تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
plusresetminus
حزب الله : با داغ‌تر شدن تنور جنگ تجاری بین چین و آمریکا که از تهدیدات تعرفه‌ای جدید ترامپ علیه چین نشات گرفت، سهام آسیایی افت کرد و سهام چین به پایین‌ترین سطح دو ساله خود رسید.
۰
کد مطلب : ۱۷۱۱۹۳
سهام آسیایی به کمترین سطح ۴ماهه رسید /سقوط سنگین ۵درصدی سهام چین
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،با داغ‌تر شدن تنور جنگ تجاری بین بزرگترین اقتصادهای جهان، پس از تهدیدات تعرفه‌ای جدید ترامپ بر علیه چین، سهام آسیایی افت کرد و سهام چین به پایین‌ترین سطح دو ساله خود رسید.
 
به نظر می‌رسد در ادامه معاملات امروز، بازارهای سهام آسیا و اروپا، از بازارهای آسیایی پیروی کنند و همگی در منطقه قرمز (ضرردهی) قرار بگیرند.   تا این لحظه (ساعت ۱۲:۰۵ به وقت تهران) شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا ۱ درصد سقوط کرده است و شاخص ای‌مینی داوجونز هم ۱.۱ درصد از ارزش خود را از دست داده است.
 
انتظار می‌رود فوتسی انگلیس ۰.۳ درصد، داکس آلمان ۰.۷ درصد و کاک فرانسه ۰.۸ درصد پایین‌تر، برای معاملات باز شوند.
 
تهدید تعرفه‌ای جدید ترامپ برای وضع تعرفه ۱۰ درصدی به ۲۰۰ میلیارد دلار از واردات چین پاسخی فوری برای تلافی کردن را از سوی این کشور برانگیخت و تنش‌های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان با سرعتی فوق‌العاده بالا گرفت.
 
گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۱.۵ درصد سقوط کرد و به کمترین سطح خود از اوایل ژانویه تا کنون رسید. افت این شاخص با ادامه معاملات و تعمیق افت سهام در بازار چین بیشتر شد.
 
کامپوزیت شانگهای در معاملات امروز با سقوط سنگین ۵ درصدی روبرو شد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ هم سقوط بزرگ ۳ درصدی را تجربه کرد.
 
نیکی ۲۲۵ ژاپن ۱.۸ درصد سقوط کرد. کوسپی کره‌جنوبی ۱.۳ درصد از ارزش خود را از دست داد، درحالی‌که سهام استرالیا خلاف جهت آب شنا کردند و ۰.۱ درصد رشد کردند.
 
در بازار ارز به دنبال اظهارات ترامپ، دلار ۰.۷۵ درصد در برابر ین سقوط کرد و به نرخ ۱۰۹.۷۱۵ ین رسید.
 
یوآن چین به کمترین نرخ ۵ ماهه خود رسید، اما نرخ یورو در ۱.۱۶۲۲ دلار ثابت ماند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین