تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
plusresetminus
حزب الله : عضو شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر ضرورت تقویت پایه های مالی توسعه پایدار، از عدم حضور بخش خصوصی در عرصه سرمایه گذاری به دلیل دیرکرد در پرداختی ها به عنوان مانعی در مسیر تحقق این مهم یاد کرد.
۰
کد مطلب : ۱۴۰۷۳۷
عدم حضور بخش خصوصی در عرصه سرمایه گذاری به دلیل دیرکرد در پرداختی ها
 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علی حاج کاظم با بیان اینکه برای رساندن ظرفیت شهر به توسعه پایدار باید اقدامات کلانی را اجرایی کرد، به برخی موانع رسیدن به این مهم اشاره کرد و افزود: از مهمترین موانع عدم وجود پشتوانه مالی دولتی و خصوصی کارآمد است؛ چرا که اهداف توسعه پایدار به داشتن این حمایت بستگی دارد. این در حالی است که بین تقاضای شهرها به منظور نیل به توسعه پایدار و ظرفیت در حال حاضر عوامل دولتی و خصوصی به منظور رسیدن به پشتوانه خوب مالی شکاف بزرگی وجود دارد. 
وی بیان کرد: نیازهای تامین مالی شفاف و همکاری گسترده در روند تشخیص سرمایه گذاری های راهبردی به منظور ایجاد انسجام در دولتهای محلی در تحقق این مهم ایفای نقش می کند.
این مسئول با اشاره به اینکه شهرها نیز در ارائه خدمات و رسیدن به راه حل های توسعه پایدار سهم مهمی دارند، افزود: ایجاد مدیریت واحد و هدفمند می تواند توسعه پایدار شهری را رقم بزند؛ این مسیر با داشتن نگاه کلان هموارتر نیز می شود؛ اینگونه که می‌توان از طریق همکاری های جهانی شهرها را به سمت توسعه پایدار رهنمون ساخت.
عدم حضور بخش خصوصی در عرصه سرمایه گذاری به دلیل دیرکرد در پرداختی ها 
عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به نقش سرمایه گذاری در توسعه و درآمدهای پایدار، عنوان کرد: با این وجود، بسیاری از شهرها در کشورهای در حال توسعه با کمبود بازار سرمایه و منابع مالی روبرو هستند؛ هزینه های سرمایه ای و پرداخت های دیر در حوزه زیرساخت ها سبب شده است تا بخش خصوصی نیز پا به عرصه نگذارند.  
حاج کاظم با بیان اینکه یکی از قدرتمندترین منابع ایجاد درآمد پایدار، استفاده از زمین هایی است که به علت رشد پروژه های زیرساختی ارزششان بیشتر شده است، عنوان کرد: این راهکار می تواند از طریق تعیین مالیات بهتر، افزایش بهینه مالیات، ارزیابی های ویژه و طرح بندی زمین ها به منظور افزایش ارزش آنها انجام گیرد. کشورهایی مانند برزیل، چین، کلمبیا و هند به طرز موفقیت آمیزی از این رویکرد استفاده می‌نمایند.
علی حاج کاظم گفت: برخی شهرهای اروپایی و آمریکای شمالی از طریق آزاد کردن ارزش زمین ها و صدور اوراق قرضه شهری و دیگر تمهیدات، توسعه اقتصادی را تسهیل بخشیدند. 
وی، یکی از قدرتمندترین منابع ایجاد درآمد پایدار را استفاده از زمین هایی که به علت رشد پروژه های زیرساختی ارزششان بیشتر شده است، دانست و افزود: این راهکار می تواند از طریق مالیات بندی بهتر، افزایش بهینه مالیات، ارزیابی های ویژه و طرح بندی زمین ها به منظور افزایش ارزش آنها انجام گیرد. کشورهایی مانند برزیل، چین، کلمبیا و هند به طرز موفقیت آمیزی از این رویکرد استفاده می‌نمایند.
لزوم تقویت پایه های مالی توسعه پایدار
حاج کاظم از جمله اهداف جهانی توسعه پایدار را تبدیل شهرها به مکانی جامع، امن و پایدار عنوان کرد: اگر چه مکانیزم های مالی در حال حاضر، حامی توسعه پایدار شهری هستند اما مقیاس این تلاش‌ها جوابگوی اهداف جدید و چالش های حال حاضر نمی‌باشد. 
وی تاکید کرد: ساختار دولتی منابع مالی باید به گونه ای باشد تا بتواند گسیل منابع، همفکری همچنین میزان تاثیر را تنظیم کند؛ باید سیاست گذاری ها به گونه ای باشد که بخش خصوص را نیز درگیر خود سازد. در پایان اینکه، منابع مالی توسعه پایدار باید طوری باشد که از موسسات بین المللی استفاده کند تا رویکردی شفاف تر به مسئله مدیریت شهر، کاهش تولید آلاینده ها و اهداف توسعه پایدار داشته باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین