تاریخ انتشاردوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
plusresetminus
حزب الله : رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق حمایت از داعش جهان اسلام را تضعیف کنند،گفت: امروز همگان به کارآمدی ایران و ناکارآمدی ائتلاف ضدداعش اذعان و اعتراف دارند که این نشانه قدرت ایران در منطقه است.
۰
کد مطلب : ۷۴۸۴۷
همگان به قدرت ایران در مبارزه با تروریسم و ناکارآمدی ائتلاف ضدداعش اعتراف دارند
 
به گزارش شبکه خبری حزب الله ،علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جمع تعدادی از دانشجویان عمران خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به تحولات منطقه‌ای، گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به حضور گسترده آمریکایی‌ها در ایران قبل از انقلاب که آنها حدود 60هزار مستشار نظامی را در کشور ما داشتند، پیروزی انقلاب اسلامی باعث شد که مقدمات آنها در کشور برچیده شود و آنها تسلط‌شان را بر امور داخلی ما قطع کنند. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 منافع آمریکا در کشور ما قطع شد و آمریکایی‌ها نیز برای مقابله با جمهوری اسلامی از همه ترفندها استفاده کردند تا انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند اما تاکنون موفق نشده و به این هدف خود نرسیدند.

وی با بیان اینکه مقابله و رویارویی‌ آمریکایی‌ها و جمهوری اسلامی به‌طور طبیعی پیش‌بینی می‌شود که در آینده ادامه خواهد داشت، گفت: ما معتقدیم که این چالش‌ها با جمهوری اسلامی همچنان استمرار خواهد داشت.

بروجردی اظهار داشت: اگر چگونگی شکل‌گیری قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران را در یک منحی ترسیم می‌کنیم به‌خوبی می‌بینیم که این منحنی با شیب تندی سیر صعودی داشته است و ما در عرصه‌های مختلف توانسته‌ایم برنامه‌های آمریکایی را خنثی کنیم و البته از طرفی توانستیم قدرت خود را در منطقه تثبیت کرده و افزایش دهیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: بنده فکر می‌کنم سیاست اصلی و اساسی آمریکایی‌ در منطقه سلطه به مناطق انرژی خاورمیانه است که این امر بدیهی است.

وی همچنین به حوادث 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: در 11 سپتامبر آمریکایی‌ها برخلاف موافقت هم‌پیمانان منطقه‌ای و اروپایی‌شان به عراق حمله کردند و این حمله در شرایطی صورت گرفت که آنها امروز موفقیتی نتوانستند در عراق کسب کنند و بعدها در عراق نیز دچار مشکل شدند.

بروجردی با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای اولین بار دست‌شان را برای کمک در عراق به‌سوی جمهوری اسلامی ایران دراز کردند، گفت: استمداد آمریکایی‌ها برای اولین بار در اجلاس شرم‌الشیخ مصر و در زمان تصدی وزیر خارجه آقای متکی از سوی خانم رایس به‌صورت شفاهی از جمهوری اسلامی ایران مطرح شد اما ما به آنها گفتیم که آنها باید درخواست‌شان را به‌صورت کتبی اعلام کنند و آنها نیز در یک درخواست کتبی و رسمی برای حل بحران عراق از ایران کمک خواستند.

وی با تأکید بر اینکه امروز خروجی وضعیت عراق به‌نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است، گفت: امروز شرایط عراق به‌گونه‌ای است که عربستان و هم‌پیمانان این کشور به‌شدت عصبانی و به آنها معترض هستند و از این نکته گلایه دارند که تحولات عراق به‌نفع ایران رقم خورده است.

وی همچنین با بیان اینکه آمریکایی‌ها صدها میلیارد دلار در عراق هزینه کردند که 4500 کشته دادند؛ که البته این آمارها را خودشان اعلام کردند اما موفق نشدند که در عراق بمانند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در ادامه مخالفت مجلس و دولت عراق برای مصونیت قضایی نیروهای آمریکایی در عراق یکی از عوامل خروج نیروهای این کشور از عراق دانست و افزود: خوشبختانه مجلس و دولت عراق زیر بار اعطای مصونیت قضایی به نیروهای آمریکایی نشدند و آنها نیز مجبور شدند که این کشور را ترک کنند.

وی با ابراز اینکه توطئه‌ها از سوی آمریکا علیه عراق همچنان ادامه دارد و آنها سعی می‌کنند که در این کشور چالش ایجاد کنند، گفت: امروز نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عراق بدون تردید از آمریکایی‌ها خیلی بیشتر است که نمونه بارز آن مقابله با داعش است که ایران توانست این گروهک تروریستی را در این کشور سرکوب کند.

وی با تصریح به اینکه حمایت و گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه از سوی آمریکایی‌ها مسبوق به سابقه است و به سالهای متمادی مربوط می‌شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش‌هایی که ما همواره با آمریکا‌یی‌ها و برخی کشورهای غربی داریم این است که آنها تروریسم را به خوب و بد تقسیم می‌کنند که این یک اظهار نظر و سخن غیر قابل قبولی است به‌طوری که امروز نیز این اظهارات از سوی کنگره آمریکا و برخی کشورهای غربی نیز عنوان می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت نتوانستند معادلات را در عراق به‌نفع خودشان رقم بزنند و از این کشور خارج شدند، گفت: امروز همه اذعان دارند که در چرخش سیاست در عراق جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی ایفا کرده است.

بروجردی ادامه داد: پس از حمله داعش به عراق، ما از حمله این گروهک تروریستی به منطقه کردستان عراق به آقای بارزانی هشدار داده بودیم اما او گفت که در توافقی که انجام شده آنها با منطقه کردستان عراق کاری ندارند. اما شرایط به‌گونه‌ای شد که بارزانی از ایران برای سرکوب داعش در این منطقه کمک خواست و ما نیز به آنها در این منطقه کمک کردیم.

وی همچنین با یادآوری تشکیل ائتلاف ضدداعش تصریح کرد: آمریکایی‌ها ائتلاف ضدداعش تشکیل دادند اما نگاه‌شان در مبارزه با داعش نیست بلکه آنها می‌خواهند توانمندی‌های جهان اسلام را تضعیف کنند به‌طوری که پرورش و گسترش گروه تروریستی یکی از اقدامات آنهاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق حمایت از داعش جهان اسلام را تضعیف کنند، گفت: امروز همگان به کارآمدی جمهوری اسلامی ایران و ناکارآمدی ائتلاف ضدداعش اذعان و اعتراف دارند که این نشانه قدرت ایران در منطقه است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنانش به دیدارش با نایب‌رئیس مجلس آلمان در تهران اشاره کرد و گفت: در دیداری که با نایب‌رئیس مجلس آلمان داشتم او نگران بود و گفت که 700 نفر از این کشور به داعش پیوستند.

وی همچنین با یادآوری حمایت کشورهای روسیه و چین از جمهوری اسلامی ایران در زمینه تحولات منطقه گفت: اینکه دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، یعنی روسیه و چین در تحولات منطقه کنار ایران ایستاده‌اند، پدیده‌ای است که حتی برای آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای عضو دائم شورای امنیت نیز تعجب‌آور بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه امروز آمریکایی‌ها پس از تحولات اوکراین و جزیره کریمه تا حدودی جایگاهشان را در منطقه از دست رفته می‌بینند، گفت: آنها برای جایگاه از دست رفته‌شان در منطقه سوریه را انتخاب کردند زیرا ایران حامی سوریه و محور مقاومت است. و این‌طور احساس کردند که از طریق ضربه به سوریه می‌توانند ایران را دچار چالش کنند.

وی با ابراز اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران مرزهای دفاعی خود را صدها کیلومتر دورتر از مرزهای خودش قرار داده است که این اقدامی هوشمندانه است، گفت: ایران در یک اقدام هوشمندانه خط مقدم خود را از مرزهای رژیم صهیونیستی تعریف کرده که این استراتژی از سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی اتخاذ شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس حزب‌الله لبنان را ولیده و متولد شده انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: امروز شرایط به‌گونه‌ای است که از طریق محور مقاومت و حزب‌الله، معادله قدرت از سال 2000 میلادی به بعد با استراتژی مقاومت در سرزمین‌های اشغالی تغییر کرد.

بروجردی همچنین به تحولات سوریه اشاره و اظهار کرد: آنها این‌طور تصور می‌کردند که سوریه ظرف مدت دو یا سه ماه کارش تمام می‌شود و کشورهای منطقه نیز این‌طور تحلیل می‌کردند که بشار اسد رفتنی است اما این‌طور نشد و آنها نتوانستند به اهدافشان برسند.

وی با تأکید بر "ما خط دفاعی خود را صدها کیلومتر خارج از مرزهای‌ خودمان تعریف کرده‌ایم" گفت: این برای ما استراتژی مهمی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی افزود: امروز مجموعه توانمندی ایران به‌گونه‌ای است که ما به مرحله‌ای از بازدارندگی رسیدیم که هیچ کشوری قدرت تعرض به جمهوری اسلامی ایران را ندارد و این در شرایطی است که ما در 8 سال دفاع مقدس حتی دفاع از پایتخت و شهرهای خودمان را نداشتیم. اما امروز به بازدارندگی‌ای رسیده‌ایم که در بحث‌های موشکی یکی از کشورهایی هستیم که می‌توانیم قدرت بازدارندگی خود را حفظ کنیم.

بروجردی همچنین افزود: ساخت موشک‌های نقطه‌زن با شعاع 300 کیلومتر، فناوری منحصر به فردی است که جمهوری اسلامی ایران به آن دست یافته است.

وی با بیان اینکه تحولات سوریه، عراق و لبنان و خاورمیانه به‌نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است، گفت: امروز شرایط یمن به‌گونه‌ای است که به‌نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خورده و عربستان به‌شدت از این تحولات عصبانی و آشفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی دخالت در امور کشورهای دیگر نیست، گفت: سیاست ما دخالت در امور داخلی کشورها نیست اما خروجی این تحولات به‌گونه‌ای رقم می‌خورد که به‌نفع جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: ما تاکنون چندین بار کشتی‌های چینی را از دست دزدان دریایی نجات داده‌ایم که آنها نیز از ما تشکر کردند که این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران امروز از قدرت ویژه‌ای در همه عرصه‌ها و نقاط برخوردار است، البته سیاست ما سیاست جنگ، چالش و تحریک نیست اما ما منافع خودمان را حفظ می‌کنیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به "استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای براساس قوانین ان‌پی‌تی حق طبیعی ماست" گفت: ما امروز تقریباً در تمامی عرصه‌ها به قدرت و بازدارندگی دفاعی و اقتدار رسیده‌ایم اما در زنجیره اقتدار، حلقه ضعیف ما اقتصاد است که این امر در فرهنگ نیز تأثیرگذار است.

بروجردی همچنین اقتصاد کشور را یک اقتصاد بیمار دانست و از آن به‌عنوان عاملی یاد کرد که می‌تواند اقتدار کشور را ضعیف کند و گفت: ما حتماً باید اقتصادمان را منهای نفت تعریف کنیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: ما براساس بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم متوجه شدیم که 22 مورد قوانینی داریم که روند واردات را تسهیل می‌کند نه صادرات که این قوانین باید مورد توجه و بازنگری قرار گیرد، البته دانشگاهیان می‌توانند در این بین نقش مؤثری ایفا کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاهیان می‌توانند طرح‌های خودشان را برای چگونگی جدا شدن بودجه از درآمدهای نفتی به مجلس ارائه کنند، ما از آن استقبال می‌کنیم.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین