تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
plusresetminus
حزب الله: برند اسپانیایی «زارا» (ZARA) به خاطر طراحی نوع خاصی از تی شرت هایش مجبور به عذرخواهی از یهودیان شد.
۰
کد مطلب : ۶۲۴۲۶
تی شرتی که داد صهیونیست ها رادر آورد
به گزارش شبکه خبری حزب الله ، عذرخواهی و ضرر عظیم یک شرکت معروف تولیدکننده پوشاک به‌خاطر یک جنجال صهیونیستی. یکی از تولیدات zara تی شرت های راه راهی بود که روی آن ستاره زرد رنگی نقش بسته بود. این طراحی مورد اعتراض بسیاری از یهودیان قرار گرفت. آنها دلیل اعتراضشان را شباهت این تی شرت ها به لباس زندانیان یهودی در اردوهای کار اجباری در زمان جنگ جهانی دوم اعلام کرده‌اند.

زارا در پاسخ به این اعتراضات اعلام کرد که این طراحی راه راه و ستاره زرد روی آن الهام بخش شخصیت «کلانتر» در فیلم های کلاسیک غربی است و به همین منظور طراحی شده است.

زارا در توییتر خود در پاسخ به توییت های خشمگین کاربران این شبکه اجتماعی نوشت: «ما صادقانه عذرخواهی می کنیم.»

بعد از این اعتراضات و فشار وارده از سوی شرکت مادر (ایندیتکس) به زیر مجموعه اش یعنی زارا، این مورد تخلف به سرعت از وب سایت زارا حذف شد. این کمپانی گفت که این محصول فقط ساعت معدودی در حراج سایت قرار داشت است.

مدیر کمپانی ایندیتکس صاحب شرکت زارا بعد از این موضوع به رسانه ها گفت: «می خواهیم همه تلاشمان را برای احترام به همه ادیان و فرهنگ ها انجام دهیم. در همه گروه های این شرکت مردم از 180 ملیت مختلف در کنار هم کار می‌کنند و نمایندگی های ما در تمامی فرهنگ ها، نژاد ها و ادیان حضور دارند. ایندیتکس به این تنوع فرهنگی افتخار می کند. ما احترام و کرامت را از ارزش های اصولی شرکت خود تعریف کرده ایم و هرگونه تبعیض را رد و محکوم می کنیم.»

 این در حالی‌است که صهیونیست‌ها پیش از این هم با جنجال‌سازی رسانه‎‌ای، جلوی تولید محصولاتی دیگر را هم گرفته‌اند.

به نوشته سی ان ان در سال 2007 یک زنجیره مد از یک فروشگاه بریتانیایی خواست که فروش یک نوع کیف دستی را متوقف کند. این کیف دارای نمادی بود که به صلیب های شکسته نازی ها شباهت زیادی داشت. این کیف های دستی در آسیا تولید شده بود. کنگره جهانی یهودیان (the world jewish congress) آن را توهین و افترا تلقی کرد و خواستار توقیف این محضول شد.

حالا یهودیان نماد ستاره زرد در تی شرت های زارا را هم توهین عمیقی به یهودیان و بازماندگان هولوکاست می دانند و می گویند این اولین بار نیست که یک شرکت تولید پوشاک چنین اقدام توهین آمیزی را در طراحی لباس نسبت به یهودیان انجام می دهد و حالا معتقدند که این اتفاقات نشان می دهد که باید آموزش جدی در مورد هولوکاست و تاریخ یهودستیزی انجام شود تا چنین اتفاقاتی دیگر ادامه پیدا نکند.

اقدام جدی یهودیان در خصوص یک تی شرت ساده و عقب نشینی سریع شرکت تولیدی و معذرت خواهی رسمی کمپانی این برند مطرح اروپایی نشان از نفوذ بالای یهودیان و لابی صهیونیست ها می دهد. این در حالی است که طرح های مشکوک و بحث برانگیز زیادی در تولیدات مختلف غربی وجود داشته که منجر به اعتراض مسلمانان شده اما هیچ گاه پاسخی دریافت نکرده است.
منبع : مجله مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین