تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۲
plusresetminus
حزب الله:رئیس جمهور گفت: در یک سالی که گذشت تلاش ما در این جهت بوده ک فرصتی را از دست ندهیم.
۰
کد مطلب : ۶۱۹۶۸
رئیس جمهور:تلاش کردیم در یک سال گذشته فرصتی را از دست ندهیم
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، حجت الاسلام و المسلمین روحانی در دیدار خانواده شهدای دولت اظهار کرد: شهیدان رجائی و باهنر از فرهیختگان جامعه ما و هر دو از معلمان عالی قدر به معنای واقعی بوده‌اند و حتی آن زمان که سمت رئیس جمهوری یا نخست وزیری را داشتند بازهم معلم بودند.



وی افزود: الحمد الله بعد از انقلاب مخصوصاً از زمانی که شهید رجایی مسئولیت را به عنوان رئیس جمهور بر عهده گرفتند، دولتمردان از مردم فاصله نداشتند و شهید رجایی آن زمان که یک معلم ساده بود و آن زمانی که رئیس جمهور بود، تفاوتی در اخلاقش دیده نمی شد و البته همه شهدایی که در مسیر انقلاب و دفاع مقدس به شهادت رسیدند، همین طور بودند و تواضع ، مردم داری و اخلاقشان با آنها همراه بود.



روحانی در ادامه اظهار کرد: کار ما و مسئولان در برابر کار بزرگی که شهدای عزیز انجام داده‌اند، همچنین در برابر صبر و مقاومت و ایستادگی اعضای خانوادگی این شهیدان کار کوچکی است کار بزرگ آنها پیروزی و استقرار و حفاظت از شرف این کشور و این بود که نگذاشتند این مملکت به دست دیگران بیافتد، اگر زمانی در حزب جمهوری اسلامی انفجار رخ داد به خاطر این بود که دشمنان فکر می کردند با این انفجار یک شبه کشور از دست می رود، همچنین آنها جنگ را به ما تحمیل کردند تا استقلالمان را از میان بردارند و کشور دست کسانی بیافتد که قبلاً‌ جیره خوار آنها بودند و بر مردم تسلط داشتند.



وی در ادامه گفت: تلاش کسانی که به عنوان مسئول به شهادت رسیدند حل مشکلات بود و امروز هم این تلاش انجام می‌شود و ما امیدواریم که طی یک سال گذشته و در فرصتی که گذشت آنچه که وظیفه ما بوده و به مردم گفته بودیم و وعده داده بودیم انجام شود.



روحانی افزود: اگر مردم زمانی پای صندوق های رای آمدند و بعد از اعلام نتایج به خیابان ها رفته و شادمانی کردند برای این بود که امید بسته بودند تا آنکه به صحنه می آید وعده هایشان را عملی کند و تلاش ما هم این بوده که آنچه که به مردم قول و وعده داده بودیم را عملی کنیم و در زمینه مسائل اقتصادی سیاست خارجی، محیط زیست مسائل زیربنایی و نیازمندی های مردم کاری را که می توانیم انجام دهیم، به ثمر برسانیم. در واقع تلاش ما این بوده که فرصت را از دست ندهیم.



به گزارش ایسنا، روحانی در ادامه با تأکید بر این که ما تلاش خود را در جهت از دست ندادن فرصت‌ها انجام دادیم، گفت: من در اولین لحظه و درزمانی که امکان‌پذیر بود دولت را به مجلس معرفی کردم؛ اگرچه انتخاب وزرای مورد نظر در آن زمان کم، سخت بود ولی تلاش کردیم این کار زودترانجام شود. ما تلاش کردیم افرادی مسئولیت را به عهده بگیرند که تجربه کافی داشته باشند تا دوباره آزمون و خطایی صورت نگیرد.



رئیس‌جمهور با بیان این که بهترین نقدکننده و هدایت‌کننده ایثارگران و خانواده‌های شهدا هستند، اظهار کرد: آن‌ها دلسوز این نظام و کشور محسوب می شوند و نقدشان از روی دلسوزی است.



وی در ادامه این مطلب اظهار کرد: انتقادی که در اسلام آمده بحث نصیحت است و نصیحت یعنی خیرخواهی و دلسوزی حتی در موضوع نصیحت تقویت هم گنجانده شده و با این توصیف، فرد از سر دلسوزی به دنبال برطرف کردن یک نقص است و دولت از همه آن‌هایی که در چارچوب نصیحت اسلامی نقد می‌کنند، استقبال خواهد کرد. ان‌شاءالله ما از نصیحت خیرخواهی و دلسوزی و نقد شما خانواده شهدا استفاده می‌کنیم.



وی همچنین با اشاره به صحبت یکی از افراد خانواده شهدای دولت در این جمع که موضوع مشخص کردن یک رابط بین این خانواده‌ها و دولت را عنوان کرده بود، اظهار کرد: اگر شما می خواهید در جمع خودتان رابطی را با ما مشخص کنید، ما از این موضوع استقبال می‌کنیم و اگر از طرف دولت به غیر از آقای شهیدی‌فرد خاصی باید تعیین شود، آقای نهاوندیان می توانند رابط دیگری باشند.



وی گفت: وظیفه من بود که خدمت شما و تک تک خانه های شما بیایم و از نزدیک شما را ببینیم و اما در این هفته که هفته دولت بود و با توجه به برنامه های دولت مقداری این کار سخت بود.



روحانی همچنین گفت: وقتی وارد خانه یک شهید می شویم و عطر یک شهید را استشمام می کنیم این موضوع باعث تقویت و روحیه دادن ما می‌شود و انشاالهد در فرصت هایی که خواهد بود این کار را انجام خواهیم داد.



در این مراسم فرزند شهید تندگویان با ابراز خرسندی از این که عقلانیت بار دیگر بر کشور حاکم شده اظهار کرد: امیدواریم با درایت و وجود اتفاقات جدید در کشور به موضوع خانواده شهدا نگاهی جدیدتر شود. ما نیازمند مشغول شدن در یک کار نیستیم اما همیشه به دولت مردان گفته ایم که چشم ها و گوش های خوبی برای شما هستیم چرا که امینیم و هر کاری که کنیم به این نظام خیانت نخواهیم کرد چرا که ما خود را مدیون خون کسانی می دانیم که به گردن ما حق دارند و مردم هم به بچه های شهدا اعتماد می‌کنند.



محمدمهدی تندگویان گفت: تقاضای ما این است که به فرزندان شهدا با دیدی فراتر از ترحم و یا دادن امتیاز نگاه کنید و در جایگاه های مختلف از این فرزندان که امروز دارای تخصص ها و مهارت های گوناگون هستند استفاده شود.



وی وجود یک دستگاه تبلیغاتی قوی در دولت را ضرورت دانست و اظهار کرد: در جهت وجود امیدواری بیشتر نسبت به آینده در مردم امیدواریم چنین دستگاهی در این دولت شکل بگیرد.



در این مراسم همچنین ربابه رفیعی طاهری همسر شهید فیاض بخش با بیان اینکه ما برای انتخاب شما در انتخابات ریاست جمهوری با شوق و ذوق به پای صندوق های رای رفتیم اظهار کرد: وقتی شما به عنوان رئیس جمهورانتخاب شدید شادی غیر قابل وصفی در ما ایجاد شد.



وی همچنین در این جلسه خواستار انتخاب یک رابط بین خانواده شهدا و دولت بود و دراین زمینه خطاب به روحانی گفت: در زمان آقای خاتمی آقای بشارتی مسئولیت ارتباط بین دولت و شهدا را داشته اند و بسیاری از مشکلات از طریق ایشان رفع می شد. وی همچنین خواستار رسیدگی بیشتر به مسائل مربوط به همسران شهدا شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین