تاریخ انتشاردوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
plusresetminus
"دستگاه‌های ناظر بر تخصیص ارز دولتی، درباره نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی پاسخگو باشند"

فولادگر: تنها عده‌ی خاصی از تخصیص ارز دولتی منفعت می‌برند

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی گفت: بهتر است به جای تخصیص ارز دولتی به مردم یارانه نقدی پرداخت یا بسته های حمایتی ارائه شود، زیرا با تخصیص ارز دولتی تنها عده‌ی خاصی از آن منفعت می‌برند.
۱
کد مطلب : ۲۲۳۴۰۹
فولادگر: تنها عده‌ی خاصی از تخصیص ارز دولتی منفعت می‌برند
حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با حزب‌الله نیوز، درباره قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 97 و ارز دولتی تخصیص یافته، اظهار داشت: اگرچه پس از اعمال تحریم‌های بسیار علیه ایران، دولت با هدف تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم با قیمت مناسب، تصمیم گرفت برای وادرات تمامی کالاها ارز 4200 تومانی تخصیص دهد، اما براساس گزارش دیوان محاسبات حدود 4.8 میلیارد دلار از ارز تخصیص داده شده، ما به ازای واردات نداشته و به کشور بازنگشته است.

وی با بیان اینکه باید براساس گزارش دیوان محاسبات بررسی‌های قضایی درباره تخصیص ارز دولتی در سال 97
انجام گیرد، ادامه داد: باید مشخص شود علیرغم تمام محدودیت‌های ارزی کشور، چه کسانی ارز 4200 تومانی دریافت کردند اما کالا به کشور وارد نکرده‌اند.

دستگاه‌های ناظر بر تخصیص ارز دولتی، درباره نحوه تخصیص ارز  4200 تومانی پاسخگو باشند 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه دستگاه‌های ناظر بر تخصیص ارز دولتی باید درباره نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی در سال 97 پاسخگو باشند، افزود: دولت در سال جاری به دلیل کاهش میزان فروش و قیمت نفت با محدودیت‌های درآمدی روبه‌رو است، بنابراین باید مصارف و منابع ارزی را به دقت مدیریت کند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل 44 مجلس با بیان اینکه یکی از مصارف ارزی کشور تخصیص ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی است، اظهار کرد: از آنجایی که درآمد ارزی دولت در
سال جاری به شدت کاهش می‌یابد، باید تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی
اولویت‌بندی شود از سوی دیگر باید با نظارت دقیق از ایجاد رانت و ویژه خواری جلوگیری شود تا کالای تامین شده با ارز 4200 تومانی به دست مصرف کننده اصلی برسد.

کالاهای اساسی با قیمت آزاد به دست مصرف‌کنندگان اصلی می‌رسد 

فولادگر با بیان اینکه باید با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه تولید در داخل به ویژه در حوزه کشاورزی را فراهم کرد، تصریح کرد: اگرچه واردات کالاهای اساسی با ارز دولتی با هدف جلوگیری از گرانی انجام گرفت اما در موارد بسیاری به دلیل رانت‌خواری و واسطه‌های موجود به دست مصرف‌کننده اصلی با قیمت آزاد می‌رسد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای سیاست‌های اصل 44 مجلس ادامه داد: بهتر است به جای تخصیص ارز دولتی به مردم یارانه نقدی پرداخت یا بسته‌های حمایتی ارائه شود، زیرا با تخصیص ارز دولتی تنها عده‌ی خاصی از آن منفعت می‌برند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین