تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
plusresetminus
آنهایی که دوشنبه شب از ساعات پایانی شب تا نزدیکی های ساعت ۳ بامداد پای گیرنده های تلویزیونی برنامه نود را مشاهده می کردند شاهد اتفاقاتی بودند که هر چند می توانست ساعت ها سر یک ملتی را گرم کند، اما حاوی نکاتی بود که فقط می توان برای آن تاسف خورد.
۰
کد مطلب : ۳۰۲۵۹
خرید و فروش خلیج فارس به چه قیمتی؟
یک نفر آمد گفت که آن را خریده ایم. دیگری گفت که به چه قیمتی. مدیری قیمت آن را به اندازه فروختن خلیج فارس و منت نهادن بر سر ملت ایران دانست و دیگری در پاسخ گفت که خلیج فارس را خریدیم نه اینکه آن را بفروشیم. خلاصه بحث و دعوا بر سر خرید و فروش خلیج فارس بود و بازار هم حسابی داغ شده بود.

ماجرا هم از زمانی آغاز شد که محمد رضا خلعتبری، بازیکن ملی پوش فوتبال کشور تصمیم گرفت تا فصل ۹۲-۹۳ را در لیگ امارات متحده عربی بگذارند. هنوز چند روز از حضور این بازیکن در لیگ این کشور نگذشته بود که نام جعلی خلیج ع ر ب ی به عنوان نام لیگ فوتبال امارات انتخاب شد. همین مسئله سبب شد تا خلعتبری ساز جدایی از تیم عجمان را کوک کرده و با پرسپولیسی ها وارد مذاکره شود. سرانجام مذاکرات انجام شد و هزاران دلار ارز رایج در مملکت به پای بی توجهی فدراسیون فوتبال ایران سوخت و به حساب شیخ نشینان عرب واریز شد.

هر چند رقم پرداختی خلعتبری توسط محمد رضا هدایتی، عابر بانک فوتبال ایران پرداخت شد اما با این پول و با این رقم چه کارهایی که برای این ورزش نمی شد انجام داد. هر چند بازگشت محمد رضا خلعتبری به لیگ ایران باارزش است و عدم حضورش در لیگی با نام جعلی اتفاقی مبارک محسوب می شود، اما چرا ضعف فدراسیون فوتبال ایران باید کار را به جایی برساند که هم پول رایج کشور به شیخ نشینان برسد و هم فوتبال داخلی کشور شاهد دعواهایی بر سر خرید و فروش خلیج فارس باشد. این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که بعد از انتخاب نام جعلی برای لیگ فوتبال امارات، فدراسیون فوتبال کشورمان می توانست از طریق مراجع قضایی بین المللی و فدراسیون جهانی فوتبال، با توجه به اسناد و مدارک موجود در خود سایت فیفا شکایتی از اماراتی ها تنظیم کند که تا سال های سال نام خلیج فارس بر تن آنها لرزه بیاندازد. اما نه همتی برای حل این مشکل در فدراسیون فوتبال وجود داشت و نه اهمیتی از سوی مسئولان این فدراسیون به این ماجرا داده شد.

اما آیا کل فوتبال ایران ارزش این را دارد که بخواهیم نام خلیج همیشگی فارس را برای جذب یک بازیکن لکه دار کنیم. خلیج فارس مال ماست، اما گویا برای برخی از اهالی ورزش کشور این امر مشتبه شده که نکند عرب ها هم در آن سهمی دارند. از همین رو با یکدیگر بر سر خرید و فروش آن به جنجال می پردازند و یکی می گوید که خلیج فارس را فروخته ای و دیگر می گوید آن را خریده ایم. اما هم شیوخ اماراتی و هم آنهایی که در داخل کشور آب به آسیاب دشمن می ریزند بدانند که هر کس هم دستی سوی آن دراز کند همان پاسخی را خواهد شنید که سال ها پیش شهید دفاع مقدس پاسخ داد: "خلیج فارس می خواهی، چنین گستاخ می گویی، بدان در آب های نلیگونش غرق خواهی شد" 

امیر قربانی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین