تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
plusresetminus
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز :

"مهدویت در عاشورا" در البرز پیگیری می‌شود

حزب الله : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه بر بحث "مهدویت در عاشورا" در برنامه‌های ماه محرم تاکید بیشتری می‌شود گفت: تعدادی از مجموعه روحانیون به منظور اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم در برنامه‌ها تلاش ویژه‌ای می‌‌کنند.
۰
کد مطلب : ۱۵۱۲۰۵
"مهدویت در عاشورا" در البرز پیگیری می‌شود

 

 

 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس مسعودی ، با اشاره به مراسم شیرخوارگان در دهه اول ماه محرم  اظهار داشت: بحث برپایی این مراسم به صورت مستقل به هیئت رزمندگان استان سپرده شده است و هر سال در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه این مراسم روی مادران و فرزندان خردسال تاثیر بسیار دارد، ادامه داد: مراسم حضرت رقیه(س) برای کودکان 3 ساله را هیئت رزمندگان و مراسم حضرت قاسم برای نوجوانان را آموزش‌وپرورش برگزار می‌کند.

وی با اشاره به ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در سطح استان، بیان کرد: وضعیت این ایستگاه‌ها نسبت به سال گذشته در سال جاری بهتر است اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است.

مسعودی با بیان اینکه هدف کلی سازمان تبلیغات شناسنامه‌دار کردن ایستگاه صلواتی است، اضافه کرد: امید است در ماه محرم سال جاری نزدیک به 30 درصد ایستگاه‌ها ساماندهی شده و مابقی از ماه محرم امسال تا سال آینده شناسایی شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه به هیئات تذکرات مناسب برای برپایی برنامه‌های عزاداری و استفاده بهینه مردم از این برنامه‌ها داده شده است، عنوان کرد: در سال جاری بر بحث "مهدویت در عاشورا" در برنامه‌های ماه محرم تاکید بیشتر شده و فرهنگ انتظار ترویج می‌شود.

مسعودی با بیان اینکه هفته نخست ماه محرم مصادف با هفته امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: شعار امام حسین(ع) در کربلا احیای این شعار بوده است.

وی با اشاره به اینکه بحث مبلغین ویژه امر به مروف و نهی از منکر مطرح است، تاکید کرد: تعدادی از مجموعه روحانیون به منظور اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم سال جاری در برنامه‌ها تلاش ویژه می‌کنند.

مسعودی با تاکید بر اینکه بر اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورا تاکید ویژه شده است، گفت: نماز جماعت در هرجایی که مردم جمع شده باشند و مرکز جمعیتی باشد، برگزار می‌شود و هیئاتی که این امر را انجام دهند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین