تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
plusresetminus
حزب الله : شهادت راه و رسمي است از انسانهاي زميني با روحيات آسماني، در زمانه نياز جامعه به فداكاري، نوعدوستي، دگر خواهي و عشق. چراغ راهي تا فرهنگي بيافريند كه همه را به تعظيم و تواضع در برابر خالقش وا دارد، زمينه ساز حركتي شود كه در اعماق جامعه ريشه كند و هيچ گاه از حركت باز نايستد، چونان آيينه، تاريخي بسازد تا مورخان را به ستايش از فداكاري رهنمون كند.
۰
کد مطلب : ۱۶۴۶۵۰
یادداشتی از دکتر نصیری شهردار کرج/ مسافران آسمان

 
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،شهادت راه و رسمي است از انسانهاي زميني با روحيات آسماني، در زمانه نياز جامعه به فداكاري، نوعدوستي، دگر خواهي و عشق. چراغ راهي تا فرهنگي بيافريند كه همه را به تعظيم و تواضع در برابر خالقش وا دارد، زمينه ساز حركتي شود كه در اعماق جامعه ريشه كند و هيچ گاه از حركت باز نايستد، چونان آيينه، تاريخي بسازد تا مورخان را به ستايش از فداكاري رهنمون كند.
22 اسفند روز تجليل از مقام شامخ شهيدان و ضرورت ترويج چنين فرهنگي در سال 57 موجب تاسيس بنياد شهيد شد. در سالگرد تاسيس چنين بنيادي اين پرسش پيش چشمان ما خودنمايي مي كند، آيا مي توان كسي را يافت كه به درستي و به شايستگي بتواند جايگاه شهيد و شهادت را در فر هنگ بر آمده از جامعه ترسيم كند؟ پاسخ به اين پرسش موجب شده عده اي شهيد را باران رحمت الهي بنامند كه بر زمين خشك جانها مي بارد و حيات دوباره مي بخشد، شماري شهيد را چشمه فيض خدايي دانسته اند كه در ميان زمينيان پديدار شده و دلي لبريز از عشق به خدا را با شهادت در خود تبلور داده است، اما شهيد همه اينها هست و فراتر از آن مي تواند تفسير مجسم باران بر شوره زار غفلت آدميان باشد.
 
واقعيت اين است كه شهدا مرگ را تسليم خود كردند تا ما به حقارت دنیا بخندیم. شهدا از همه تعلقات بریدند و مسافر آسمان شدند، تا دنيا را گذرگاه معرفي كنند، آنها بزرگترين نتيجه حركت را رقم زدند و ايستايي را تاب نياوردند.
 
شايد همين تعاريف از شهدا و فرهنگ شهادت ما را قانع كند تا براي هميشه منت شهدا را بكشيم كه پای آزادگی را به خانه های پرحصارمان باز کردند، كاري كردند تا به آفتاب ایمان بياوريم. به رودخانه مومن شويم؛ قطره هاي باران را باور كنيم كه مي توانند با استمرار خود كوير تشنه و فسرده اي را سيراب كنند.
 
ما از شهيدان در كوچه هاي شهرمان "يادمان" ساختيم تا يادمان باشد كه آنها از کربلای حسین(ع) تا انقلاب 57، ازجزيره مجنون تا هورالعظیم، از مکه تا فکه و از ساحل فرات تا قله های «بازی دراز» راهي طي كردند تا مسير را به ما نشان دهند كه در زمانه نتوانستن، شايد يكي از راهها براي دستيابي به آزادي و آزادگي تقديم جان باشد.
 
امروز اما شهداي پر آوازه اي چون همت، باكري، جهان آرا و حسين فهميده درس تاريخ و مشق روزگار كساني هستند كه مي خواهند در هميشه تاريخ با تاسي از آنها آزادگي بياموزند و بر ظلم و ستم و بي عدالتي و نا مهرباني و نا سپاسي خط بطلان بكشند. وقتي باور شوند چنين بزرگمرداني كه روح بلندشان در جامعه حضور دارد.
 
سخن پاياني
 
شهدا، اگر چه در ميان ما نيستند و به ظاهر رفته اند، اما رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته اند. شهدا، مرزبانان همواره بیداری هستند كه به ما مسيوليتی ممتد را ياد آور مي شوند. مگر نه اينكه كتاب آسماني ما مي گويد : آنها زنده اند و نزد پروردگار خويش روزي مي خورند. اگر همين يك قلم را در باب شهيد و شهادت باورمندانه بپذيريم، در اعمال و رفتار خويش مراقبت خواهيم كرد.
 
شهدا با روح بلند و ملكوتي بر ما تازيانه خواهند زد، اگر سيره و روش آنها را فراموش كنيم و خداي نكرده مسير نگاهمان را از راهي كه انها فراروي ما قرار داده اند برگردانيم. با نام و ياد آنها سرپوشي بر عملكرد غير قابل دفاع خود بگذاريم و شهيد و شهادت را ابزاري ببينيم براي مقاصد حزبي و گروهي.
 
سربلند و سرافراز باد همت بزرگ مردان و بزرگ بانواني كه فرهنگ شهيد و شهادت را در زندگي خود ساري و جاري ساخته اند و همه تلاش آنها پاسداشت شهداي گرانقدري است كه رفاه و امنيت و آرامش امروزشان مرهون فداكاريهاي  ديروز آنها است.
 
به محضر شهدا و خانواده هاي گرانسنگ آنها قول مي دهيم كه آیه های بلند حماسه آنها را در کوچه های شهر، به تلاوت بنشينيم  و تصویر پرواز آنها را در چشمان فرزندان میهن، با عملكرد خود -كه چاشني آن رضايت مردم سرزمين اين خطه است - جاودانه كنيم.
 
اصغر نصیری
شهردار کرج
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین