تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
plusresetminus
مدافع کروات - آلمانی تیم سیاه‌جامگان یکی از دلایل اصلی حضورش در فوتبال ایران را شرایط سخت سیاسی در کشور مقدونیه اعلام کرد.
۰
کد مطلب : ۱۴۷۴۸۸
کشور شما مرا شگفت زده کرد

 

یک مدافع بوندسلیگایی به فوتبال ایران آمده است. یوری چُلاک، مدافع دو ملیتی کروات-آلمانی که پس از تجربه بازی در بوندسلیگای دو و لیگ فوتبال مقدونیه تصمیم گرفت فوتبالش را در لیگ برتر ایران دنبال کند. این مدافع 193 سانتیمتری 27 ساله که سابقه عضویت در باشگاه‌هایی چون کایزرس‌لاتزن، مونیخ 1860 و چند تیم آلمانی دیگر را دارد، فصل گذشته نیز در تیم شکندیا مقدونیه عضویت داشت و با این تیم موفق به کسب سهمیه پلی‌آف لیگ اروپا شد. چُلاک حالا به ایران آمده تا برای سیاه‌جامگان بازی کند.

چُلاک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص حضور در ایران، انتخاب سیاه‌جامگان، دلایل انتخابش، وضعیتش در این تیم و کار کردن با اکبر میثاقیان، شناختی که از فوتبال ایران و بازیکنان ایرانی دارد، برادرش که در بوندس‌لیگا بازی می‌کند و همچنین تفاوت زندگی در ایران و اروپا صحبت کرده که این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید.

چه شد که تصمیم گرفتی به فوتبال ایران بیایی. انگیزه فوتبالی داشتی یا پیشنهاد مالی خوبی از سیاه‌جامگان به تو رسید؟

من فصل گذشته در تیم شکندیا مقدونیه بازی کردم که این تیم اکنون در پلی‌آف لیگ اروپا حضور دارد و باید مقابل میلان ایتالیا بازی کند. در مقدونیه شرایط به لحاظ سیاسی سخت بود و به همین دلیل می‌خواستم تغییر فضا بدهم. شکندیا تیمی قدیمی در مقدونیه بود و من در همه بازی‌های حضور داشتم و توانستم برای رسیدن به لیگ اروپا، به تیمم کمک کنم. یک سال دیگر در مقدونیه قرارداد داشتم، اما مدیربرنامه‌هایم با من تماس گرفت. او از من پرسید که آیا می‌توانم به ایران بروم؟ من فکر کردم و پس از آن با سرمربی و مدیرعامل باشگاه حرف زدم و در نهایت به سیاه‌جامگان آمدم.

 احساسی که از این تصمیم داری، چیست؟

دلیلی که برای تغییر تیم داشتم را گفتم. حالا هم فرصتی برای من به وجود آمده که به یک کشور بزرگ بیایم که مردم آن فوتبال را دوست دارند. ایران کشوری بسیار زیباست و مشهد زیبایی‌های زیادی دارد و مردم این شهر هم بسیار خوب هستند. مردمی مهربان که به شدت به فوتبال علاقه دارند و من از انتخابم احساس خوبی دارم و مطمئنم انتخابی خوبی داشته‌ام. می‌خواهم به سیاه‌جامگان در لیگ ایران کمک کنم.

 از شرایطی که در سیاه‌جامگان داری، راضی هستی؟

اینجا در سیاه‌جامگان همه چیز فراهم است. ما یک زمین خوب برای تمرین داریم، مربیان خوبی که به بهترین شکل ما را تمرین می‌دهند و تمرینات مدرنی انجام می‌دهیم. تمرینات ما با تمریناتی که در اروپا داشتم، تفاوتی ندارد.

 چه نظری درباره اکبر میثاقیان داری؟

میثاقیان یک مربی بسیار عاطفی و احساسی است که انگیزه زیادی به تیم می‌دهد. او فوتبال را بسیار پرشور دنبال می‌کند و قلب بزرگ او فقط برای پیروزی می‌تپد. من میثاقیان را یک مربی قوی می‌دانم و البته یک انسان خوب و با شخصیت.

تسنیم: در تیم سیاه‌جامگان با کدام بازیکنان بیشتر دوست هستی؟ به نظر می‌رسد دوستی تو با گوران یرکوویچ بیشتر باشد.

من در تیم با همه خوب هستم. آنها را دوستان خودم می‌دانم و بسیار هم دوست‌شان دارم. گوران هم به من کمک زیادی کرد تا بتوانم کارم را به خوبی شروع کنم. او همزبان من و دوستی خوب برایم است. خوشحالم که از گوران قوانین و شرایط زندگی در ایران را یاد گرفتم.

 از بازیکنان ایرانی و تیم ملی ایران هم شناخت داری؟

تازه به اینجا آمده‌ام و در مورد کشور ایران هم تحقیقات کرده‌ام. می‌دانم تیم ملی ایران پس از روسیه میزبان و برزیل سومین تیمی است که سهمیه حضور در جام جهانی را به دست آورده‌ است. این اتفاق خوبی برای ایران است. می‌دانم ایران بازیکنان بسیار خوبی دارد و همیشه بازیکنان خوبی مانند علی کریمی و دیگر بازیکنان داشته که در اروپا هم بازی کرده‌اند. همچنین فکر می‌کنم در لیگ ایران بازیکنان خوبی هستند که برای تیم ملی هم بازی می‌کنند. به همین دلیل خیلی خوشحالم که در ایران هستم و می‌توانم در فوتبال ایران با بسیاری از بازیکنان در چالش خوبی حضور داشته باشم و اینجا بازی کنم.

 برادر تو، آنتونی چُلاک در بوندس‌لیگا بازی می‌کند. در مورد او کمی بیشتر توضیح می‌دهی؟

بله، برادر من 23 ساله و مهاجم بسیار با استعدادی است. او سال گذشته عضو تیم دارمشتات بود که 7 گل برای این تیم به ثمر رساند و دو بار هم مقابل دورتموند گلزنی کرد. قرارداد او با تیم هوفنهایم است، اما این فصل هم اینگول‌اشتات او را قرضی به خدمت گرفت. اینگول‌اشتات این فصل در بوندس‌لیگای دو حضور دارد و تلاش می‌کند به بوندس‌لیگا برگردد. آنتونی در کایزرس‌لاترن و نورنبرگ هم بازی کرده و اکنون هم که من به ایران آمده‌ام و با او صحبت می‌کردم، لیگ ایران را دنبال می‌کند.

 تو در آلمان و کرواسی زندگی کرده‌ای. تفاوت بین این کشورها و ایران چیست؟

من در کرواسی زندگی کرده‌ام و همچنین تجربه زندگی در مقدونیه و آلمان را هم دارم. خانواده و برادر من هم اکنون در آلمان زندگی می‌کنند، اما تفاوت‌ها با ایران در خیلی چیزهاست. مردم ایران بسیار خونگرم و مهربان هستند. به همین دلیل من زندگی در اینجا را دوست دارم. کرواسی یک کشور کوچک، اما ایران هم مانند آلمان کشوری بزرگ است. من در مورد ایران شگفت‌زده شدم، چون تمام چیزهایی که شما نیاز دارید، در اینجا پیدا می‌شود.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین