تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
plusresetminus
حزب الله : شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج با حضور سرپرست شهرداری کرج، سرپرست معاونت مالی اقتصادی شهرداری، معاون شهرسازی و معماری شهرداری، رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دیگر مسئولان مربوطه برگزار شد.
۰
کد مطلب : ۱۷۰۵۷۲
شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،در ابتدای این جلسه رییس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه موضوع انتخاب شهردار تمام شده و شهرداری و شورا باید از فضای قبلی خارج شوند، ادامه داد: دوره جدیدی از کار و خدمت‌رسانی به مردم آغاز شده است.
 
محمد نبیونی اظهار کرد: از روز پنج شنبه تاکنون در خصوص امضای صورتجلسه انتخاب شهردار تماس‌های زیادی گرفته شده است.
 
این عضو شورا ادامه داد: طبق قانون و روال عادی شورا، صورت جلسه‌ای که در یک جلسه به تصویب می‌رسد در جلسه بعدی به امضای اعضا می‌رسد. این به آن معنا است که ما در امضای صورت جلسه انتخاب شهردار تاخیری نداشته‌ایم.
 
رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه افزود: باید زمان لازم برای اصلاح مواردی از صورت جلسه وجود داشته باشد تا پس از اعمال تغییرات و رفع ابهامات به امضاء و تایید نهایی اعضاء برسد.
 
 نبیونی ابراز کرد: با این اوصاف از رسانه‌ها درخواست می‌شود در این خصوص شفاف سازی‌های لازم را انجام دهند و از ایجاد ابهام خودداری کنند.
 
 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط انتخاب شهردار توضیح داد: شهردار جدید کرج در بازه زمانی قانونی و پس از چهار جلسه ویژه انتخاب شد.
 
نبیونی خاطرنشان کرد: در فرایند انتخاب سریزدی نه شتابزدگی و نه تاخیر وجود داشت و این کار با دقت کامل و با بررسی همه جوانب که در نهایت به نفع شهر تمام می‌شود صورت گرفت.
 
 وی اظهار کرد: متاسفانه برخی در فضای مجازی و رسانه‌ها سعی دارند نشان دهند انتخاب شهردار با تاخیر و پس از کشمکش‌های فراوان صورت گرفت در حالی که این موضوع صحت ندارد و این کار طبق روال عادی و قانونی شورا انجام شد.
 
نبیونی با بیان اینکه دیگر دوره انتخاب شهردار تمام شده و هم مدیریت شهری و هم شورا باید از فضای قبلی خارج شوند، ادامه داد: دوره جدیدی از کار و خدمت‌رسانی به مردم آغاز شده است.
 
رئیس پارلمان محلی کرج در پایان گفت: هم شورا و هم مجموعه شهرداری باید به روال عادی فعالیت‌های خود بازگردند و در مسیر خدمت رسانی به مردم و حل مشکلات شهر گام بردارند. هم شورا و هم شهرداری کارهای باقی مانده زیادی دارند بر این اساس باید از فضای انتخاباتی خارج و برنامه‌های خود را اجرایی کنند.
 
رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج نیز در جلسه صبح امروز  تذکراتی را برای سرپرست شهرداری این کلانشهر مطرح کرد و خواستار ورود سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی به پرونده های نحوه واگذاری تابلوهای تبلیغاتی و خریداری سطل های زباله شد.
 
حسین محمدی گفت: شهرداری باید تکلیف مبالغی که از طریق اجاره تابلوهای تبلیغاتی دریافت می‌کند را مشخص کند چون طبق بررسی‌ها و استعلامات صورت گرفته در سال 96 اجاره ماهانه هر یک از این تابلوها کمتر از ماهی پنج میلیون نبوده و بدون شک این مبلغ امسال و سال‌های بعد افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
 
 وی با اشاره به وضعیت نابسامان بیلبوردها، غرفه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر اظهار کرد: شهرداری باید آمار دقیقی از این تابلوها و مبالغی که طی قراردادهای پنج ساله از اجاره کنندگان دریافت می‌کند ارائه و در این خصوص شفاف سازی‌های لازم را صورت دهد.
 
محمدی ادامه داد: متاسفانه ساز و کار و چگونگی واگذاری این تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی مشخص نیست و همین ابهاماتی را ایجاد کرده است.
 
این مسئول شهری افزود: شهرداری باید تکلیف مبالغی که از طریق اجاره این تابلوها دریافت می‌کند را مشخص کند چون طبق بررسی‌ها و استعلامات صورت گرفته در سال 96 اجاره ماهانه هر یک از این تابلوها کمتر از ماهی پنج میلیون نبوده و بدون شک این مبلغ امسال و سال‌های بعد افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
 
محمدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ضرورت ورود اداره کل بازرسی شهرداری جهت پیگیری وضعیت قرارداد سطل زباله‌های خریداری شده برای مناطق مختلف شهر تاکید کرد و توضیح داد: گزارش مشخصی در خصوص وضعیت این قراردادها و مبالغی که در این خصوص از سوی شهرداری پرداخت شده وجود ندارد.
 
رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و ایمنی شورای اسلامی شهر کرج در پایان بر وضعیت ابهام آمیز قرارداد ایجاد حوضچه‌های مدیریت شیرابه در حلقه دره نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه قرارداد جامعی در خصوص وضعیت قراردادهای مربوط به این حوضچه‌ها و مبالغی که برای ایجاد آنها پرداخت شده وجود ندارد. وی اظهار کرد: علاوه براین، باید صلاحیت مهندسین و بازرسانی که بر فعالیت حوضچه‌ها نظارت دارند نیز بررسی شود.
 
در ادامه جلسه رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج طی تذکری در از سرپرست شهرداری این کلانشهر تقاضا کرد که گزارشی مستند از نیروهای تازه استخدام را به نمایندگان مردم ارائه نماید.
 
مهدی حاجی قاسمی؛ همچنین در خصوص آبگرفتگی معابر و نحوه جمع آوری آب های سطحی در روزهای بارندگی به شهرداری تذکراتی داد که سرپرست شهرداری در پاسخ به دغدغه وی گفت که روند اتصال کلکتور جمع آوری آب های سطحی خیابان شهید بهشتی به خیابان جمهوری به زودی اجرایی می شود و امیدواریم که در بحث آبگرفتگی معابر دیگر شاهد تکرار اتفاقات اخیر نباشیم.
 
 وی در ادامه افزود: همچنین از سرپرست محترم شهرداری کرج انتظار داریم گزارشی مستند و دقیق از تعداد پرسنل همراه با اسامی و ذکر سمت همچنین گزارشی از استخدام های جدید به  ویژه در بخش های اداری را به شورای اسلامی شهر ارائه دهد و همانطور که در روند تصویب بودجه نیز مورد تاکید قرار گرفته بنا داریم تا شهرداری کرج در سال جاری در بخش حقوق و مزایای پرسنل هزینه های خود را افزایش ندهد و نیروی جدید جذب ننماید.
 
 این مسئول شهری در ادامه همچنین با انتقاد از هزینه کرد جرایم کسری پارکینگ در بخش هزینه های جاری، تصریح کرد: انتظار داریم شهرداری هر مبلغ و درآمدی که از محل کسری پارکینگ کسب می کند، در همان حوزه هزینه نماید به ویژه آنکه امروز کمبود جای پارک به یکی از مشکلات ترافیک زا و دغدغه های کلیدی مردم و مسئولان شهری تبدیل شده و خود مولد مشکلات دیگری می باشد.
 
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج گفت که این کلانشهر از مشکلات فنی و شهری ناشی از کمبود جای پارک رنج می برد.
 
احد رسولی در ادامه جلسه با بیان اینکه امروز مشکل کمبود جای پارک به کوچه پس کوچه های شهر نیز کشیده و شهروندان را با یکدیگر دچار اختلاف کرده است، گفت: این مهم ریشه در شهرسازی نامنظم و رشد ناموزون شهری دارد و شاهد احداث بلندمرتبه سازی بدون تامین پارکینگ های مورد نیاز هستیم.
 
 وی افزود: در اقصی نقاط شهر و در عمق کوچه ها و خیابانهای کرج شاهد قد کشیدن ساختمان های بدون پارکینگ هستیم و آنطور که از گزارش ها استنباط می شود جرایم کسری پارکینگ نیز در گذشته برای هزینه های جاری صرف شده است و امروز شاهد ایجاد مشکلات جدید اجتماعی و شهری هستیم و شهروندان برای پیدا کردن جای پارک مناسب همواره دچار مشکل هستند.
 
رسولی تصریح کرد: ما باید سرمایه گذاران بخش خصوصی را به سمت احداث پارکینگ های طبقاتی و عمومی هدایت کنیم و مشوق های لازم را نیز در نظر بگیریم همچنین شهرداری کرج باید کلیه مبالغی را که از محل کسری پارکینگ دریافت می کند و بخشی از درآمدهای جاری و عوارض های حاصله را صرف ایجاد پارکینگ نماید تا بتوانیم بر این مشکل فائق آییم.
منبع : پایگاه خبری مدیریت شهری کرج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین