تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۸
plusresetminus
حزب الله:وزیر دفاع آلمان از آمادگی کشورش برای ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به عراق برای مقابله با تروریست های داعش خبر داد.
۰
کد مطلب : ۶۱۲۴۷
آلمان آماده ارسال سلاح به عراق است
به گزارش شبکه خبری حزب الله،سرانجام پس از بحث های فراوان در مورد کمک نظامی آلمان به اقلیم کردستان عراق، مقامات این کشور موضع رسمی خود در این خصوص را اعلام کردند. روزنامه بیلد آلمان با انتشار این خبر اعلام کرد "اورسولا فون در لاین" وزیر دفاع این کشور از آمادگی برلین برای حمایت نظامی از اقلیم کردستان عراق در برابر حملات تروریست های داعش خبر داد.



وی در همین رابطه گفت: ما در چارچوب امکانات نظامی و تسلیحاتی خود آماده حمایت ارسال سلاح هستیم. بر این اساس تصمیم برای کمک نظامی به کردهای عراق در نشست صبح امروز شماری از اعضای دولت آلمان از جمله "آنگلا مرکل" صدراعظم و فون در لاین گرفته شده است.



این اظهارات به گمانه زنی ها طولانی محافل سیاسی آلمان در مورد ارسال و یا عدم ارسال سلاح برای کردهای عراق پایان داد. در همین حال "فرانک والتر اشتاین مایر" وزیر خارجه آلمان در نشست امروز اعضای کابینه این کشور در مورد شیوه های وحشیانه داعش در کشتار انسان ها ابراز نگرانی کرد.



به گفته اشتاین مایر این اقدام با هماهنگی دیگر همپیمانان اروپایی آلمان انجام خواهد گرفت. در همین حال گزارش ها حاکی است نخستین پرواز حامل کمک های ارتش آلمان برای عراق امروز لغو شده است زیرا ترکیه از دادن مجوز به آلمان برای عبور از آسمان این کشور خودداری کرده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین