تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
plusresetminus
حزب الله : رئیس‌جمهور ۹۳ ساله زیمبابوه در نطقی تلویزیونی، که انتظار می‎رفت استعفای خود را اعلام کرد، به کناره‌گیری خود از قدرت اشاره‌ای نکرد.
۰
کد مطلب : ۱۵۵۶۷۸
موگابه برخلاف انتظارات کناره‌گیری نکرد
 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«رابرت موگابه» رئیس‌جمهور زیمبابوه، یکشنبه‌‌شب در نطقی تلویزیونی، تأکید کرد که همچنان در قدرت می‌ماند. این در حالی‌ست که اقدام تقریبا شبیه به کودتای ارتش، حکومت 37 ساله موگابه را به لرزه درآورد.
 
موگابه با اشاره به آشفتگی‌ها در اوضاع کشور، اعلام کرد که قرار است ریاست کنفرانس حزب حاکم «زانو- پی‌اف» را، که طی چند هقته آینده برگزار می‌شود، بر عهده بگیرد.
 
این در حالی‌ست که بسیاری در زیمبابوه انتظار داشتند که موگابه بعد از آن‌که ارتش قدرت در کشور را به دست گرفت، در این نطق تلویزیونی کناره‌گیری خود را از ریاست‌جمهوری اعلام کند.
 
ولی موگابه، در حالی‌که ژنرال‌هایی که در کودتا دست داشتند و با لباس نظامی پیشش بودند، اشاره‌ای به درخواست‌های برای استعفا نکرد.
 
این سیاستمدار کهنسال زیمبابوه همبستگی ملی را خواستار شد و گفت: «نحوه اقدام آنها( ارتش) به ماموریت‌شان خوب یا بد باشد، من به عنوان فرمانده ارشد نگرانی‌های آنها را تایید می‌کنم.»
 
وی افزود: «باید یاد بگیریم که چگونه تناقضات را با روحیه ملی در زیمبابوه حل و فصل کنیم.»
 
موگابه در حالی بر ادامه حضور در ریاست‌جمهوری اصرار دارد که حزب حاکم زیمبابوه پس از اخراج وی تهدید کرده است که در صورت عدم کناره‌گیری موگابه از قدرت تا نیمروز دوشنبه( امروز)، روند استیضاح و برکناری او آغاز خواهد شد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین