تاریخ انتشارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
plusresetminus
حزب الله: این گروه ها اگر بخواهند مانند عراق و سوریه برای ایران تهدید داشته باشند ایران قتلگاه آنها در این منطقه خواهد بود.و لذا در مقابل هیچ گونه تهدیدی ایران کوتاه نمی اید. خط قرمز ایران عدم امنیت در داخل ایران است و هر فرد و یا گروهی بخواهد در مقابل ایران بایستد نظام با او تعارف ندارد و به جد با آنها برخورد خواهد کرد.
۰
کد مطلب : ۵۸۹۳۵
گروه‌های سلفی تکفیری اگر دست از پا خطا کنند ایران قتلگاه‌شان خواهد شد
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله به نقل از فردا ، یک کارشناس سیاسی در خصوص تهدید گروه های سلفی من جمله داعش علیه ایران معتقد است: قطعا آنها در گزینه های نظامی برای حمله به ایران موفق نخواهند بود و تهدید آنها بیشتر به حوزه های نرم باز می گردد.

محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  در این باره افزود: دشمن هیچ گاه بیکار نمی نشیند و تهدید علیه کشور ما از سوی آنها وجود دارد و نمی شود موضوع تهدید را به طور کل رد کرد. نظام جمهوری اسلامی نظامی است که در مقابل زیاده خواهی های استکبار، غرب و صهیونیست ها ایستاده است و گفتمانی را با عنوان مبارزه با استکبار و مستکبرین در دنیا راه انداخته و به طبع برای این مبارزه هم آمادگی کامل دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وجود تهدید علیه ایران از سوی تروریست های عراق تاکید کرد: همیشه تهدید از جانب تروریست ها وجود دارد. کسانی که آمال و اهداف خود را در این موضوعات می بینند همیشه سعی و تلاش می کنند راهی در جهت تحقق آمال های خودشان برای از هم پاشیدن امنیت این کشور بیابند و با  حرکتی علیه ملت ایران بایستند. یک زمان این تهدیدها به صورت تهدید نظامی و زمانی به صورت سیاسی و امنیتی صورت گرفته است.

آصفری همچنین عنوان کرد: اما جمهوری اسلامی ایران از یک توانایی بالا برخوردار است و تشکیلاتی مانند داعش و از این دست گروه ها مواردی نیستند که بتوانند برای امنیت جمهوری اسلامی ایران خطری در پی داشته باشند و مانع تراشی کنند و مشکلی را مانند عراق و سوریه ایجاد کنند.

وی یادآور شد: این گروه ها اگر بخواهند مانند عراق و سوریه برای ایران تهدید داشته باشند ایران قتلگاه آنها در این منطقه خواهد بود.و لذا در مقابل هیچ گونه تهدیدی ایران کوتاه نمی اید. خط قرمز ایران عدم امنیت در داخل ایران است و هر فرد و یا گروهی بخواهد در مقابل ایران بایستد نظام با او تعارف ندارد و به جد با آنها برخورد خواهد کرد.اما جریاناتی مانند داعش نه جرات این را دارند و نه در این حد هستند که بخواهند بر علیه ایران کاری انجام دهند و مشکلی را برای ایران ایجاد کنند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: اما با تاکید بر تمام مواردی که گفته شد نباید فراموش کنیم ایران در زمینه های نرم باید مانع از فعالیت آنها شود. از همه مهمتر اینکه باید از تفرقه میان شیعه و سنی به شدت پرهیز نماید. ایران می داند که میان اهل سنت و تکفیری تفاوت بسیار است و هیچ گونه ربطی به هم ندارند. همچنین باید از ترویج تفکر وهابی گری در کشور و شهرهای مرزنشین جلوگیری به عمل آورد. 

آصفری در ادامه با اشاره بر همبستگی بعثی ها با نیروهای داعش در عراق اظهار داشت: متاسفانه به دلیل یک تفاهم نامه ای که جریان داعش با جریان بعثی داشته است آنها به نتایجی در عراق رسیده اند و پاکسازی منطقه در عراق زمان می برد. زیرا این جریان به سلاح هایی در عراق دست پیدا کرده که برخورد با آنها زمان بر خواهد بود و هم نیاز به یک اقدام جدی دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر، دولت عراق با پاکسازی عناصر آنها در وزارتخانه ها و دستگاه های مربوطه و پاکسازی بعثی ها اقدام باید تلاش زیادی داشته باشد هم اینکه در مرحله دوم در عراق باید جلوی اختلاف افکنی گرفته شود. احزاب و گروه ها باید مانع هر گونه اقدامی که بتواند در داخل عراق اختلاف افکنی کند بگیرد و شکل عراق معطوف تامین امنیت و برخورد با تروریسم باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد:  اگر عراق یک جبهه را داشته باشد می تواند جلوی آن بایستد اما اگر بحواهد وقت خودش را برای بحث های سیاسی بگذارد و بالطبع به نتیجه نمی رسد. امروز هم مجلس و هم دولت باید وقتش را برای حذف اقدامات تروریستی به کار برد بعد از آن به دنبال جنجالهای سیاسی باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین