تاریخ انتشارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
plusresetminus
حزب الله:وزارت خارجه ایران اعلام کرد هنوز از منابع رسمی گزارش بان کی مون درباره وضعیت حقوق بشر ایران را دریافت نکرده است.
۰
کد مطلب : ۶۳۶۱۴
واکنش وزارت خارجه به انتشار خبر گزارش بان کی مون درباره وضعیت حقوق بشر ایران
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، اداره کل دیپلماسی وزارت امور خارجه در توضیح مطلب منتشره از سوی یکی از خبرگزاری‌های خارجی درباره گزارش دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر ایران اعلام کرد: در این زمینه تاکنون گزارشی به‌صورت رسمی از منابع و کانال‌های رسمی و شناخته شده منتشر نشده و اعلام هرگونه نظر و قضاوت در مورد گزارش منوط به دریافت متن کامل این گزارش از مراجع رسمی و ذیصلاح مربوطه است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل در گزارش سالانه خود به مجمع عمومی، وعده‌های انتخاباتی رییس‌جمهور ایران در مورد آزادی بیان و امنیت اصحاب رسانه را یادآور شد و با اشاره به شرایط خبرنگاران و دیگر اصحاب رسانه مدعی شد که هنوز این وعده عملی نشده است.

در گزارش دبیرکل سازمان ملل هم‌چنین ادعا شده است که تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی و نژادی در ایران هم در قانون و هم در عمل به چشم می‌خورد.

وعده‌های روحانی در مورد شبکه اینترنت نیز از جمله مواردی است که چگونگی اجرای آن در گزارش بان کی مون مورد نقد قرار گرفته است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه در مورد شمار اعدام‌ها در طول یک سال گذشته در ایران ابراز نگرانی کرده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین