تاریخ انتشارسه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
plusresetminus
حزب الله : رژیم بحرین درخواست خانواده «زینب الخواجه» فعال حقوق بشر برای آزادی کودک ۱۷ ماهه وی از زندان را رد کرده است.
۰
کد مطلب : ۱۱۴۳۰۳
رژیم بحرین با آزادی یک کودک ۱۷ ماهه از زندان مخالفت کرد

 

 

 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مرکز مطالعات دموکراسی و حقوق بشر خلیج‌فارس، روز دوشنبه اعلام کرد که دولت بحرین درخواست برای آزادی کودک زینب الخواجه، فعال حقوق بشر از زندان را رد کرده است.

زینب الخواجه در ماه مارس به اتهام «توهین به پادشاه» به همراه کودکش بازداشت شده است.

این مرکز غیردولتی تصریح کرد: «الخواجه به خانواده خود اطلاع داده است که از بیماری آنفلونزا رنج می‌برد و دیگر نمی‌تواند از پسر 17 ماهه‌اش، عبدالهادی مراقبت کند. او در حال حاضر به همراه فرزندش در زندان به‌سر می‌برد و نگران آن است که بیماریش به او نیز سرایت کند.»

این مرکز افزود: «همسر الخواجه عازم زندان شده است تا درخواست آزادی پسرش را تا بهبود وضعیت جسمانی همسرش درخواست کند. ولی مدیریت زندان به او گفته است این کار جایز نیست و کودک نمی‌تواند زندان را ترک کند.»

مرکز مطالعات دموکراسی و حقوق بشر خلیج‌فارس در ادامه تأکید کرد «واضح است که این کودک دیگر به عنوان همراه مادر زندان به‌سر نمی‌برد بلکه خود وی نیز زندانی محسوب می‌شود.»

زینب، که دختر «عبدالهادی الخواجه» سرشنا‌س‌ترین زندانی سیاسی بحرین است، تاکنون چندین بار به علت فعالیت‌های حقوق بشری به زندان محکوم شده است.

زینب و پدرش سال 2011 میلادی همزمان با انقلاب های بهار عربی خواستار اجرای اصلاحات سیاسی در بحرین شدند. آنها در گردهم‌آیی‌های اعتراضی علیه حکومت پادشاهی بحرین شرکت داشتند.

حاکمان سنی بحرین که بر اکثریت شیعه این کشور حکومت می‌کنند، انقلاب شیعیان در ماه مارس سال 2011 میلادی را با کمک نیروهای نظامی عربستان با خشونت تمام سرکوب کردند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین