تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
plusresetminus
یادداشتی از شهردار کرج؛

روز تولد عاطفه و پايان خشونت

حزب الله : امروزكه در تاريخ مي تواند يكي از مقدس ترين روزهاي آفرينش خداوندي نام گيرد- خداوند مهربان با انتخاب او به پيامبري نويدي را به بشريت مي دهد كه پاياني است بر آنچه تا امروز جامعه با فقدان ماموريتي از جنس او محروم مانده است.
۰
کد مطلب : ۱۶۶۱۹۹
روز تولد عاطفه و پايان خشونت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،امروز 25 فروردين مصادف با 27 ماه رجب عرش شادمان و مشعشع از وجود نازنين بزرگ پيامبري است كه بعثت او پاياني بر درنده خويي، عصبيت، جاهلي، نفرت قبيله اي و خشونت افسانه اي و آغازي بر رحمت لايزال، رافت بي پايان، محبت بي دريغ و شفقت محمدي است.
 
امروز -كه در تاريخ مي تواند يكي از مقدس ترين روزهاي آفرينش خداوندي نام گيرد- خداوند مهربان با انتخاب او به پيامبري نويدي را به بشريت مي دهد كه پاياني است بر آنچه تا امروز جامعه با فقدان ماموريتي از جنس او محروم مانده است.
 
محبت، رحمت، رافت، شفقت، درايت و شفاعت با زادنش و در امتداد آن با بعثتش معنا و مفهوم مي يابد و چونان منشوري در هميشه تاريخ پيش روي بشر گشوده مي شود كه رستگاري و دست يازيدن به اخلاق، راهي جز توسل جستن به او و آموزه گرفتن از مسلك و مرامش نمي شناسد.
 
با بعثت حضرت محمد (ص) خردهایی برانگيخته مي شود كه تا پيش از آن در تابوت خُرافه گرایی، هوس پرستی و جهل پیشگی دفن شده بود. به همين خاطر روز مبعث روز تولّد عاطفه هاست؛ عاطفه هایی که در رقص شمشیرها زخمی می شد و در جنگل نیزه ها جان می باخت. آن روزها، دخترکان معصوم، به جای آغوش گرم مادر، در دامان سرد خاک می خفتند. جوانان بلند قامت، در جنگ جهالت ها، جان به بارش تیرها می دادند و زنان بی پناه، در بند اسارت می زیستند.
 
بعد از بعثت رسول گرامی اسلام بود كه اصول و ارزش های جاری به ارزش های انسانی و الهی تبدیل شد. خرافه پرستی به حقیقت یابی، جنگ و خونریزی و نا عدالتی به قسط و عدل و مساوات بدل شد و انسان های روزگار پيامبر، به افرادی مورد اعتماد و دارای منزلت اجتماعی تبدیل شدند.
 
خجسته روز بعثت پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد (ص)، اسوه اخلاق، كمال حسن و نيكويي، انتهاي همه خوبي ها بر رهروان پيمبر رحمت و رافت تهنيت و مبارك باد.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین