تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
plusresetminus
معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج از تشکیل اتاق مدیریت بحران در شهرداری خبر داد.
۰
کد مطلب : ۱۸۷۴۸۴
اتاق مدیریت بحران در شهرداری کرج ایجاد می‌شود

 احداله احمدی پرگو صبح سه‌شنبه در نخستین همایش وضعیت ریسک و راهبردهای مدیریت بحران در زلزله کرج، اظهار کرد: با تشکیل اتاق مدیریت بحران نقشه‌ها و اطلاعات شبکه‌های مخابراتی و تأسیسات آب، برق و گاز در اختیار این اتاق قرار می‌گیرد که در موقع بحران به بهترین نحو مورداستفاده قرار گیرد.

وی افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران در حقیقت بدون اینکه به چارت سازمانی کرج کارمندی اضافه شود و با همین کارکنان ایجاد می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج ادامه داد: شهرداری کرج مطالعات خوبی درزمینهٔ خطر لرزه پذیری و آسیب‌پذیری شهر انجام‌شده است. در این همایش قصد توضیح اقدامات و هماهنگی با دستگاه ای خدمت رسان مطرح است که در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی این اقدامات را مدنظر قرار دهند.

احمدی پرگو اضافه کرد: در بحث پیشگیری، شناسایی گسل‌ها، مطالعات ژئوتکنیک و میزان آسیب‌پذیری برآورد شده و میدانیم اکنون آسیب‌های زلزله در کرج در مناطق و محلات به چه صورت است و بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های شهرسازی و نوسازی و غیره انجام می‌شود.

وی گفت: درواقع باید به سمتی برویم که خطرات و آسیب‌ها به کمترین حالت ممکن برسد، تشکیل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران نیز بحث دیگری است که وظایف ادارات با هماهنگی یکدیگر مشخص و اقدامات به‌صورت هماهنگ و منسجم انجام شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج افزود: موضوع دیگر اطلاع‌رسانی و آموزش به شهروندان است که باید در مقیاس محله انجام شود زیرا مردم در موقع بحران مخصوصاً در ساعات اولیه نقش محوری ایفا می‌کنند.

منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین