تاریخ انتشارسه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
plusresetminus
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان از رشد ۷۸درصدی ورود مسافران نوروزی به این استان تا ششم فروردین‌ماه خبر داد.
۰
کد مطلب : ۳۳۳۳۱۶
رشد ۷۸ درصدی ورود مسافران نوروزی به سیستان بلوچستان
محمدهادی طهرانی‌مقدم اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ششم فروردین ماه امسال ۴۵۸ هزار و ۷۶۱ مسافر و گردشگر نوروزی این استان را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کرده و وارد استان شده‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: از این میان تعداد ۴۴۸ هزار و ۶۶۸ نفر مسافر ایرانی و ۱۰۹۳ نفر توریست و گردشگر خارجی بوده‌اند که به ترتیب رشد ۷۹ و ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: بر اساس گزارشات رسیده به ستاد خدمات سفر، ۱۷هزار و ۴۰۹ نفر از طریق فرودگاه‌های استان، ۵۴۷۳ نفر از طریق راه آهن و ۴۳۵ هزار و ۸۷۹ نفر نیز از طریق حمل و نقل جاده‌ای وارد سیستان و بلوچستان شده‌اند که به ترتیب رشد ۲۷ و ۱۵و ۸۲ درصدی را به ثبت رسانده است.
به گفته طهرانی‌مقدم، طی این بازه زمانی ۶۴۵هزار و ۹۷۶ نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند و بیش از یک میلیارد تومان نیز محصولات صنایع‌‎دستی هنرمندان استان به فروش رسیده که در این بخش نیز رشد ۶۱درصدی فروش ثبت شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده توسط اعضای عضو ستاد خدمات سفر، از زمان شروع رسمی ستاد تا امروز با کاهش ۴۱درصدی میزان تصادفات روبه‌رو بوده‌ایم.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین