تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
plusresetminus
حزب الله:به دلیل رشد نرخ ارز از سال 97 و در نتیجه گرانی نهاده‌های تولید نمودار قیمتی خودرو صعودی شد از سوی دیگر تیراژ تولید خودروسازان داخلی به دلیل بدعهدی شرکت های خارجی کاهش یافت...
۰
کد مطلب : ۲۸۸۱۲۶
استقبال بی نظیر از محصولات ایران خودرو ناشی از "ارتقا کیفیت" و "اختلاف قیمتی كارخانه و بازار" است
الهه رستمی _به دلیل رشد نرخ ارز از سال 97 و در نتیجه گرانی نهاده‌های تولید نمودار قیمتی خودرو صعودی شد از سوی دیگر تیراژ تولید خودروسازان داخلی به دلیل بدعهدی شرکت های خارجی کاهش یافت.در نتیجه این وضعیت، شکاف قیمتی خودرو در بازار و کارخانه به شدت افزایش یافت به گونه ای که این اختلاف در خودرویی مانند پژو 206 تیپ2 حدود 147 میلیون است عددی وسوسه کننده برای حضور بیشتر سوداگران در بازار.

ثبت نام بیش از 6 میلیون نفر در آخرین مرحله قرعه‌کشی ایران خودرو نیز موید نکته فوق است، جالبی ماجرا اینجاست که سود حاصل از اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار به جیب مصرف کننده نمی‌رود و دلالان از آن منتفع می‌شوند بنابراین در این بین فقط تولید کننده است که باید خودروها را با قیمت‌ دستوری و با زیان به فروش برساند که برای رفع این مشکل و حذف این لاتاری وزارت صنعت، معدن و تجارت فکری ویژه بیاندیشد.

علاوه بر رانت حاصل از اختلاف قیمت مصوب کارخانه و بازار، سبد محصولات ایران خودرو متنوع بوده و برای تمامی اقشار از جمله کم‌درآمد و پردرآمد دارای محصول است به گونه‌ای که مشتریان می‌توانند خودرویی مانند پژو 206 یا خودروی هایما را خریداری كنند خودروهایی با آپشن‌های مختلف و مطابق سلیقه‌های متنوع.

بر هیچ کس پوشیده نیست که تلاش این گروه صنعتی برای تولید پلت‌فرم های جدید و در نتیجه جلب رضایت مردم در سال‌های اخیر نیز یکی دیگر از دلایل تمایل مردم به خرید محصولات ایران خودرو است ورود خودروهایی مانند دنا، تارا و ری‌را  است که به راحتی توانسته جایگاه خود را در میان مشتریان به دست آورد.

ضمن افزایش تنوع در سبد محصولات ایران خودرو، ارتقا کیفیت نیز از دیگر موضوعاتی است که زمینه استقبال از محصولات این شرکت را رقم زده است به گونه ای که مشتریان برای پس از خرید نسبت به گذشته کمتر به تعمیرگاه مراجعه می‌کنند البته توجه به این نکته ضروری است که برای تداوم این پیشرفت و توسعه در ایران خودرو وزارت صمت نیز باید پای کار آمده و نیاز آن‌ها را برطرف کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین