تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
plusresetminus
حزب الله : متخصص ژئومورفولوژی گفت: احتمال فعال شدن گسل های البرز با توجه به وارد آمدن فشار به منطقه زمین ساختی البرز وجود دارد.
۰
کد مطلب : ۱۶۰۲۸۱
احتمال فعال شدن گسل های رشته کوه البرز

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،احتمال فعال شدن گسل های رشته کوه البرزعلی اصغر هدایی، اظهار داشت: زلزله 4.3 ریشتری فیروزکوه زلزله ای طبیعی بود که رخ داد. زلزله های دیگری هم در ماه ها و سال های گذشته با بزرگای بیش از 4 ریشتر در منطقه فیروز کوه رخ داده بود. البته باید بدانید هر گسل ساز و کار خودش را دارد و مستقل از گسل دیگر رخ می دهد. 
 
وی ادامه داد: موضوعی که باید به آن پرداخته شود این است که پس از فعال شدن منطقه زاگرس و وقوع زلزله در کرمانشاه، گوریه خوزستان، بوشهر و فارس،فشار زمین ساختی  منطقه زاگرس در حال انتقال به منطقه زمین ساختی البرز است. 
 
به گفته این متخصص ژئومورفولوژی،باید از این پس منتظر وقوع زمین لرزه در منطقه البرز باشیم و فشار منتقل شده می تواند باعث وقوع زمین لرزه هایی در منطقه زمین ساختی البرز باشیم. 
 
بیشتر بخوانید: ورود ایران به دوره وقوع زلزله های قدرتمند
 
هدایی با اشاره به اینکه گسل های البرز ربطی به شمال کشور ندارد، تاکید کرد: زمین لرزه های شمال کشور به دلیل وجود راندگی های شمال البرز و جنوب خزر رخ می دهد.
منبع : میزان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین