تاریخ انتشارشنبه ۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
plusresetminus
نیم نگاهی به پیشینه تاریخی مواجهه آمریکا با کشورمان ایران، این حقیقت را روشن می‌سازد که آمریکا جز به منافع خویش نیندیشیده و تنها آرزویش تسلیم ذلیلانه ملت شریف ایران است.
۰
کد مطلب : ۸۶۹۷۰
آمریکا به دنبال چیست؟
مشاور سابق باراک اوباما در یادداشتی می‌نویسد: «مهار منطقه ای ایران و تشویق تغییر سیاسی در این کشور، اصلی‌ترین آرزو و هدف آمریکاست.»

از دیرباز آمریکا و برخی کشورهای هم پیمانش مانند انگلیس و نیز رژیم غاصب صهیونیستی، تهدید اصلی برای موجودیت و اقتدار و امنیت ملی ایران به حساب می‌آمدند، به ویژه از مقطعی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینى (ره) در ایران اسلامی به پیروزی رسید، در وهله اول فروپاشی و شکست انقلاب و نظام برآمده از آن هدف استکباری آنان بود و سپس در گذر زمان که انقلاب اسلامی از موانع و توطئه های سخت محاصره اقتصادی و تهدیدات امنیتی و تهاجم نابرابر نظامی و سپس شبیخون فرهنگی و تهاجمات نرم فکری و جنگ روانی به فضل الهی با موفقیت عبور کرده و به ثبات همه جانبه رسیده است، آمریکا نیز با تغییر رویکرد خود، همواره در جبهه مقابل ملت ایران نقش بازی کرده است.
تغییر رفتار ملت شریف ایران به ویژه نسل جوان، تغییر ساختار نظام و حاکمیت سیاسی در ایران و در نهایت تغییر ذائقه ملت ایران ازجمله اهداف شومی است که اکنون در دستور کار نظام‌های استکباری غربی به ویژه شیطان بزرگ آمریکا قرار دارد.
البته مهم‌ترین ابزاری هم که در اختیار آنان است، غول‌های رسانه ای است که بسیاری از آن‌ها با سیاست‌های صهیونیستی مدیریت و حمایت می‌گردد.
و البته مهم‌ترین استراتژی که برای رسیدن به اهداف فوق نیز دنبال می‌نمایند، ایجاد دو قطبی در جامعه نخبگی و به تبع آن افکار عمومی و توده مردم شریف ایران است زیرا با ایجاد شکاف در انسجام و اتحاد ملی و تشدید اختلاف در نوع مواضع و روش‌های عملی و رفتاری مردم به ویژه در مواجهه با مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، به راحتی می‌توانند در جامعه یکپارچه ایرانی رخنه نموده و با گل آلود کردن آب به اغراض و اهداف شوم خود دست پیدا نمایند. سیاست مرموزی که کهنه کاران سیاسی انگلیس و آمریکا و اسرائیل همواره برای تضعیف اقتدار ملت‌ها و کشورها به کار بسته و بعضاً هم در برخی کشورها موفقیت هایی به دست آورده‌اند.
نیم نگاهی به پیشینه تاریخی مواجهه آمریکا با کشورمان ایران، این حقیقت را روشن می‌سازد که آمریکا جز به منافع خویش نیندیشیده و تنها آرزویش تسلیم ذلیلانه ملت شریف ایران است.
از مخالفت با ملی شدن صنعت نفت در ایران و صدور قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 1950 میلادی علیه ملت ایران گرفته تا کودتای 1953 م (28 مرداد 1332) علیه دولت منتخب مردم که منجر شد به خشکاندن ریشه دمکراسی به مدت 25 سال در ایران و تا حمایت از دولت طاغوتی پهلوی و در نهایت تحمیل جنگ نابرابر 8 ساله با میدان داری صدام که با حمایت مستقیم آمریکا صورت گرفت و باعث گردید علاوه بر 300 هزار شهید و یک میلیون مجروح و دو میلیون آواره، حدود 1000 میلیارد دلار به کشوری که تازه از زیر بار رژیم منحوس پهلوی خارج شده بود، خسارت وارد کند. خاطره ملت شریف ایران و آزادیخواهان جهان هنوز فراموش نکرده است که در دوران تجاوز رژیم بعث عراق به ایران، آمریکا و غرب تکنولوژی و مواد سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی در اختیار رژیم صدام گذاردند و از این رهگذر صدام با به کارگیری سلاح‌های شیمیایی، جنایات غیرقابل وصفی را نه تنها نسبت به ملت ایران بلکه مردم عراق در حلبچه و... هم مرتکب گردید؛ اضافه کنید به این جنایات، بمباران‌های مناطق مسکونی و تأسیسات نفتی و زیرساختی ایران که تماماً با حمایت آمریکا در جریان جنگ تحمیلی انجام می‌گردید. در همین دوران بود که هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی بر فراز آب‌های خلیج فارس با 290 سرنشین بی گناه از مردم عادی سرنگون گردید.
و حال با این پیشینه تاریک و ظالمانه چگونه می‌شود در عرصه مذاکرات هسته ای دلخوشی داشت که به ویژه آمریکا، این دشمن درجه یک و کینه توز ملت ایران که با قصد فروپاشی نظام اسلامی و شکست مردم ایران دست به تحریم‌های ظالمانه گوناگونی زده است، کوتاه آمده و مطابق با منافع دولت و ملت ایران اسلامی در اندیشه توافقی خوب بر طبق میل و مصالح ما باشد، چنان که رهبری عزیز و شجاعمان فرمودند: البته آن‌ها هم به دنبال توافق خوب مطابق با تفسیر و برداشت خودشان هستند که توافق خوبی که آمریکا مطرح می‌کند - در این مقطعی که به آن سخت نیاز دارد تا بتواند نسبت به آن در دنیا سر و صدا کرده و اعلان پیروزی بر ملت ایران نماید - چیزی جز تحمیل ذلت نخواهد بود و لذا باید با هوشمندی، فرایند مذاکرات را تا حصول نتیجه و توافقی منصفانه و عادلانه پیش برد.

آنچه نباید از نظرها دور بماند این است که آمریکای جهانخوار از ابتدای انقلاب اسلامی با حقوق مشروع هسته ای ملت ایران مخالفت داشته است و در همین راستا میلیاردها دلار خسارت به ایران اسلامی وارد کرده است که یک نمونه آن دریافت هزینه و پول سوخت راکتور تهران بود که از ما گرفت و پس از آن نه پول را پس داد و نه سوخت را! و ناجوانمردانه به آلمان و فرانسه هم فشار آورد تا این که باعث شد آن‌ها نیز پای تعهداتشان با ایران در زمینه های هسته ای نمانند و در نتیجه تحمیل خساراتی به کشورمان بشود.
رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه اى (مدظله العالی) در سخنان اخیرشان در جمع کارگزاران و مدیران نظام اسلامی در ششم تیرماه به روشنی آنچه که آمریکا از جریان مذاکرات دنبال می‌کند را بیان فرمودند که به حق نگاه کارشناسی و دقیق در این حوزه منظور می‌گردد. ایشان فرمودند: «هدف اصلی آمریکا ریشه کن کردن صنعت هسته ای در ایران است، آنان به دنبال حذف ماهیت هسته ای در ایران هستند، قصد دارند نگذارند فن آوری و صنعت هسته ای در ایران جریان داشته باشد و لذا قصد برداشتن تحریم‌ها را هم به طور کامل ندارند.»
از این روی ملت شریف ایران حق دارد با تردید و عدم اعتماد به طرفهای غربی مذاکره کننده هسته ای در 1+5 نگاه کند. البته چنان که گفتیم دولت فعلی آمریکا نیاز به این مذاکرات و توافقات حاصله در هر سطح و میزانی دارد و این امر را پیروزی برای خود آن هم پیروزی در برابر انقلاب و ملتی که داعیه استقلال و عزت و پرچمداری بیداری اسلامی را دارد و به فضل الهی با در دست داشتن پرچم وحدت امت اسلام می‌رود تا با تقویت جبهه مقاومت و رشد بیداری اسلامی، جبهه عظیم امت واحده اسلامی را در برابر تمامیت خواهان و زیاده طلبان سلطه گر جهان قوت و شوری عاشورایی ببخشد و زمینه را برای قیام آخر و دولت عدل مهدوى (عج) فراهم سازد. ان شاءالله.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین