هنگام دفاع و مقاومت تعطیلی معنا ندارد در دوران دفاع مقدس و مقاومت مردم ایران نمی شد به دشمن بعثی گفت ما در تعطیلات نوروز هستیم آن زمان برای اینکه به دشمن بگویند عید نوروز ما پیروزی کشورمان است 5823 رزمنده در قالب کاروان کربلای چهار در نوروز سال 65 همچون سالهای قبل از خراسان به جبهه رفتند تا عزم ملی ایرانیان را برای دفاع و مقاومت به دشمن بفهمانند.
از اینکه قلم یادی از کتاب اقتصاد مقاومتی کرد تشکر کردم ، وگفتم از اکثر وزرا و مدیران دولت تدبیر و امید که خود از بازماندگان دوران مدیریت جهادی دفاع مقدس هستند انتظار بود بلافاصله پس از نامگذاری سال قوای سه گانه و بخش خصوصی و تعاونی را برای تحقق مدیریت جهادی بسیج می کردند و با عزم ملی ستادهای توانمند برای پیگیری اجرای نظر مقام معظم رهبری ایجاد می شد و رسانه ها نیز آن میکردند که باید میکردند ، اما متاسفانه نکردند .
قلم اثرگذاشت شاید چون تعطیلات شروع شده بود که مقام معظم رهبری نامگذاری سال را اعلام فرمودند مدیران و رسانه ها قدرت مانور نداشتند . حال پس از تعطیلات طولانی که کار و تلاش شروع شده باید دید قوای سه گانه و تشکل های بخش خصوصی و تعاونی به جز شعار چه اقداماتی برای تحقق اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی خواهند داشت .
باید مدیران اقتصادی دولت تدبیر و امید همراه با اتاق های بازرگانی و تعاون کشور طرحها و برنامه های مدیریت جهادی را اعلام کنند. با شعار نویسی به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید .
از قلم که همچون گذشته زحمت همراهی را بعهده داشت تشکر کردم و خواستم در یادداشت بعدی با استفاده از تجارب دوران دفاع مقدس از بهره وری در مدیریت جهادی بنویسم تا مشخص شود با مفت خوری و نفت خوری ( هدفمندی یارانه ها ) مدیریت جهادی پیاده نمی شود .
 
محمد حسین روشنک
                                 منتخب اعضای اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی در هیئت نمایندگان
                                                                                             
                                                                                            
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین