تاریخ انتشارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
plusresetminus
حزب الله : عضو ارشد تیم مذاکره کننده کشورمان گفت: نشست دو جانبه امروز ژنو، گفتگویی است درباره موضوعات محتوایی و مسایلی که هنوز برای آن راه حلی پیدا نشده است.
۰
کد مطلب : ۸۴۷۴۷
درباره نحوه اجرای پروتکل الحاقی اختلاف داریم

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،
 عباس عراقچی قبل از ورود به محل نشست امروز ژنو در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در ژنو با بیان اینکه این موضوعات و مسایلی است که همچنان به دنبال راهکار هستیم گفت .‌. امیدواریم نشست امروز به پیدا کردن راهکارها کمک کند.

وی افزود: نشست امروز در سطح وزرای خارجه ایران و امریکا دو جانبه خواهد بود اما هلگا اشمید هم به نمایندگی از پنج بعلاوه یک حضور خواهد یافت.

عراقچی گفت: امیدوار هستیم که برخی از موضوعات که هنوز درباره انها نتوانستیم به راه حلی برسیم ، در گفتگوهای یک روزه امروز سرانجامی پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که دیروز اعلام کردید که ایران قاطعانه موضوع دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی را رد کرده است اما برخی منابع غربی امروز گفته اند که یکی از دشوارترین موضوعات مورد اختلاف همین موضوع است گفت: بحث مصاحبه با دانشمندان و بازرسی از مراکز نظامی به طور کامل منتفی است ولی در چارچوب رویه هایی که پروتکل الحاقی پیش بینی کرده گفتگوهای ما ادامه دارد.

عراقچی گفت:‌ هنوز هیچ توافقی نه قبلا به دست امده بود و نه الان به دست امده ، گفتگو ها و بحث ها ادامه دارد.

وی افزود: نحوه اجرای پروتکل الحاقی از موارد مورد اختلاف است که در حال صحبت درباره آن هستیم.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین