تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
plusresetminus
حزب الله: تاریخ تشییع پیکر علیرضا خورشید فر نوازنده کنترباس اعلام شد.
۰
کد مطلب : ۶۹۷۵۳
شنبه؛ تشییع پیکر علیرضا خورشیدفر
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،مراسم تشیع پیکرعلیرضا خورشید فرمایستر گروه کنترباس ارکسترسمفونیک تهران روز شنبه ۸ آذرماه ،ساعت ۹ صبح ازتالاروحدت با حضور مردم هنردوست ،هنرمندان عرصه موسیقی و جمعی ازمسئولین معاونت هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا(سلام الله علیها) برگزارخواهد شد.

علیرضا خورشید فردر در سال ۱۳۵۱ با درجه لیسانس در رشته کنترباس فارغ‏ التحصیل شد. وی در طى دوران تحصیل از وجود استادانى مثل نعمت ‏الله مجید، خواهر و برادران پورتراب، کنستاتین، نیکلا نیکولف، نیکلا پوپوف، بهره برد و همین استادان بودند که با مایه‌‏هاى غنى و پربار علم موسیقى موجب پیشرفت سریع و بزرگ وى در عالم هنرموسیقی شد. وی درسال ۱۳۶۷ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درجه یک هنری را نیز دریافت نمود.

واز سال ۱۳۴۶ با ارکسترهاى رادیو، اعم از ارکستر بزرگ، ارکستر گل‏ها، ارکستر بزرگ دانشگاه تهران همکارى کرد و از سال ۱۳۴۸ وارد ارکستر سمفونیک تهران شد و با این ارکستر به همکارى ادامه داد در سال ۱۳۵۱ نیز به عنوان معاون گروه کنترباس و از اوایل سال ۱۳۵۷ به عنوان مایستر گروه کنترباس ارکستر سمفونیک تهران همکارى کرد.

وى از سال ۱۳۶۷ به‏ عنوان استاد کنترباس در هنرستان‌های موسیقى ودانشگاه هنر، علمی کاربردی مشغول تدریس و خدمات فرهنگى هنرى بود. علیرضا خورشیدفر در روز ۵ آذر براثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین