تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴
plusresetminus
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده شود و فارغ التحصیلان به سمت تولید بدون کارخانه هدایت شوند تا مشکل ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها برطرف شود.
۰
کد مطلب : ۱۴۰۲۶۹
فارغ‌التحصیلان باید به سمت "تولید بدون کارخانه" هدایت شوند

 

 

 

 

رحیم بنامولایی  اظهار داشت: تجربه در سال‌های اخیر نشان داده است که تنها با اعطای وام و تخصیص بودجه و دستورالعمل‌های مقطعی مشکلات موجود در صنعت و اقتصاد جامعه  مرتفع نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و افراد فارغ التحصیل بیکار و جویای کار می‌توان ثبت برند کرد، افزود:  با این روش می‌توان نگاه کشور را به این طرف که یک برند، سرمایه باشد برگرداند مانند دیجی کالا که هم اکنون یک برند است و قیمت جهانی پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اینکه با برندسازی می‌توان از ظرفیت‌های کارخانجات موجود استفاده کرد، گفت: کارخانجات ما زیر ظرفیت کار می‌کنند، با این کار می‌توانیم با بانک اطلاعاتی که در ارتباط با صنایع وجود دارد از محصولات و فناوری آنها استفاده کنیم و حتی به افرادی که جویای کار هستند آموزش دهیم.

بنامولایی با بیان اینکه  تولید بدون کارخانه مانع از اتلاف سرمایه می‌شود، گفت: تکنولوژی و امکانات موجود در بخش تولید عمدتا  از کشورهای پیشرفته وارد شده است، بنابراین باید با خودباوری و ارتباط تنگاتنگ بخش صنعت و دانشگاه در نخستین گام  ضعف خود را دربخش طراحی و مهندسی برطرف کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اینکه یکی از مباحث اقتصاد مقاومتی این است که از امکانات موجود در کشور استفاده بهینه کنیم، افزود: ما نباید فقط به دنبال ایجاد اشتغال باشیم زیرا امکانات بالقوه خوبی در کشور وجود دارد و فقط  یک مدیریت می‌خواهد که این اطلاعات را در اختیار افراد قرار دهد تا بتوانند با انجام کار به تولید کمک کنند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده شود و فارغ التحصیلان به سمت تولید بدون کارخانه هدایت شوند تا مشکل ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها برطرف شود.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین