تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
plusresetminus
حزب الله : دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد به جای تصمیم‌گیری در ۶ ساعت زمان را خریدیم تا در AFC علیه ایران رای‌گیری نشود.
۰
کد مطلب : ۱۰۵۹۸۹
شکایت از AFC می‌تواند یکی از آپشن‌‌های ما باشد

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا اسدی در خصوص بحث شکایت باشگاه‌های ایرانی از AFC به فیفا گفت: عربستان در همه زمینه‌ها شکست فاحشی از ایران خورده و در حوزه انفعال دنبال فضایی بود که به توانمندی‌های ایران ضربه بزند. آنها در حوزه فوتبال وارد شده‌اند و ما در این شرایط باید از منافع خودمان دفاع کنیم. 

دبیر کل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در جلسه با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا، 6 آپشن مطرح شد که 3 پیشنهاد آن مربوط به مسابقات باشگاهی و 3 مورد دیگر در بحث ملی بود. از این 6 مورد 4 مورد‌ آن بازی در خارج از ایران بود. در چنین شرایطی جلسه اول را به جلسه دوم موکول کردیم تا زمان را بخریم. دوستان در نظر داشته باشند که «وثوق احمدی» دکترای حقوق بین‌الملل را دارد و انسان شریفی است اما او را در این جلسه راه ندادند. آنهایی که موضع می‌گیرند نه صحنه را می‌بینند، نه آیتم‌ها را می‌شناسند.

اسدی ادامه داد: در جلسه‌ای که به آن اشاره کردم اعلام شد که رای‌گیری صورت بگیرد اما ما گفتیم نیاز به دفاع داریم. امنیت در کشور ما مهمترین عنصر است و ایران امن‌ترین کشور است. به آنها گفتیم که خودتان اعلام کردید بازی‌های افغانستان، عراق و سوریه در ایران برگزار شود. بنابراین ایران نیازی به اثبات این موضوع ندارد که امنیت  دارد. در مجموع این آپشن‌ها را قبول نکردیم و گفتیم که کشور ایران امن است. 

وی افزود: عنصر دوم خرید زمان بود تا از توان کشور دفاع کنیم. ما جلسات متعددی را برگزار کردیم اما با چند معضل روبه‌رو بودیم. اکنون اگر در کشور خودمان ببازیم برای ما خوب نیست، هر چند که فوتبال برد و باخت دارد اما عربستانی‌ها این موضوع را حساس کرده‌اند. عربستانی‌ها در همه زمینه‌ها شکست خورده‌اند و می‌خواهند در فوتبال با عنصر اینکه در ایران امنیت وجود ندارد جبران کند.

«10روز پیش در دو صفحه درباره وقایع بین ایران و عربستان مسائلی را عنوان کردیم». دبیر کل فدراسیون فوتبال با بیان این جمله، گفت: اگر قرار بر رای‌گیری می‌شد ما شکست می‌خوردیم به همین دلیل رای‌گیری را به زمان دیگری موکول کردیم. ما در این جلسه کاری کردیم که رای‌گیری صورت نگیرد.

اسدی که با رادیو جوان صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که بحث کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا و شکایت از فیفا چه خواهد شد، عنوان کرد: ما باید شرایط کشور را در نظر گرفته و زمان را مدیریت کنیم. در این برهه زمانی اینکه چه کسی تصمیم‌گیری درستی بگیرد اهمیت زیادی دارد. ما نمی‌خواهیم رفع مسئولیت کنیم اما باید تصمیم درستی گرفته شود. آنها هم‌جهت با یکدیگر حرکت می‌کنند ولی در ایران مواضع ناآگاهانه می‌گیرند و متهم‌مان می‌کنند که شما ترسو هستید. ما در جنگ و جبهه بودیم و اهل ترس نیستیم.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد با این شرایط شکایت از AFC به فیفا منتفی شود، گفت: این موضوع هم می‌تواند یکی از ‌آپشن‌ها باشد. در سطح مدیریت ملی باید تصمیمی بگیریم که منافع ما حفظ شود. همانطور که تاکید کردم ما یک زمانی را خریده‌ایم و این به معنای آن نیست که ناتوان هستیم بلکه معنایش این است که آنها در 6 ساعت می‌خواستند تصمیم‌گیری کنند اما ما 45 روز عقب انداختیم و زمان خریدم تا از منافع کشورمان دفاع کنیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین