تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
plusresetminus
حزب الله:گروه صنعتی سایپا در مسیر ارتقای کیفیت خودروهای خود این بار به سراغ موتور خودروها رفته و از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تولید پیشرانهME16 ، را آغاز کرد.
۰
کد مطلب : ۳۰۸۹۳۹
سایپا با موتور ME16 به دنبال افزایش تولید و ارتقای کیفیت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سایپا که همواره در تلاش برای استفاده از توان داخلی است، در همکاری با تولیدکنندگان قطعه و زنجیره تأمین، پروژه جدید تولید اولین پیشرانه ۱۶ سوپاپ خود را آغاز کرده و در اوایل سال جاری به مرحله بهره‌برداری رسانده است.بر این اساس، خط تولید شرکت مگاموتور که برای تولید خودروی رنو L90 ایجاد شده بود، به تولید پیشرانه جدید این شرکت اختصاص داده شد.
 
یکی از ویژگی های مثبت موتور ME16 این است که می تواند کمبود توان موتور در محصولات سایپا رابرطرف کند. با نصب این موتورجدید، محصولات سایپا مانند شاهین پلاس و شاهین اتوماتیک یا L90 ایرانی می توانند رضایت و محبوبیت بالاتری را در بین مشتریان فراهم کنند و علاوه بر این، سایپا پیش بینی کرده است که با تولید این موتور جدید، تولید روزانه موتور 600دستگاه افزایش یابد که در رشد تولید محصولات سایپا موثر است.
 
سه خودروی شاهین پلاس، شاهین اتوماتیک و ساندرو ایرانی با موتور جدید تولید می شوند؛ ساندرو ایرانی پس از ۶ سال مطالعه و تحقیق توسط مهندسان مرکز تحقیقات و شرکت پارس خودرو به مرحله تولید رسیده است و با موتور ME16 عرضه خواهد شد که از محصول اروپایی با کیفیت‌تر است، زیرا از نظر قطعات، همان زنجیره قطعه سازی ایران که در زمان حضور فرانسوی‌ها فعال بودند، با همان قالب‌ها و مواد، قطعات را تامین‌ می‌کنند. در قسمت قوای محرکه هم موتور جدید، از قدرت و گشتاور بالاتری نسبت به موتور ساندرو قبلی برخوردار است.
 
علاوه بر افزایش قدرت موتور با استفاده از این تکنولوژی جدید می توان به کاهش مصرف سوخت آن نیز اشاره کرد که این موضوع درروزهایی که همه از مصرف بالای بنزین گلایه مند هستند می تواند گره گشا باشد.
 
بر هیچ کس پوشیده نیست که در تولید این موتور از توان متخصصان داخلی استفاده شده است بنابراین تا میزان زیادی از میزان ارزبری تولید خودرو کاسته خواهد شد در نتیجه قیمت تمام شده تولید پایین می آید.
 
در واقع گلوگاه اصلی گروه سایپا در قسمت موتور بود که با افتتاح و راه اندازی خط تولید موتور 16 سوپاپ ME16 تولید روزانه به 600 موتور افزایش خواهد یافت.
 
خط تولید موتور ME16  مدرن ترین خط موتور سازی در ایران است که درصد رباتیک آن بالای 60 درصد است و لذا خطای قطعات ایستگاه به ایستگاه توسط ربات کنترل می شود. همچنین سطح کیفی تولید قطعات هم چون تمام قالبها در شرکت های مطرح کشورهای خارجی با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است لذا قطعات با کیفیت بالا تولید می شود.
۹۲ درصد موتور ME16 با فناوری داخلی به تولید رسیده است، ساندرو ایرانی با فناوری ذکر شده تا دی ماه امسال تولید و فرایندهای استاندارد آن انجام می شود و پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد کمتر از قیمت حال حاضر ساندرو موجود در بازار عرضه شود.از طرفی با توجه به کیفیت بالا و قیمت مناسب، این موتور قابلیت صادرات بسیار بالایی دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین