تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
plusresetminus
حزب الله: نیروهای انسانی هر مجموعه همواره یکی از مولفه های مهم و تعیین کننده در موفقیت آن مجموعه بوده است، بنابراین به کارگیری نخبگان و کارشناسان متخصص علمی و فنی می تواند تاثیر بسزایی در دستیابی به اهداف مورد نظر شرکت های تولیدی داشته باشد...
۰
کد مطلب : ۲۸۳۷۳۰
استفاده از ظرفیت نخبگان؛ نسخه سایپا برای ارتقا کیفیت خودرو
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در سالهای گذشته و با توجه به افزایش تعداد فارغ التحصیلان و ورود آن‌ها به بازار کار، ظرفیت مهمی در حوزه نیروی انسانی متخصص ایجاد شده که بر اساس آمار و ارقام منتشر شده بیشتر شرکت‌های تولیدی به دنبال جذب این نیروهای متخصص و متبحر بودند و گروه صنعتی سایپا یکی از واحدهای پیشتاز در این زمینه بوده و نخبه پروری به عنوان یکی از سیاست ها در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
 همین عامل موجب شده که گروه صنعتی سایپا بتواند در سال‌های اخیر و به ویژه در ماه‌های اخیر به طراحی و تولید پلتفرم های جدید از جمله شاهین بپردازد خودرویی که توانست دل عده ی زیادی از مشتریان را به دست آورد و به دلیل کیفیت و زیبایی متقاضیان بسیاری پیدا کند.
با توجه به تغییر سلیقه مشتریان طی سال های اخیر طراحی پلت‌فرم‌های جدید یکی از نیازهای اصلی صنعت خودروسازی است که گروه صنعتی سایپا با توجه به کارگیری نیروهای انسانی نخبه توانسته این نیاز مشتریان را برآورده کند، استقبال مشتریان از خودرویی مانند شاهین موید این نکته است.
 بر هیچ کس پوشیده نیست به کارگیری نخبگان در واحدهای تولیدی علاوه بر رفع نیاز تولیدکنندگان، می تواند به پیشرفت کشور نیز کمک کند به این معنا که علاوه بر اینکه گروه صنعتی سایپا توانسته با استفاده از ظرفیت نخبگان و کارشناسان متخصص از یک سو به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام شده خودروهای تولیدی بپردازد، از سوی دیگر نیز توانسته از فرار مغزها جلوگیری کند که این موضوع خود در سال‌های اخیر به دغدغه ای تبدیل شده است.
البته به کارگیری نخبگان خود نیازمند فراهم آوردن بستری مناسب است که برای این موضوع تولیدکنندگان به ویژه شرکت‌های خودروسازی باید امکانات و تجهیزات و وسایل مورد نیاز این افراد را تأمین کنند با توجه به اینکه کشور با شدیدترین تحریم ها رو به رو است فراهم آوردن این امکانات با سختی و دشواری های بسیاری همراه است اما برآیند کار سایپا نشان می‌دهد که این شرکت توانسته در این امر نیز موفق عمل کند و نیازمندیها نخبگان و کارشناسان فنی و متخصص در حوزه کار را به خوبی فراهم کند.
البته ذکر این نکته نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید شرایط ویژه‌ای برای خودروسازان به منظور به کارگیری نیروهای متخصص، کارآمد، با تجربه و نخبه در نظر گیرد تا این شرکت ها بتوانند نسبت به بکارگیری و استفاده از ظرفیت بیشتر نخبگان با دست بازتری عمل کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین