تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲
plusresetminus
حزب الله : اتحادیه اروپا ضمن اعلام مخالفت با توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، از این رژیم خواست تخریب خانه‌‌های فلسطینی‌ها را متوقف کند.
۰
کد مطلب : ۱۰۶۱۷۷
اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی توقف تخریب خانه‌های فلسطینی را خواستار شد
 
  •  

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اتحادیه اروپا ضمن اعلام مخالفت خود با توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، از این رژیم خواست تخریب خانه‌‌های فلسطینی‌ها را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری «تایمز اسرائیل»، اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در هفته‌های گذشته تحولاتی در منطقه C کرانه باختری رخ داده است که به امکان تشکیل کشور فلسطینی در آینده آسیب وارد می‌کند و طرف‌های درگیر را از یکدیگر دورتر می‌سازد». 

بر اساس این گزارش، اشاره اتحادیه اروپا به تصمیم رژیم صهیونیستی برای مصادره 380 هکتار از زمین‌های کشاورزی در کرانه باختری و نیز طرح ساخت 150 واحد مسکونی جدید برای شهرک‌‌نشینان است که این دو طرح با تخریب خانه برخی فلسطینی‌ها در الخلیل همراه شد.

به دنبال این موارد بود که اتحادیه اروپا در این بیانیه‌ اعلام کرد: «این مسئله نگران کننده است؛ هم به خاطر وسعت تخریب‌ها و هم به خاطر تعداد افراد آسیب‌پذیری که تحت تاثیر قرار گرفته‌اند؛ از جمله کودکانی که به حمایت نیاز دارند. به علاوه، در این اقدام خانه‌هایی که با حمایت مالی اتحادیه اروپا ساخته شده‌اند، نیز تخریب شده‌اند. از این رو، ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم در این تصمیم بازنگری کنند و تخریب بیشتر خانه‌ها را متوقف کنند».

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه 28 کشور اتحادیه اروپا بر مخالفت قاطع این اتحادیه با سیاست شهرک‌سازی اسرائیل تاکید کردند و اقداماتی چون تخریب، مصادره و کوچ اجباری را مورد انتقاد قرار دادند.

«تایمز اسرائیل» در بخش دیگری از مطلب خود نوشت، اتحادیه اروپا در سال‌های اخیر نزدیک به 200 خانه برای فلسطینی‌ها در منطقه C کرانه باختری ساخته است. طبق توافق اوسلو که میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به امضاء رسیده، منطقه C تحت کنترل امنیتی و اداری اسرائیل قرار دارد. از این روست که رژیم صهیونیستی ساخت خانه با حمایت اتحادیه اروپا در این منطقه را «غیرقانونی» می‌خواند.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین