تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
plusresetminus
حزب الله: رئیس جمهور گفت: ماهواره پیام و ماهواره بر که ساخت دانشمندان دانشگاه امیر کبیر است، به زودی در ۶۰۰ کیلومتری مدار قرار می گیرد.
۰
کد مطلب : ۱۸۷۹۵۲
دو ماهواره به فضا پرتاپ می کنیم/ماهواره ایرانی در۶۰۰کیلومتری مدار
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسن روحانی رئیس جمهور که با همراهی برخی از اعضای هیئت دولت به گلستان سفر کرده در جمع مردم این استان اظهار داشت: بسیار سپاسگزارم از مردم عزیز و بزرگوار استان گلستان که در واقع گلستانِ ایرانِ عزیزماست. گلستانِ ایران و ایرانِ گلستان؛ هر دو از صفای مردم، صمیمیت مردم، استقبال مردم، حضور باشکوه شما در این ورزشگاه و اظهار محبت مردم در مسیر راه تشکر می کنم؛ همواره این مردم خوب و مخلص و ایثارگر در همه صحنه ها به عنوان مردمانی شجاع، مرزدار، عاشق ایران، عاشق اسلام و انقلاب هستند.
 
استان گلستان باید استان وحدت اقوام و مذاهب نام بگیرد
 
وی با بیان اینکه این استان باید استان وحدت اقوام و مذاهب نام بگیرد، گفت: استان عزیز و بزرگی که در راه دفاع از کشور نزدیک به ۴ هزار شهید تقدیم کرد و از این ۴ هزار شهید، حدود پانصد شهید مربوط به شهرستان گنبد است و این نشان می دهد که شیعه و سنی و اقوام مختلف برای کشورشان، برای نظامشان، برای وطنشان، ایثار و فداکاری داشتند و دارند. 
 
رئیس جمهور با بیان اینکه اینجا سرزمین تاریخ است، گفت: تاریخ هزاران سال قبل، تاریخ هزار سال پیش حکومت آل زیاد، سرزمین بزرگان، میزبان بوعلی سینا، میزبان ابوریحان که بخشی از کتاب آثار الباقیه را در این منطقه نوشته است و شخصیت های بنام و علمای بنام، حکمای بنام، عرفای بزرگ، فلاسفه بزرگ، شعرای بزرگ، مختوم قلی که ۳۰۰ سال پیش  از آن زمان که در این دیار اختلافات بود، با اشعار زیبای اعتدال گرایانه اش و با احترام خاص به اهل بیت پیغمبر و امامان، مردم دیار و جهان اسلام را به وحدت و برادری و اخوت دعوت کرد. 
 
روحانی ادامه داد: ما احترام می کنیم به این سرزمین و به مردان بزرگ و زنان دلاور این دیار که همواره مرزبان خوبی برای کشور عزیز ما بوده اند. اهمیت این استان علاوه بر تنوع اقلیمی استان، کوه و جلگه و دریا و خلیج و تالاب و مناطق بسیار مهم دیدنی است و پارک ملی که جزء آثار زیست محیطی بزرگ کشور ما است. 
 
وی افزود: از همه مهمتر مردمان خوب، همزیستی مسالمت آمیز، اخوت، برادری مردم این سرزمین است. من بسیار خوشحالم که از این منطقه هیچگاه ما بوی اختلاف را استشمام نکردیم، شیعه و سنی در کنار هم هستند. دست همه بزرگان این دیار را به خاطر وحدت و اتحادی که به وجود آورده اند، می بوسیم. سرزمینی که همواره در این سرزمین ایستادگی و مقاومت به عنوان یکی از صفات برجسته مردمان این دیار و این سرزمین بوده است. 
 
رئیس جمهور با بیان اینکه این اجتماع بزرگ شما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: ما همه ۴۰ سال پیش در این روزها و در این ایام منتظر بودیم که دیکتاتور این سرزمین، این سرزمین را ترک کند و ملت ما برای فرار او جشن بزرگ را به پا کند. بیست و ششم دی ماه روز فرار دیکتاتور از این سرزمین بود و مردم بزرگ ما در انتظار راهبری به حق خودشان امام (ره) بودند و انقلاب بزرگ ما را به پیروزی رساندند. آنچه برای ما مهم است، این است که امروز همه کاره این کشور ملت ایران است. 
 
روحانی گفت: ملت ایران است که در تمام انتخابات تصمیم می گیرد که چه کسی بر کرسی مسئولیت بنشیند. این شما مردم بزرگ دیار گلستان بودید که در سال ۹۲ و در سال ۹۶ با رای بلندتان بار مسئولیت را بر دوش ما گذاشتید.
 
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از اینکه من تاریخ این استان را ورق می زنم و می بینم در بعضی از شهرستان ها بیش از ۹۵ درصد مردم به این بنده کوچک رأی داده اند، در برابر عظمت این مردم، در برابر احساس مسئولیت این مردم، سر تعظیم فرود می آورم. هر کار برای این مردم بکنیم، ذره کوچکی است و از وظایف سنگینی خواهد بود که بر دوش داریم.
 
روحانی عنوان کرد: ما با همه توان باید سرزمین خود را آباد کنیم. امنیت امروز در این سرزمین افتخار ماست. هوشیاری و بیداری مردم افتخار ماست. تحصیل کرده های این دیار و اوج مسئله آموزش تحقیقات علمی، افتخار ماست.
 
دو ماهواره در روزهای آینده به فضا پرتاپ می‌شود
 
رئیس جمهور از پرتاپ دو ماهواره به فضا در روزهای پیش رو، خبر داد و گفت: ماهواره پیام که به زودی توسط ماهواره بری که ساخت خود ماست به فضا پرتاپ می شود. هم ماهواره ساخت دانشگاه ماست و هم ماهواره‌بر؛ یعنی موشکی که این ماهواره را حمل می کند، ساخت ایثارگران، اندیشمندان و جوانان غیور این دیار است.
 
ماهواره ایرانی در ۶۰۰ کیلومتری مدار قرار می گیرد
 
وی افزود: ان شاءالله به زودی ماهواره پیام را که به دست دانشگاهیان ما و به ویژه دانشگاه امیرکبیر ساخته شده، در ۶۰۰ کیلومتری فضا قرار خواهد گرفت و این ماهواره می تواند وضع آب و هوا، وضع کشاورزی، آب های سرزمینی، وضع جنگل ها، همه را برای ما رصد کند و در اختیار ما بگذارد.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ماهواره «پیام» روزانه ۶ نوبت از بالای سر ما عبور خواهد کرد، اولین ماهواره بلند عملیاتی کشور عزیزمان است، ما در گذشته در این صنعت ورود کردیم، ماهواره‌های تحقیقاتی متعددی را پرتاب کردیم اما این ماهواره، ماهواره تحقیقاتی نیست، این ماهواره، ماهواره‌ی عملیاتی است.
 
روحانی افزود: برای اولین بار ماهواره عملیاتی پرتاب می‌کنیم، روزانه همه مسائل کشور، تمام سرزمین ما را در اختیارمان قرار می‌دهد و با سنسورها و دوربین‌هایش، همه اطلاعات را در اختیار ما می‌گذارد.
 
در زمینه علم ژنتیک، ایران در کل منطقه خاورمیانه مقام اول را داراست
 
وی یادآور شد: ما کشوری هستیم برای اینکه به دنیا ثابت کنیم ملت علم و دانش هستیم و در زمینه‌های مختلف پیشرفت کردیم، آخرین آمار علمی هفته پیش نشان می‌دهد که در زمینه علم ژنتیک، ایران در کل منطقه خاورمیانه مقام اول را داراست. این نشان از این است که مردم ما، مردم علم‌دوست، سرافراز و با فناوری‌های مختلف، امروز قدرت‌های بزرگ علمی، فناوری، اقتصادی و دفاعی را برای ما به وجود آورده‌اند. ما از توطئه‌های دشمن هراس نداریم. ما مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت و از آن عبور خواهیم کرد. ملت ما بداند این مشکلات پیش‌روی ما باقی نمی‌ماند.
 
روحانی ادامه داد: نه آمریکا و نه صهیونیسم و برخی از اذنابشان قادر نیستند این ملت بزرگ و این رهبری شجاع این ملت را به زانو دربیاورند. ما با همه توان و قدرت در برابر دشمنان‌مان ایستاده‌ایم. شما می‌خواهید مردم ما را از غذا، دارو و تجهیزات محروم کنید؟!
 
صهیونیست‌ها می‌خواهند ما را از پا دربیاورند؛ نخواهند توانست
 
وی تصریح کرد: ما تمام دوستانمان در عالَم با اکثر همسایگانمان روابط برادرانه داریم، از این ترکمنستان گرفته تا قزاقستان، روسیه، جمهوری آذربایجان و تا ارمنستان، ترکیه تا عراق، کشورهای جنوبی خلیج‌فارس و تا پاکستان و افغانستان، همسایه‌های برادر و دوست ما هستند، ما با همسایگانمان بهترین روابط را داریم، با یکی، دو همسایه هم اگر مشکل داریم، ما آماده‌ایم که مشکلات را با آنها حل کنیم. ما در یک شرایط سخت و صعب در منطقه خاورمیانه قرار گرفته‌ایم. صهیونیست‌ها می‌خواهند ما را در برابر آنچه که اهداف آنها است، از پا دربیاورند، نخواهند توانست.
 
در بودجه ۹۸ به اقشار محروم کمک کردیم
 
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به تقدیم بودجه ۹۸ به مجلس شورای اسلامی گفت: در تبصره ۱۴، تبصره ۱۸، تبصره ۱۹ و تبصره ۲۱، به اقشار محروم کمک کردیم؛ اولین قدم در تبصره ۱۴ برای ادامه کمک به اقشار محروم این جامعه طراحی شده است.
 
روحانی اظهار داشت: برای رفع فقر مطلق ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای سال آینده در تبصره ۱۴ اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم. در تبصره ۱۸ برای تحول در اشتغال که مهم‌ترین مسئله امروز اشتغال جوانان عزیز ما است و ما می‌دانیم که در این مقطع حساس، باید جوانان ما در مسیر شغل قرار بگیرند.
 
روحانی با تشکر از مسئولین استان گلستان که استان آنها از نظر آمار امسال نسبت به پارسال در کاهش بیکاری موفق بودند، گفت: ما کاهش بیکاری داریم ولو اندک؛ یعنی از ۱۱.۷ پارسال به ۱۰.۷ رسیدیم. این به آن معناست که مردم غیور این استان، جوانان این استان، در کنار مسئولین این استان تلاش می‌کنند تا ما از مشکلات عبور کنیم. ما برای ایجاد اشتغال در این سرزمین، قدم‌های مهمی در این چند سال برداشته‌ایم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
 
وی تصریح کرد: در فصل پاییز امسال نسبت به پاییز پارسال طبق آماری که منتشر شده است ۶۰۰ هزار اشتغال درست شده اما همچنان بر بیکاری ما افزوده شده، یعنی نیرویی که وارد بازار کار می‌شود، بخش بزرگی را جذب می‌کنیم و بخش بزرگی را که به بیکاران گذشته اضافه می‌شوند، مخصوصاً نسل جوان ما، تحصیلکرده‌های ما.
 
روحانی افزود: ما در تبصره ۱۸ برای اینکه مردم ایران، گلستان و گنبد مطلع باشند، برای سال آینده تحرک وسیعی در زمینه ساخت‌وساز مسکن را انجام خواهیم داد. دیشب در دولت بحث کردیم و تصویب کردیم انشاءالله در سال ۹۸، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی توسط وزارت مسکن به وسیله توسعه‌گران برای این مردم ساخته خواهد شد.
 
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بخش مسکن یک تحرک بزرگ در صنعت مسکن و بسیاری از شغل‌ها است.
 
روحانی با بیان اینکه توجه به صنعت مسکن می تواند مشکل اشتغال را تا حد زیادی حل کند، اظهارداشت: ما در زمینه کارورزی، مهارت آموزی و کارآموزی جوانانمان، بودجه خاصی را اختصاص داده ایم تا بتوانند در کارگاه ها، بنگاه ها و کارخانه ها مشغول به کار شوند تا بتوانیم کمک کنیم که هم شغل یاد بگیرند و هم بتوانند اشتغالشان را ادامه دهند.
 
وی به ظرفیت های استان گلستان پرداخت و افزود: در این استان زمینه های بسیار فراوانی برای حرکت اقتصادی وجود دارد و طبق آمار استاندار گلستان در یک سال گذشته، ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای این استان صرف شده است و این نشانه بسیار خوبی برای تحرک اقتصادی است چراکه همه بانک ها را تشویق به سرمایه گذاری در این استان مهم و مرزی می کنیم.
 
رئیس جمهور تاکیدکرد: استان گلستان می تواند یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری در کشورمان باشد از این رو باید هتل ها، مناطق لازم و راه های مناسب در این استان بسازیم.
 
اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای گردشگری گلستان
 
روحانی با بیان اینکه متاسفانه در گرگان، گنبد کاووس و دیگر شهرهای استان گلستان معبر وجود ندارد تا مردم از جاده عبور کنند و به زیارت ثامن الحجج مشرف شوند، افزود: در حالی که باید عده ای بیایند و روزها و هفته ها در این استان بمانند، چرا که گردشگری عاملی بزرگ برای ایجاد اشتغال در این استان است.
 
وی تصریح کرد: در این سفر چندین هتل و مناطق مسکونی برای جذب گردشگر افتتاح خواهد شد و در مجموع برای سال های آینده ۱۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش گردشگری این استان قرار داده ایم.
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی دیگر از جاذبه های استان گلستان کشاورزی است، گفت: ما باید زمین شما را تجهیز کنیم و ۲۸۰ هزار هکتار زمین در این استان باید زهکشی شود.
 
روحانی خاطرنشان کرد: بنده در سفر قبلی به مردم این استان قول دادم که تا پایان دولت یازدهم، ۲۲ هزار هکتار از زمین ها زهکشی شود که طبق آمار از آن وعده ای هم که داده بودیم، پیشرفت ما بیشتر است و عملیات زهکشی ۳۴ هزار هکتار زمین انجام شده است.
 
وی تأکید کرد: تا پایان دولت دوازدهم تلاش خواهیم کرد که زهکشی ۵۰ هزار هکتار زمین دیگر در این استان انجام شود.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه این یک حرکت بزرگ در اشتغال و ایجاد درآمد برای مردم است، ادامه داد: وقتی زمین را آماده و زهکشی می کنیم، محصولات آن از ۵۰۰ کیلو یا یک تُن به چندین تُن می رسد که این مسئله در این استان تحقق پیدا کرده است و محصولات چند برابر شده است.
 
روحانی با اشاره به اینکه کشاورزی موضوعی است که ما در پی آن هستیم، اظهارداشت: آب یکی از مسائل مهم استان گلستان است و بنده در شورای اداری به تفصیل در این باره شرح خواهم داد که طُرق مختلف برای حل این مشکل وجود دارد و ما باید از این راه ها استفاده کنیم تا آب لازم را در اختیار مردم قرار دهیم.
 
وی با بیان اینکه باید آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی مناسب در اختیار مردم قرار گیرد تا در این استان شاهد تحولات بسیار بزرگی باشیم، گفت: این استان شرایط بسیار خوبی دارد و فارغ از زمین و هوای بسیار مطلوب، مردمی فداکار دارد بنابراین زمینه های لازم برای پیشرفت این استان وجود دارد.
 
برای پروژه راه آهن اینچه برون به گرمسار باید ۱۵ هزار میلیارد تومان خرج کنیم
 
رئیس جمهور با اشاره به اینکه در سفر قبلی توجه زیادی به بهبود راه آهن اینچه برون به گرمسار داشتیم، متذکر شد: باید این راه آهن تجهیز، برقی و دوخطه شود که مراحل مختلف این کار را طی کرده ایم و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو برای این طرح هزینه لازم است به این معنا که باید بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برای این پروژه خرج کنیم و این کار به زودی آغاز خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این کار هم استانی و هم ملی است، تصریح کرد: ما به جای دو میلیون تن، می توانیم حمل بار را به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تن از این طریق برسانیم و قطعا تحول بزرگی از طریق این راه آهن در منطقه به وجود خواهد آمد.
 
روحانی با تأکید بر اینکه منطقه اینچه برون باید منطقه آزاد باشد، گفت: ما لایحه مربوط به این موضوع را آماده کرده ایم و تحویل مجلس دادیم و در آنجا هم تصویب شده و در مراحل نهایی است بنابراین، منطقه آزاد اینچه برون یک تحول بزرگ برای این استان خواهد بود.
 
در مقابل تحریم های آمریکا می ایستیم
 
وی تأکید کرد: ما برای ایستادگی در مقابل دشمنان، باید روی پای خودمان بایستیم و تلاش کنیم که البته این روزها سختی های فراوانی وجود دارد به گونه ای که آمریکا، بانک ها، نفت و کشتیرانی ما را تحریم کرده است اما ما در مقابل این تحریم ها می ایستیم و مقاومت می کنیم اما این کار آسان نیست.
 
رئیس جمهور  ادامه داد: اینکه می خواهیم با کشورهای مختلف رابطه بانکی داشته باشیم، کار آسانی نیست اما این اقدام را به حول و قوه الهی انجام می دهیم.
 
واکنش رئیس جمهور به سقوط هواپیمای باربری گوشت
 
روحانی با بیان اینکه نقل و انتقال کالا کار آسانی نیست، گفت: ما هم دام زنده و هم گوشت منجمد را وارد کشور می کنیم که متأسفانه امروز صبح یکی از هواپیماهایی که حامل گوشت بود، دچار حادثه ای شد اما همه تلاش ها انجام می شود تا رنج مردم کمتر شود.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز، روز امتحان دولت به تنهایی نیست، اظهارداشت: امروز روز امتحان همه ماست و در روز سختی همه باید در کنار هم قرار گیریم و اینکه همه بنشینیم و بگوییم که دولت این کار را بکن و آن کار را بکن، درست نیست.
 
رئیس جمهور افزود: البته دولت به عنوان نوکر و خادم و نماینده شماست و همه تلاشش را انجام می دهد اما همه ما باید دست به دست هم دهیم.
 
روحانی تصریح کرد: شما فکر می کنید که اشتغال صرفا از سوی دولت ایجاد می شود در حالی که اشتغال با دولت و ملت تحقق می پذیرد و بانک باید اعتبار دهد، کشاورزان و صنعتگران ما باید تلاش کنند و بخش های مختلف کشور برای رونق اقتصادی باید کوشش کنند و این کار باید از سوی همه ما صورت گیرد.
 
وی تأکید کرد: طبق آیات الهی در این مقطع همه ما باید استقامت به خرج دهیم و ایستادگی کنیم.
 
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید پیوند ما با یکدیگر مستحکم باشد، اظهارداشت: شیعه، سنی، فارس، ترکمن، بلوچ، سیستانی و همه باید به دنبال استحکام پیوندشان با یکدیگر باشند که در این صورت پیروزی و رستگاری محقق می شود.
 
مردم ایران در مقابل آمریکا پیروز خواهند شد
 
روحانی تصریح کرد: بنده تردید ندارم که ملت ایران در مقابل آمریکا یا هر دشمن دیگری به حول و قوه الهی پیروز خواهد شد اما یک دوران پرزحمت و یک آزمایش و امتحان پیش روی ماست که همه ما باید به آن توجه کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه استان گلستان از لحاظ خدمات بهداشتی مقداری عقب است، گفت: ۲ هزار تخت بیمارستانی در این استان وجود دارد که کافی نیست و همچنین برخی از مناطق ما از این نظر محروم هستند که باید تلاش بیشتری برای حل آن شود.
 
رئیس جمهور  با بیان اینکه در این سفر، ساخت بیمارستانی در پنج منطقه این استان آغاز می شود، ادامه داد: همچنین فردا صبح در گرگان یک بیمارستان ۱۵۲ تختی افتتاح می شود.
 
دستور رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه
 
روحانی اظهارداشت: از استاندار گلستان، وزیر بهداشت و درمان، وزیر مسکن و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه می خواهم که تا پایان دولت دوازدهم ۲ هزار تخت بیمارستانی در این استان به ۳ هزار تخت برسد تا مردم در رفاه بیشتری قرار گیرند.
 
وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم برای ما مهم است، گفت: همچنین امنیت جاده ها که جزو سلامت مردم است برای ما اهمیت زیادی دارد.
 
رئیس جمهور تصریح کرد: ۵۲ نقطه حادثه خیز در این استان وجود دارد که عملیات روی ۲۲ نقطه حادثه خیز آغاز شده است و ۳۰ نقطه دیگر باقی مانده است که به سازمان برنامه و بودجه دستور می دهم که بودجه اضافی برای این مسئله در نظر گیرد تا عملیات روی آن ۳۰ نقطه حادثه خیز هم برای حل مشکلات آغاز شود.
 
روحانی با بیان اینکه جان، امنیت و حیثیت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد، اظهارداشت: در این سفر ما ۶۳ طرح و پروژه را به تصویب رساندیم که مجموعا از بودجه عمومی دولت ۱۴۳۴ هزار میلیارد تومان بودجه و اعتبار تا پایان دولت دوازدهم برای این استان گذاشته ایم.
 
وی گفت: از بودجه مذکور، ۲۵۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۱۲۱۰ میلیارد تومان از بودجه دستگاه های مختلف اجرایی در نظر گرفته شده است و مجموعه اعتباراتی که برای این استان در نظر گرفته ایم، ۲۸۹۴ هزار میلیارد تومان خواهد بود و همه توان خود را برای عملیاتی کردن این وعده ها به کار می گیریم.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین