تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
plusresetminus
حزب الله : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر اهمیت صلح و امنیت برای اروپا و نیز اجرای پیمان‌ منع موشک‌های میانبرد تاکید کرد.
۰
کد مطلب : ۱۸۴۶۲۱
پیمان منع موشک‌های میانبرد اتمی باید به طور کامل اجرا شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه بر لزوم حفظ پیمان منع موشک‌های میانبرد (INF)  در راستای حفظ امنیت در اروپا تاکید کرد.
 
موگرینی گفت: «اروپا مدت زمانی طولانی عرصه جنگ سرد بود و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد به مدت 30 سال برای اروپا صلح و امنیت به ارمغان آورد. (این پیمان) باید به طور کامل اجرا شود.ما اروپایی‌ها چالش‌های امنیتی را دست‌کم نمی‌گیریم.»
 
وی با اشاره به اینکه امکان دارد تهدید‌های امنیتی بار دیگر شامل اروپا شود هم گفت: « به همین دلیل است که ما برای ساختار امنیتی ارزش قائل هستیم... ما قطعا نمی‌خواهیم ببینیم که این شرایط از بین می‌رود و  قطعا نمی‌خواهیم که به گذشته برگردیم.»
 
وی ابراز امیدواری کرد که بتوان این پیمان را حفظ کرد و تاکید کرد که اروپا تمامی تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیرد.
 
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش روسیه را به نقض این پیمان، متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند. وی گفت: «ما طرفی هستیم که داخل توافق مانده‌ایم و آن را رعایت کرده‌ایم ولی روسیه، متاسفانه، از آن پیروی نکرده است. بنابراین، ما این توافق را خاتمه خواهیم داد و از آن خارج می‌شویم.»
 
«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. روسیه تاکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه سال گذشته گفت هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.
 
«والری گراسیموف»، رئیس ستادکل ارتش روسیه امروز گفت که اگر آمریکا از پیمان منع موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) خارج شود، تدابیر روسیه برای پاسخ به این اقدام شامل کشورهایی خواهد شد که پذیرای سیستم‌های موشکی آمریکا شوند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین