تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
plusresetminus
رئیس مجلس شورای اسلامی با تجلیل از مقاومت ملت و دولت سوریه مقابل تروریسم تکفیری گفت: امروز سوریه در صف مقدم مبارزه با تروریسم فعالیت می کند.
۰
کد مطلب : ۱۲۳۶۱۹
سوریه در صف مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد/ آمریکا فریبکاری کرد

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با هدیه خلف عباس گفت: امروز خرسندیم که رئیس پارلمان سوریه به ایران تشریف آوردند. ایشان اخیراً به عنوان رئیس پارلمان سوریه انتخاب شدند.

حمایت سوریه از ایران در دفاع مقدس را فراموش نمی کنیم

وی ادامه داد: کشور سوریه، کشور دوست و برادر ما است که در شرایط سخت دفاع مقدس در زمان مرحوم حافظ اسد حامی ایران بود. ما فراموش نمی کنیم.

لاریجانی ادامه داد: امروز سوریه در خط مقدم مبارزه با تروریسم فعال است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جلسه مشترک با رئیس مجلس نمایندگان سوریه در خصوص وضعیت این کشور در مبارزه با تروریسم بحث و گفتگو شد، اظهار داشت: اطلاعات خوبی را خانم هدیه خلف عباس ارائه دادند و در مورد همکاری های دو کشور در بین المجالس و بین المجالس اسلامی در راستای افزایش همکاری ها رایزنی کردیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی از ابتدای مسائلی که در سوریه شکل گرفت معتقد بود که راه حل مشکل سوریه راه حل سیاسی است نه راه حل نظامی؛ اما برخی کشورها در صحنه بین المللی و منطقه ای آتش این بحران را افروختند.

فریب کاری آمریکا برای آتش بس در سوریه

لاریجانی با اشاره به توافق اخیر آمریکا و روسیه گفت: حتی اخیراً هم که آمریکا داشت سر عقل می آمد که توافقی به نفع سوریه صورت بگیرد، فریبکاری کردند و با بمباران ارتش سوریه نشان دادند که کاملاً در راستای حمایت از جریان تروریستی عمل می کنند و به دروغ شعار مبارزه با تروریسم را سر می دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات برخی کشورهای منطقه مبنی بر اینکه برای تعمیق دموکراسی، بحران هایی را در سوریه ایجاد کرده ایم، گفت: برخی کشورهای منطقه ای حرفها را می زنند که حتی تجربه یک انتخاب در کشورشان ندارند.

وی تصریح کرد: تعمیق دموکراسی در یک کشور با بحران آفرینی امنیتی امکان پذیر نیست. باید شرایط برای تعمیق دموکراسی فراهم شود.

لاریجانی ابراز امیدواری کرد: بعد از تجربه ۵ سال بحران در سوریه، امروز مجامع بین المللی متوجه شده باشند که تروریسم فقط به سوریه اختصاص ندارد و این بحران می تواند در اروپا و آمریکا هم مسئله ساز باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسئله تروریسم را مسئله جهانی خواند و اظهارداشت: باید ریشه های تروریسم از بین برود. غرب نمی تواند رفتار دوگانه داشته باشد، از یک سو با تروریسم در کشور خودش مبارزه کرده و از سوی دیگر در سوریه آتش تروریسم را برافروخته کند.

مبارزه با تروریسم با بیانیه امکان پذیر نیست

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم با بیانیه امکان پذیر نیست، اظهارداشت: باید در میدان عمل اقدامات واقعی انجام شود.

لاریجانی با اشاره به تلاش های جمهوری اسلامی برای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه گفت: جمهوری اسلامی در عراق به درخواست دولت عراق به کمک آنها شتافت و داعش را تا حد زیادی به عقب نشاند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سوریه هم به درخواست دولت سوریه به کمک آنها پرداخت و امروز شرایط در آن کشور بهتر است.

وی ابراز امیدواری کرد: بحران امنیتی در منطقه با هماهنگی، رفتار درست و واقع بینانه کشورها به راه حل برسد.

لاریجانی در پایان گفت: امیدواریم سفر رئیس پارلمان سوریه، سفر موفقی باشد که به دوستی بیشتر دو ملت بیانجامد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین