تاریخ انتشارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
plusresetminus
حزب الله : سرپرست وزارت علوم گفت: باید کارگروهی برای تحصیل جوانان مسلمان میانمار در دانشگاه پیام نور فراهم شود و ماموریت آنی وزارت علوم به دانشگاه پیام نور این است.
۰
کد مطلب : ۱۵۰۷۲۷
کارگروهی برای تحصیل جوانان مسلمان میانمار در دانشگاه پیام نور ایجاد شود
 

 

به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سیدضیاء هاشمی در گردهمایی سراسری هیات رئیسه و رؤسای استانی دانشگاه پیام نور که در آستانه سال تحصیلی جدید صبح امروز در سالن امام علی(ع) دانشگاه پیام نور کرج برگزار شد  اظهار داشت: مجموعه آموزش عالی یک خانواده بسیار بزرگ است و ارکان و بخش‌های مختلفی دارد و یکی از مجموعه‌های بزرگ دانشگاه پیام نور است.

وی با بیان اینکه افتخارات آموزش عالی یک سرمایه برای کشور و مردم ایران است، عنوان کرد: بر همه تکلیف است که از این دستاوردها که با زحمات گذشتگان به‌دست آمده صیانت کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه آموزش عالی باید چشمان بیدار جامعه باشد گفت: باید دانشگاه مانند یک دیده‌بان عمل و این مسائل را به جامعه منعکس کند و در حوزه آموزش عالی همه مسئولیم و دانشگاه‌های کشور ارکان این نظام هستند.

این مسئول اضافه کرد: زحماتی که همکاران و مدیران در دوره‌های مختلف کشیدند را باید قدردانی کنیم و مسیر رشد و تعالی بیش از پیش طی شود.

سرپرست وزارت علوم با بیان اینکه باید با تحلیل و آینده‌نگری مدیریت را تقویت کنیم گفت: با مدیریت عوامانه و شعاری و ادعاهای عوام پسندانه که سال‌ها پیامدهایی برای کشور دارد نمی‌توان دانشگاه را مدیریت کرد و باید با نگاه درست بهترین تصمیم را بگیریم.

وی افزود: نزدیک به 500 هزار دانشجو در 500 واحد دانشگاه پیام نور مشغول تحصیل هستند که در چند سال گذشته این دانشجویان یک میلیون و 200 هزار نفر بود و در فاصله 6 سال به نصف تقلیل پیدا کرد.

ضیا هاشمی با بیان اینکه با این روند سالی 100 هزار دانشجو از پیام نور کاهش می‌یابد  خاطرنشان کرد: با این روند تا سال 1400، دانشجویان دانشگاه به نصف می‌رسد و سال‌های آینده با چالش جدی مواجه می‌شود و عمده درآمدی این دانشگاه شهریه است که جای افتخار ندارد و باید با تولید علم درآمد مالی را کسب کند.

وی با تاکید بر اینکه باید تحلیل علمی در دانشگاه پیام نور صورت گیرد، بیان کرد: از مدیران دانشگاه پیام نور خواستارم با آینده‌نگری وضعیت دانشگاه را سنجیده و مسیر را طی کنند و شاخص‌های رسمی و علمی برای دانشگاه پیام نور این است که به ازای هر استاد 250 دانشجو باشد و براین اساس باید الان یک میلیون دانشجو در دانشگاه وجود داشته باشد.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی درباره وضعیت دانشگاه پیام نور وجود دارد،  گفت: مطالبات مقطعی دانشگاه پیام نور از وزارت علوم جواب نخواهد داد و باید پیش‌بینی کنیم که وضعیت آینده چگونه است و باید برای پیشرو بودن علمی کشور فکری منطقی شود و خلاقیت و نوآوری بیشتری صورت گیرد.

وی از مدیران دانشگاه پیام نور خواست به "تعامل خنثی" اکتفا نکنند و بیان کرد: تمام مدیران  کشور باید به خدا، مردم، قانون, دانشجویان و اساتید  پاسخگو باشند.

هاشمی با بیان اینکه  پیام نور سرمایه ملی کشور است، عنوان کرد: هیچ تقابلی بین دو طرف گفت‌وگو وجود ندارد  و مسائل اختلافی درون خانوادگی است و در حوزه مراکز علمی اختلاف نظرها ارزشمند است و اگر افرادی این اختلافات را به خارج از خانواده منتقل کنند از این حوزه نیستند و باید در درون گفت‌وگو شود. 

وی تصریح کرد: مسئله دشواری است که باید با کمک همدیگر پیش ببریم و در این مسیر چالش‌ها و فرصت‌هایی وجود دارد و بخشی از آن داخلی و بخشی خارجی است.

سرپرست وزارت علوم با اشاره به ظرفیت‌های واقعی پیام نور، اظهار داشت: در دنیای اطلاعات و فناوری، دانشگاه پیام نور می‌تواند با پذیرش دانشجوی غیر حضوری  ظرفیت‌ها توسعه‌ای خود را افزایش دهد و این را باید بدانیم  که ایران یک پایگاه علمی در جهان اسلام است که باید از این فرصت ویژه استفاده کامل شود و فقط به دانشجویان داخل کشور نگاه نشود.

وی با بیان اینکه فقط به اعتبارات و پروژهای عمرانی تکیه نشود، بیان کرد: حضور بیشترین دانشجوی تربیت بدنی در دانشگاه پیام نور که غیر حضوری است با ویژگی‌های اصلی این دانشگاه متعارف نیست و باید متناسب با نیازهای دانشگاه ظرفیت‌ها را استفاده  و تقویت کرد.

 هاشمی با تاکید براینکه پیوند دانشگاه با فرزندان ایران در خارج کشور تقویت شود، افزود: اگر ایرانیان خارج از کشور با دانشگاه پیام نور پیوند داشته باشند زمینه بازگشت آنها فراهم می‌شود و امروز باید در سوریه، عراق، یمن، فلسطین، لبنان و شرق آسیا این دانشگاه گسترش یابد تا پیوند مبارکی با آن‌ها برقرار شود.

وی اضافه کرد: باید کارگروهی برای تحصیل جوانان مسلمان میانمار در دانشگاه پیام نور فراهم شود و ماموریت آنی وزارت علوم به دانشگاه پیام نور این است و ظرف یکسال آینده آن را به وزارت علوم گزارش کنید.

سرپرست وزارت علوم با تاکید براینکه دیپلماسی علمی دانشگاه پیام نور باید فعال شود گفت: باید تمهیداتی برای آغاز باشکوه سال جدید تحصیلی انجام گیرد و اطلاع رسانی و شفاف‌سازی مناسبی برای مردم انجام گیرد و از ظرفیت رسانه بهره‌گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: باید کار گروهی درباره تحلیل ظرفیت  و چالش‌های آینده دانشگاه پیام نور ایجاد شود و در بازه زمانی مناسب تحلیل از وضعیت دانشگاه ارائه دهند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین