تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
plusresetminus
حزب الله: یک متخصص پزشکی ورزشی معتقد است: در بحث پیشگیری از آسیب پروتکل خاصی نداریم و ثبت آسیب‌ها در ورزشکاران به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود.
۰
کد مطلب : ۱۹۰۹۷۶
ثبت آسیب در ورزشکاران به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،دکتر امیرحسین براتی در پاسخ به این پرسش که آیا پروتکل خاصی برای پیشگیری از آسیب در رشته‌های ورزشی وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: در زمینه پیشگیری از آسیب از لحاظ علمی در اول راه هستیم و ثبت آسیب‌ها به صورت جامع و مدون صورت نمی‌گیرد. البته اگر حرکتی نیز انجام شود، به صورت جزیره‌ای است.
 
وی گفت: متأسفانه پروتکل‌های تحقیقاتی مدون و ثابتی برای پیشگیری از آسیب در رشته‌های مختلف ورزشی وجود ندارد و اگر تحقیقاتی نیز صورت گرفته باشد، در حد رساله و پایان نامه است.
 
این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: تنها رشته‌ای که تحقیقات علمی در زمینه پیشگیری از آسیب طی چند سال گذشته به صورت ۱۱+ اجرا می‌شود و در دستورالعمل فیفا قرار دارد، فوتبال است که اجرای آن در فوتبال طی سالیان اخیر سبب کاهش آسیب‌های زیادی در ورزشکاران شده است. البته اجرای این پروتکل در تمام باشگاههای فوتبال اجباری شده، اما این که چقدر عملیاتی می‌شود بستگی به سیاست باشگاه‌ها دارد.
 
براتی خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از آسیب در کشتی نیز تحقیقات زیادی صورت گرفته و پروتکل آن در حال تدوین است. البته چون به دنبال صحت کامل از نتایج آماری آن هستیم، هنوز به صورت دستورالعمل است که امیدوارم نتایج تحقیقات آن هر چه سریع‌تر در کشتی نیز عملیاتی شود.
 
وی در پایان گفت: در سایر رشته‌ها نیز امیدوارم تحقیقات خوبی در زمینه پیشگیری از آسیب صورت بگیرد تا در آینده از طریق تحقیقات علمی در کاهش و پیشگیری از آسیب‌ها در ورزشکاران به نتایج علمی خوبی دست پیدا کنیم، قبل از این فدراسیون‌ها مجبور شوند هزینه‌ی سنگینی را برای درمان و توانبخشی ورزشکاران خود بپردازند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین