تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
plusresetminus
حزب الله: رئیس‌جمهوری آمریکا در مقام دفاع از یک شخصیت شبکه خبری فاکس نیوز برآمد که اظهاراتی ضد مسلمانان بیان کرده بود. در همین حال کاخ سفید هرگونه تلاش برای مرتبط کردن دونالد ترامپ با مهاجم جنایت مساجد نیوزیلند را که جان ۵۰ تن را گرفت، رد می‌کند.
۰
کد مطلب : ۱۹۳۱۰۸
موضع ترامپ در قبال مسلمانان و مجری فاکس نیوز در کانون توجه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، خشونت روز جمعه علیه مسلمانان در نیوزیلند موجب شد تا لفاظی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا علیه اسلام در کانون توجه قرار بگیرد و انتقاد از مدیریت خشونت برترطلبان سفیدپوست به دست او دوباره احیا شود.
 
ترامپ در پیام‌هایی توییتری با درخواست برای بازگرداندن "جنین پیرو" مجری فاکس نیوز که اظهارات اسلام‌هراسانه مطرح کرده بود، دموکرات‌ها را بابت تلاش برای "ساکت کردن اکثریت کشورمان" و "حمایت از عدم تلاش سخت برای انجام اقدامات درست سیاسی" مورد سرزنش قرار داد.
 
همزمان میک مولوینی، رئیس دفتر موقت کاخ سفید یکشنبه در برنامه‌ای تلویزیونی تلاش کرد تا از انتقادها علیه ترامپ مبنی بر اینکه او اقدامات کافی برای محکوم کردن گفتمان نفرت انجام نداده است و احساسات ضد مسلمانان را تحریک کرده است، کم اهمیت دانست.
 
مولوینی در برنامه "فاکس نیوز ساندی" گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا یک برترطلب سفیدپوست نیست. نمی‌دانم دیگر چند بار دیگر لازم است تا این را بگوییم.
 
ترامپ روز جمعه "کشتار وحشتناک" در مساجد نیوزیلند را محکوم کرد و کاخ سفید این تیراندازی را "عمل شرورانه مشمئزکننده" توصیف کرد. او در پاسخ به این پرسش که آیا ناسیونالیسم سفید را یک تهدید رو به رشد در سراسر جهان می‌بیند، گفت: نه واقعا. گمان می‌کنم اینها یک گروه کوچک از مردم هستند.
 
مهاجم کشتار نیوزیلند در مانیفست خودش، ترامپ را به عنوان "سمبل تجدید هویت سفیدها و هدف مشترک" ستوده است. با این حال میک مولوینی در برنامه سی‌بی‌اس گفت: کشتارهای نیوزیلند کار یک فرد پریشان بوده است و منصفانه نیست که این تیرانداز را با ترامپ یا هر سیاستمدار دیگری هم‌سو بدانیم. باور ندارم که ارتباط منطقی میان دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا و چنین اتفاقی که در نیوزیلند افتاده است، باشد.   
 
برنامه مجری فاکس نیوز تحت عنوان "عدالت با قاضی جنین" شنبه شب حذف شد. فاکس نیوز تعلیق پیرو را تایید کرد و گفت فعلا اطلاعات بیشتری در این رابطه ارائه نمی‌شود. این مجری پیشتر اظهارات اسلام‌هراسانه علیه ایلهان عمر، نماینده زن کنگره آمریکا مطرح کرده بود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین