تاریخ انتشارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
plusresetminus
حزب الله : رئیس‌جمهور گفت: تحریم‌ها به زودی از پیش روی فعالان اقتصادی برداشته می‌شود.
۰
کد مطلب : ۹۵۶۵۵
تحریم‌ها به زودی از پیش روی فعالان اقتصادی برداشته می‌شود/ دوران ایران‌هراسی به پایان رسیده است
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در همایش بین‌المللی روز صنعت و تجارت که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد گفت: برای اینکه کشوری بتواند از لحاظ اقتصادی در مسیر رونق قرار گیرد و شاهد ثبات در حرکت اقتصادی باشد، نیازمند است شرایط مناسبی را فراهم کند که دولت یازدهم ضروری بود قدم‌های مهم و محکم و باثباتی را برای رفع مشکلات اقتصادی بردارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: آنچه که دولت تاکنون انجام داده در سایه امید و اعتماد و همچنین مشارکت مردم در مسائل اقتصادی بوده است.

روحانی با بیان اینکه این دولت معتقد است شرط حرکت مستمر در زمینه اقتصادی فراهم کردن محیط مناسب اقتصادی و کسب و کار است، افزود: بر همین اساس بنای دولت بر تقویت بخش خصوصی در اقتصاد و ایجاد یک رقابت سالم در اقتصاد است.

وی ادامه داد: اگر این دو مولفه محقق شود ما می‌توانیم حمایت لازم را از بخش خصوصی انجام داده و موانع تولید را برداشته و فضای رقابتی ایجاد و از موانع عبور کنیم.

رئیس‌ دولت یازدهم تاکید کرد: یک مسئله بسیار مهم فراهم کردن فضای بین‌المللی برای حرکت‌های اقتصادی داخلی بود.

روحانی افزود:اقتصادی به فکر صادرات و واردات نباشد و اقتصادی که بخواهد درون‌نگر باشد و به بیرون توجه نداشته باشد، اقتصادی که نخواهد انحصار را در شرکای اقتصادی کنار بگذارد آن اقتصاد نمی‌تواند رو به جلو باشد. به همین دلیل ما قصد داریم تحریم‌هایی که دیواری برای پیش روی فعالان اقتصادی ما بود برداریم و به قولی که به مردم در سیاست خارجی دادیم یعنی تعامل سازنده با جهان، جامعه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه امروز شرایط ما با سه سال گذشته کاملا متفاوت است گفت: ما اکنون در شرایطی هستیم که تحریم‌ها به زودی از جلوی پای فعالان اقتصادی برداشته خواهد شد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امروز دوران ایران‌هراسی سپری شده و امروز دورانی است که با توجه به نمایان شدن فضای سودآور فعالیت اقتصادی در ایران ما شاهد استقبال از کشورهای آسیایی، اروپایی، آمریکایی و دیگر کشورهای جهان هستیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین