تاریخ انتشارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
plusresetminus
حزب الله : رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد درخواست آمریکا برای آتش‌بس در یمن سخنانی پوچ و توخالی بوده و هدف از آن، گمراه کردن افکارعمومی است.
۰
کد مطلب : ۱۸۲۵۴۲
هدف آمریکا توقف جنگ در یمن نیست/ واشنگتن به دنبال فریب افکار عمومی است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، محمد علی الحوثی در مقاله‌ای که در واشنگتن پست منتشر شد، درخواست‌ آمریکا برای توقف جنگ در یمن را توخالی و آن را با هدف فریب افکارعمومی دانست.
 
وی افزود تشدید تجاوزات ائتلاف آمریکایی -سعودی-اماراتی بیانگر این است که ادعاهای صلح جویانه آمریکا برای آتش بس ،چیزی جز سخن واهی و پوچ با هدف گمراهی افکار عمومی در سطح منطقه و بین المللی نیست . ‎
 
الحوثی  با اشاره به اینکه رهبران سعودی بی پروا و گستاخانه ، اهمیتی به دیپلماسی نمی‌دهند، تاکید کرد:  آمریکا توانایی پایان دادن به تجاوزات خصمانه علیه یمن را دارد، اما در عمل تصمیم دارد از همپیمان فاسد خود حمایت کند.‎
 
الحوثی اظهار داشت: توحش رژیم سعودی در  کشتن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی نمایان شد و می‌توان آن را در تشدید تجاوزات نظامی و حملات هوایی به  الحدیده و اماکن دیگر مشاهده کرد که تمام هشدارهای بین المللی را به چالش کشیده است.
 
وی افزود: هدف ائتلاف سعودی - اماراتی از محاصره شهر ساحلی(الحدیده) به زانو درآوردن ملت یمن و وادار کردن آنها به تسلیم است، این ائتلاف از  ابزار گرسنگی و وبا به عنوان سلاح جنگی استفاده می‌کند. علاوه بر اینها ائتلاف سعودی - اماراتی، با تهدید سازمان ملل متحد به قطع کمک های مالی باج‌خواهی می‌کند، گویا آن را یک موسسه خیریه می‌پندارند نه سازمانی که بر اساس قوانین بین المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت، سازمانی مسئول است.
 
رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد: ما از خودمان دفاع می کنیم، ولی همانند ائتلاف متجاوز هواپیماهای جنگی آمریکایی که یمنی ها را با سلاح های ممنوعه بین المللی بمباران می کنند، در اختیار نداریم. از سوی دیگر، ما قادر نیستیم محاصره تحمیلی که مانع صادرات و واردات یمن می شود، را برطرف کنیم.   ‎
 
وی با انتقاد از سیاست های دوگانه آمریکا که شعار واسطه و میانجی دو طرف را می دهد اما عملا در تجاوز و قتل عام یمنی ها با ائتلاف سعودی - اماراتی مشارکت دارد، تاکید کرد: یمن آغاز گر جنگ نبود، حتی جمال بن عمر فرستاده ویژه سابق سازمان ملل متحد گفت: ما به قرارداد تقسیم قدرت در سال 2015 نزدیک بودیم که حملات هوایی ائتلاف سعودی - اماراتی مانع آن شد.
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین