تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
plusresetminus
دکتر رحمت امینی رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اختتامیه دهمین همایش نمایش ورامین را آغازی نو برای شکوفایی دوباره تئاتر این شهرستان دانست.
۰
کد مطلب : ۱۴۹۷۳
امیدوار به آغازی تازه برای شکوفایی تئاتر ورامین هستم
 همزمان با برگزاری دهمین همایش نمایش ورامین، رحمت امینی رئیس مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری که سابقه دبیری این جشنواره را نیز در کارنامه خود دارد، یاددشتی کوتاه را در اختیار فارس قرار داد که به شرح زیر است:
ورامین فاصله زیادی با تهران ندارد و از منظر تعابیر نقشه‌ای و چیدمان‌های شهری، یکی از شهرستان‌های استان تهران به حساب می‌آید اما این نزدیکی در بسیاری از موارد، نه تنها سودی عاید این شهر نکرده است بلکه آن را در حاشیه قرار داده است.

ورامین شهری است با قدمتی بیش از دو هزار سال و بناهایی مشهور همچون قلعه ایرج که متعلق به پیش از ورود اسلام به این سرزمین است و مسجد جامع و برج طغرل که یادگاران به جای مانده از دوران پس از اسلام به شمار می‌روند.

اهل ورامین با حدود کمتر از ۵۰ کیلومتر از ساکنان تهران، پیچیدگی‌های آنها را ندارند. دنیا را بسیار ساده‌تر می‌بینند و خود را برای خیلی از چیزها هلاک نمی‌کنند! آنها لوطی مسلک و با مرامند و میهمانان خود را بسیار دوست داشته و ارج می‌نهند؛ این را می‌توانید از هنرمندانی چون جمشید مشایخی بپرسید که با ورامینی‌ها حشر و نشر داشته و مدتی در اطراف ورامین زندگی کرده است.

نزدیکی ورامین به تهران سبب شده است تا هنر دوستان و هنرمندان این شهر کهن، فعالیت‌های خود را در پایتخت پر زرق و برق دنبال کنند زیرا مسئولان شهر نیز گویی به دلیل همین نزدیکی، تلاش زیادی برای ایجاد امکانات مناسب فرهنگی هنری که در خور شأن مردمان فرهنگ دوست این شهر باشد، نمی‌کنند. ورامین مستحق آن است تا سینمایی آبرومند و مجهز داشته باشد؛ سالن‌های تئاتر و ...

در این وانفسا اما چهره‌هایی جوان همچون امیرحسین شفیعی آستین همت را بالا زده و در کنار افتخار آفرینی‌های کشوری، همایش نمایش این شهر را که حدود شش سال در محاق فراموشی رفته بود را احیا کرده است.

البته در این مسیر برخی تئاتری‌های سابق مانند جعفر کاظمی، محمدتقی رودگر، علیرضا امینی و ... که مسئولیت‌هایی هم پیدا کرده‌اند، به او یاری رسانده‌اند تا دهمین همایش نمایش ورامین در قد و قواره‌ای قابل قبول برگزار شود.

شفیعی و یارانش همایش را آنچنان جدی برگزار کرده‌اند که معاون وزیر فرهنگ و ارشاد و مدیر کل هنرهای نمایشی نیز قدم رنجه کنند و به اختتامیه آن بیایند و من نگارنده این یادداشت کوتاه، با بیش از دو دهه زندگی در تهران شلوغ و آلوده و ... اما همچنان دوست داشتنی، امیدوار باشم که اختتامیه این همایش، آغازی تازه برای نوشکوفایی تئاتر ورامین باشد.

و در آخر از چهره‌هایی چون زنده یاد احمد شهابی، زنده یاد حسن وزیری، عزت‌اله قمی، بنی آدم، حیدری، حسن بنی‌عامری، محسن زارع و ... یاد کنم که هر یک سهمی در پیش‌برد هنر تئاتر در این شهر داشته‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین