تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
plusresetminus
حزب الله نیوز:طرح مسکن مهر از جمله ابتکارات دولت نهم بود که تلاش داشت عده زیادی از هموطنان را از دغدغه بی‌مسکنی نجات داد. این طرح با استقبال چشمگیر مردم همراه شد و کار ساخت‌و‌سازها نیز انجام شد. اما اکنون مسکن مهر در شهرهای مختلف با مشکلات متعددی همراه است. تأخیر در تحویل به مردم، رعایت نشدن برخی استانداردها، عدم‌تعهد به وعده‌های پیشین و همچنین جانمایی نادرست و غیرایمن از جمله مشکلاتی است که برخی پروژه‌های مسکن مهر را درگیر خود ساخته است.
۰
کد مطلب : ۱۱۸۳۰
آقای وزیر! با جان مردم بازی نکنید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، در همین راستا ،به واسطه کندی این پروژها برخی از متقاضیان درصدد انصراف از در خواست مسکن خود در شهرستان ها هستند.با افزایش قیمت ارز در کشور به طور ناگهانی مصالح ساختمانی با رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی مواجه شدند که این شرایط کار را برای ادامه فعالیت انبوه سازان دشوار کرد.

در برخی مواد شاهد آن هستیم که به دلیل افزایش تورم و بالا رفتن نرخ مصالح، قیمت تمام شده ساخت هر متر بنا برای پیمانکاران پروژه های مسکن مهر بسیار بیشتر از رقم تعیین شده در قرارداد می باشد که این موضوع پیمانکاران را با مشکل زیادی مواجه ساخته است و در شرایط امروزی اقتصاد پیشرفت پروژ های مسکن مهر با مشکل مواجه شده و می توان گفت بیش از ۵۰ درصد طرح های مسکن مهر متوقف است.

اما تنها مشکلات مسکن مهر تحویل دیر هنگام آن به مردم نمی باشد ، طبق گزارشات واصله متأسفانه برخی از پیمانکارانی که در طرح مسکن مهر به کار گرفته شده‌اند به هیچ وجه کارآمد نبوده و تعدادی از آنان پیمانکار ساختمان نیستند که همین موضوع استحکام واحدهای مسکونی ساخته شده را زیر سؤال می‌برد.

در موارد بسیاری از واحدهای مسکن مهر زیرساخت‌های اولیه نیز در نظر گرفته نشده است، در برخی مناطق حدود ۲ هزار واحد مسکن مهر احداث شده، اما نه تنها برای این واحدها زیرساخت‌هایی مانند آب، برق و گاز پیش‌بینی نشده بلکه در مورد احداث مدرسه و فضای سبز نیز هیچ تدبیری اتخاذ نشده است.

متأسفانه اشکالات مسکن مهر بیش از نقاط مثبت آن است، که در برخی از موارد حتی در بستر رودخانه اقدام به احداث مسکن مهر شده که اتخاذ این تصمیم از سوی مسئولان جای سؤال و بررسی دارد؟

اما باز هم این یکی از شاهکار های دولت می باشد ! و این نکته مراجع ذی ربط فکری برای تامین این ضرر پیمانکاران نکردند و در نتیجه پیمانکار سیه بخت متضرر به ناچار پروژه را نیمه کاره رها کرد, از طرف دیگر عده ای هم از پیمانکاران سودجو به طمع گرفتن ماهی از آب گل آلود پروژه های خود را به امان خدا رها کردند که شاید بتوانند ازاین فرصت استفاده ی بهینه کرده و سود بیشتری ببرند.

با این اوصاف در پایان به نظر می رسدبا وجود مشکلات افزایش نرخ ارز و مصالح ساختمانی هیچ بعید نیست ، پیمانکار برای جبران ضرر خود از مصالح کم کیفیت وغیر استاندارد کم بها استفاده کند و در این صورت منجرب به فاجعه های جبران ناپذیری می شود.

اما جای سوال دارد چرا مسئولین عادت کرده اند با جان مردم بازی کنند! ، از حادثه ایمنی نبودن گاز کشی در مدارس تا … ، پیشنهاد می شود تال صدای مردم بالا نرفته است ، مسئولین برای رفع این مشکلات تدبیری بی اندیشند!

منبع : حرا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین