تاریخ انتشارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
plusresetminus
حزب الله: شورای امنیت سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای تیراندازی مرگبار در دو مسجد نیوزیلند را محکوم کرد.
۰
کد مطلب : ۱۹۲۸۷۵
ادامه واکنش‌های جهانی در محکومیت حملات تروریستی نیوزیلند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، به نقل از خبرگزاری رویترز شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را به پیشنهاد کویت و اندونزی و در واکنش به تیراندازی مرگبار در دو مسجد در نیوزیلند منتشر کرد.
 
در این بیانیه آمده است:
 
اعضای شورای امنیت بر این موضوع تاکید دارند که تروریسم در هر شکل و صورتی یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت دنیا محسوب می‌شود.
 
اعضای شورای امنیت در بیانیه خود حمله اخیر را وحشتناک و بزدلانه قلمداد کرد.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز اعضای این نهاد بین‌المللی به احترام قربانیان این تیراندازی از جای خود برخاسته و یک دقیقه سکوت کردند.
 
تیراندازی در دو مسجد نیوزیلند واکنش‌های بسیاری را در سطح بین‌المللی به دنبال داشته است.
 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این حمله را محکوم کرد و آن را کشتاری وحشتناک خواند.
 
سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید نیز اعلام کرد ما در مقابل این حرکت خصمانه که ناشی از نفرت است، در کنار مردم و دولت نیوزیلند ایستاده‌ایم.
 
این حمله تروریستی واکنش مقام‌های آلمانی را نیز در پی داشت. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در توئیتی با مردم نیوزیلند ابراز همدردی کرده و نوشت: گروهی از شهروندان در حالی که به طور صلح‌آمیز مشغول عبادت بودند مورد حمله قرار گرفته و به خاطر تنفری نژادپرستانه به قتل رسیدند.
 
مرکل در ادامه تاکید کرد: ما شانه به شانه یکدیگر در مقابل تروریسم ایستاده‌ایم.
 
هایکوما رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان نیز این حمله را در پیامی توئیتری محکوم کرد و نوشت: این رویداد "حمله‌ای به همه ما" بوده است.
 
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز این تیراندازی را به شدت محکوم کرده و آن را حمله‌ای تروریستی علیه مردمی دانست که مشغول عبادت بوده‌اند.
 
اردوغان اعلام کرد من به کسانی که چنین حمله‌ای را انجام داده‌اند لعنت می‌فرستم.
 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز این حمله را محکوم کرد. کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله اقدامی از روی یک سنگدلی تکان دهنده علیه شهروندان صلح‌طلبی بوده که برای عبادت گرد هم آمده بودند.
 
نخست وزیر نیوزیلند نیز حمله رخ داده در کشورش را اقدامی تروریستی خوانده و آن را به شدت محکوم کرد.
 
ملکه الیزابت، وزیر امور خارجه اندونزی، نخست وزیر پیشین مالزی و شمار دیگری از رهبران جهان این حمله تروریستی را محکوم کردند.
 
در همین حال آخرین گزارش‌ها حاکی است که کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، بحرین، کویت، امارات، عمان و قطر نیز حملات نیوزیلند را محکوم کرده‌اند.
 
همچنین امام جماعت الازهر این حمله را محکوم و اعلام کرد: چنین حملاتی هشداری است که نشان می‌دهد تحمل نکردن گروه‌های نژادپرست تا چه اندازه اهمیت دارد.
 
او ادامه داد: اشاعه نفرت، بیگانه هراسی و اسلام هراسی، پیامدهای خطرناکی دارد.
 
مقام‌های فرانسوی از جمله رئیس جمهوری این کشور نیز حملات نیوزیلند را محکوم کرده و تاکید داشته‌اند که همکاری با متحدان برای مقابله با تروریسم امری ضروری است.
 
نخست وزیر نروژ نیز که کشورش حدود ۸ سال پیش شاهد کشتاری با ۷۷ مقتول به دست یک راست‌گرای افراطی بود، با مردم نیوزیلند ابراز همدردی کرد و در مصاحبه‌ای گفت چنین حملاتی نشان می‌دهد که تلاش‌های همه ما برای کاستن از تنش‌ها و مقابله با افراط‌گرایی از اهمیت بسیاری برخوردار است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین