تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶
plusresetminus
حزب الله: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تربیت دانش‌آموزان باید در راستای تحقق حیات طیبه اسلامی محقق شود، گفت: مبانی تمدن‌سازی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۷۹۶
مبانی تمدن‌سازی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، غلامعلی حداد عادل ظهر امروز در ششمین اجلاس دبیران کانون‌های مدارس اسلامی و مدیران مدارس اسلامی سراسر کشور اظهار داشت: یکی از اهداف اصیل در مدارس از نظر آموزشی باید این باشد که دانش‌آموز برای حیات طیبه اسلامی تربیت شود و چشم‌‌انداز اصلی تربیتی و آموزشی متوجه این مسئله باشد.
 
رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی کشور با اشاره به اینکه براساس این رویکرد نباید دانش آموز صرفا برای حضور در کنکور تربیت شود خاطرنشان کرد: رشد دانش‌آموز از نظر تربیتی و ابعاد آموزشی باید متوازن و متعادل باشد و تمامی ابعاد را از حوزه اخلاق گرفته تا تربیت بدنی و هنر دربر بگیرد.
 
حداد عادل عنوان کرد: نباید در مدارس به دانش آموزان مسائل خاصی را تحمیل کنیم که همین دانش آموز هنگامی که به دانشگاه وارد می‌شود تمامی آن مسائل را کنار بگذارد و تغییر کند.
 
وی با اشاره به اینکه تربیت اصیل اسلامی، تربیت متوازن است تصریح کرد: این الگوهای تربیتی باید از سوی مدارس اسلامی به عنوان یک اصل مورد توجه قرار بگیرد.
 
    بیشتر بخوانید
 
        خراسان رضوی رتبه نخست پژوهش‌سراهای دانش آموزی را در اختیار دارد
 
        طرح "جابرا‌بن حیان" با مشارکت دانش آموز ابتدایی استان بوشهر اجرایی شد
 
        کاروان دانش آموزی خراسان رضوی راهی اردوی راهیان نور شد
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دانش آموز باید در مدرسه تمرین مسائلی مانند مدیریت و خوداتکایی داشته باشد؛ می‌توان برخی از امور مدرسه را به وی واگذار کرد تا همین دانش آموز بعدها که قرار است وارد جامعه شود آزمون و خطا نداشته باشد و از تجربه کافی برخوردار باشد.
 
حداد‌عادل گفت: دانش آموز باید قبل از ورود به جامعه، در مدرسه آزمون و خطا داشته باشد و البته باید عنوان کرد که در حال حاضر یکی از مهم‌ترین کمبودهای ما این است که مدیر کارآمد و خبره در اختیار نداریم. دانش‌آموز ما نیز امروز باید تعامل اجتماعی و مهارت‌های زندگی را در مدرسه که ما آن را مدرسه زندگی می‌دانیم فرا بگیرد.
 
وی افزود: دانش آموز باید به نحوی تربیت شود که فردا در جامعه تبدیل به مدیری باهمت و متعهد شود و قطعا در این مسیر برگزاری اردوهای جهادی و مشارکت در امور گروهی می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.
 
رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی کشور در ادامه مسئله تمدن‌سازی اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: انقلاب اسلامی موهبت‌ها و رهاوردهای فراوانی برای ما داشت که قطعا یکی از مهم‌ترین این مواهب، نعمت آزادی بود که در اختیار ما قرار گرفت.
 
حداد عادل عنوان کرد: امروز به برکت این موهبت آزاد هستیم که در مدارس خود آموزش‌های اسلامی و دینی مانند آموزش قرآن و نهج البلاغه داشته باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه تربیت نسل آینده که از میان دانش آموزان حال حاضر صورت می‌گیرد باید از آموزش‌های دینی و اسلامی بهره گرفت بیان کرد:  برای رسیدن به تمدن اسلامی در چشم‌انداز پیش‌رو نیز باید فرهنگ اسلامی را در میان دانش آموزان نهادینه کنیم.
 
حداد عادل با تاکید بر اینکه مبانی تمدن‌سازی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی یک واقعیت مسلم در جهان است و طرح آن قطعا شعار و بلندپروازی نیست البته همچنان با تمدن اسلامی فاصله داریم.
 
وی گفت: یکی از نشانه‌های اینکه امروز جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی یک واقعیت انکارناپذیر است این است که آمریکایی‌ها، ده‌ها کشور را در ورشو گردهم می‌آورند تا برای ایران تصمیم گیری کنند؛ امروز نیز باید با همان روحیه دوران پس از انقلاب فعالیت کرد و همه وجود خود را در مسیر اسلام و قرآن و انقلاب قرار دهیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین