تاریخ انتشارشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
plusresetminus
حزب الله: پارکینگ‌ها خالی شده، تیراژ تولید رشد داشته، عرضه خودروهای باکیفیت افزایش یافته، پلت فرم های جدید در راه خط تولید است و... تمامی این دستاوردها طی ماه های گذشته در گروه صنعتی سایپا حاصل شده است، نتایجی که برای به دست آوردن هریک باید مدت ها زمان و هزینه صرف کرد
۰
کد مطلب : ۲۸۹۲۰۶
پارکینگ ها خالی شد؛ رشد روزافزون عرضه خودرو به بازار دستاورد سایپا
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،پارکینگ‌ها خالی شده، تیراژ تولید رشد داشته، عرضه خودروهای باکیفیت افزایش یافته، پلت فرم های جدید در راه خط تولید است و... تمامی این دستاوردها طی ماه های گذشته در گروه صنعتی سایپا حاصل شده است، نتایجی که برای به دست آوردن هریک باید مدت ها زمان و هزینه صرف کرد مگر آنکه سایپایی ها با تکیه بر توان تخصصی و فنی خود وبا استفاده از ظرفیت مدیریتی قوی توانستند به آن‌ها دست یابند.

برهیچ کس پوشیده نیست که عبور مستقیم محصولات تولیدی و عرضه آن‌ها به مشتری می تواند بازار را تنظیم کند که با تلاش سایپا این هدف نیز در کنار سایر اهداف محقق شده است به گونه ای که  گروه خودروسازی سایپا با همت و تلاش ویژه کارگران خط تولید و برنامه دقیقی که از اواخر سال گذشته در دوره مدیریت جدید تدوین کرد، اکنون به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند پرونده خودروهای ناقص کف پارکینگ را ببندد.

در واقع گروه خودروسازی سایپا که تا قبل از بهمن ماه سال گذشته با۸۰ هزار خودرو ناقص، ۵ هزار و ۲۰۰خودرو یورو ۴ و هزار و ۷۰۰ خودرو بدون گارانتی روبرو بود، موفق شد با همت و تلاش مضاعف و خستگی ناپذیر کارگران خط تولید، مدیران و برنامه دقیقی که تدوین شد، خودروهایی که به علت نقص قطعه در پارکینگ بودند را به صفر رسانده و همچنین عبور مستقیم محصولات این مجموعه را به بیش از 95 درصد برساند.

هرچند در شرایطی که سایپا به ازای تولید برخی خودروها به دلیل قیمت گذاری دستوری متحمل زیان است اما مشتری مداری به عنوان دستورکار نخست این مجموعه موجب شده که سایپا با افزایش تولید و تامین قطعات موردنیاز عرضه خودروهای ناقص را افزایش دهد.

رشد تیراژ تولید و عبور مستقیم تنها دستاورد سایپا طی مدت اخیر نبوده بلکه عرضه خودروی باکیفیتی مانند شاهین توانسته نقطه عطف دیگری برای سایپا باشد خودرویی كه نه تنها از نظر بصری رضایت مشتریان را به دست آورد بلکه کارشناسان نیز بر کیفیت مناسب آن صحه بگذارند. معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا در این باره می‌گوید توليد شاهين از ابتداي سال ١٤٠١ تا نيمه اول مرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزايش ٣٦ درصدي را داشته است.

البته سایپا در افزایش تیراژ تولید و عرضه خودروی شاهین به بازار با موانع و مشکلاتی مواجه بوده که توانسته بر بخشی از آن فائق آید، معاون برنامه ریزی جامع تولید سایپا درباره این موضوع می‌گوید با وجود مشكلات پيش رو، از جمله ملاحظات تامين به خصوص تامين آهن و ورق خارجي با ويژگي خاص، توربوشارژ، لزوم افزايش نيرو و همچنين تربيت نيروي هاي متخصص و با عنايت به برنامه اوليه توليد ٣٠ هزار دستگاه در سال ١٤٠١، پروژه افزايش توليد شاهين به ميزان ٦٠ هزار دستگاه تعريف و از اواخر اردیبهشت، ساز و كار لازم براي دستيابي به اين تيراژ كليد خورد.

وی می‌افزاید برهمین اساس خوشبختانه تولید شاهین از ابتدای سال جاری تا نیمه اول مرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 36 درصدی همراه بوده است.

با وجود تمامی دستاوردها اما مشکلاتی مانند قیمت گذاری دستوری، زیان انباشته، نبود نقدینگی، کمبود سرمایه در گردش، نبود قطعات و... همچنان باقی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع این چالش ها باید فکری اساسی کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین