تاریخ انتشارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
plusresetminus
حزب الله: رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان مدعی شد رسانه‌های ضد عربستان تلاش دارند عربستان را مقصر جنگ یمن جلوه بدهند اما این واقعیت ندارد!
۰
کد مطلب : ۱۸۸۲۸۹
عربستان مقصر جنگ یمن نیست!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان در مقاله‌ای برای روزنامه الشرق الاوسط نوشت: تحلیل و تفسیر جنگ یمن به این شکل، بحران را از دلایل "اصلی" آن که صرفا مربوط به خود یمن است، دور می‌کند.
 
وی گفت: «طرح شورای همکاری خلیج فارس سال ۲۰۱۱ توسط تمامی گروه‌های یمنی از جمله حوثی‌ها امضا شد اما آن‌ها به همراه علی عبدالله صالح، هم‌پیمان سابقشان علیه این دستاورد "کودتا" کردند و از شکنندگی قدرت در مرحله انتقالی "سوءاستفاده" کردند و یمن را به مسیر دیگری کشاندند.»
 
الفیصل گفت: دولت "مشروع" یمن هیچ وسیله‌ای نداشت تا با این "تجاوز" مقابله کند برای همین از عربستان درخواست کمک کرد. حمایت از دولت "مشروع" یمن بخشی از سیاست ثابت عربستان بوده و عربستان هرگز از "حمایت" از تلاش‌های بین المللی دست نخواهد کشید.
 
وی تأکید کرد که عربستان میزبان میلیون‌ها یمنی‌ است و به آن‌ها "کمک" می‌کند.
 
ترکی الفیصل گفت: مسئولیت ادامه این جنگ به دوش کسانی است که علیه توافق صلح یمن "کودتا" کردند نه به دوش عربستان یا بقیه اعضای ائتلاف عربی!
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین