تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰
plusresetminus
حزب الله:کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی به موضوع احتمال شکست پروژه یک تریلیون‌دلاری بن سلمان اشاره کرد و نوشت:
۰
کد مطلب : ۳۳۴۳۵۶
باخت یک تریلیون‌دلاری بن سلمان در چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی به موضوع احتمال شکست پروژه یک تریلیون‌دلاری بن سلمان اشاره کرد و نوشت:
پادشاهی عربستان با سرمایه‌گذاری هنگفت در برنامه موسوم به «چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی» با هدف کاهش وابستگی به نفت، ۱۵ پروژه جسورانه خود را به جهان معرفی کرد.
تحلیل‌گران مدت‌هاست که در مورد این پروژه تردید داشته‌ و آن را به دور از واقعیت توصیف کرده‌اند. پروژه‌ای که اغلب به فناوری‌هایی می‌بالد که هنوز ساخته نشده‌اند.
تحقیقات بلومبرگ در سال ۲۰۲۲، که در جریان آن با ۲۵ پرسنل مصاحبه و ۲۷۰۰ صفحه مقاله داخلی را بررسی کرد، نشان داد که این پروژه با شکست و تاخیر مواجه شده است.
بلومبرگ با استناد به منابع نزدیک به این پروژه در مقاله خود درباره کاهش مقیاس The Line توسط عربستان سعودی گزارش داد که با وجود اینکه در چهارمین ماه سال میلادی به سر می‌بریم، این پادشاهی نتوانست بودجه نئوم (NEOM) را برای سال ۲۰۲۴ تصویب کند.
پروژه لاین قرار بود تا سال ۲۰۳۰ خانه ۱.۵ میلیون نفر باشد اما اکنون ۳۰۰ هزار نفر جمعیت برای آن در نظر گرفته شده و گفته می‌شود به جای ۲۶۰ کیلومتر، ۲.۴ کیلومتر طول خواهد داشت.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین