تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
plusresetminus
حزب الله : رئیس پیشین فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری تصمیم وزیر ورزش و جوانان مبنی بر برکناری‌اش را «شخصی» قلمداد کرد.
۰
کد مطلب : ۸۱۳۶۲
گودرزی از انتصاب رویانیان ناراحت شد و مرا برکنار کرد
 

به گزارش شبکه خبری حزب الله ،حمیدرضا مهرعلی  با اشاره به برکناری‌اش از سمت ریاست فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری اظهار داشت: وزیر ورزش درست یا غلط طبق اساسنامه اختیاراتی دارد که می‌تواند رئیس یک فدراسیون را برکنار کند ولی طبق همان اساسنامه‌ای که وزیر برخی بخش‌های آن را قبول ندارد، رئیس یک فدراسیون اختیاراتی از جمله انتخاب مشاور برای خود دارد. ایشان به‌خاطر انتخاب یک مشاور توسط بنده ناراحت شده بودند و به‌اعتقاد من تصمیم شخصی در مورد برکناری من اتخاذ کردند.

مهرعلی ادامه داد: عملکرد من در مدت ریاستم در فدراسیون اتومبیل‌رانی کاملاً مشخص است، ما در ایران پیستی درست کردیم که پیش از این اصلاً وجود نداشت، میزبانی مسابقات موتورکراس را گرفتیم. درهای فدراسیون را به‌روی مجامع جهانی باز کردیم و بعد از 45 سال قهرمانی مسابقات رالی خاورمیانه را در قطر به دست آوردیم. ما در سال 93 توسط وزیر به‌عنوان فدراسیون برتر انتخاب شدیم و در اسفند ماه تقدیرنامه‌ای با امضای خود ایشان دریافت کردیم. اگر ما مشکلی داشتیم نباید با ما این‌طور برخورد می‌شد.

رئیس پیشین فدراسیون اتومبیل‌رانی گفت: من روز چهارشنبه آقای رویانیان را به‌عنوان مشاور انتخاب کردم. روز پنجشنبه با من تماس گرفتند و گفتند که وزیر از این انتخاب ناراحت شده است ولی من در پاسخ گفتم که از مراجع ذی‌صلاح در مورد ایشان استعلام کرده‌ام و گفته‌اند که آقای رویانیان مشکلی ندارد ولی از طرف وزارتخانه اصرار داشتند که ایشان از فدراسیون برود. شنبه صبح آقای رویانیان با من تماس گرفت و گفت که نمی‌تواند این مسئولیت را قبول کند. همان روز هم آقای سجادی با من تماس گرفتند و گفتند: باید استعفا بدهی. من در پاسخ گفتم استعفا نمی‌دهم چون کار بدی انجام نداده‌ام. وزیر اگر می‌خواهد مرا برکنار کند. من کارمند وزارت ورزش نیستم و توسط مجمع انتخاب شدم. ایشان هم نه با من صحبت کرد و نه از من توضیحی خواست تا اینکه برکنار شدم.

 وی در ادامه تصریح کرد: به هر حال این موضوع لجبازی و بی‌تدبیری‌های کودکانه‌ای بوده که امیدوارم ورزش هرچه زودتر در جاده اعتماد قرار بگیرد. قرار بود در این دولت تمرکززدایی صورت بگیرد و فدراسیون‌ها مستقل عمل کنند ولی به نظر می‌رسد تمرکزگرایی، بی‌اعتمادی و دخالت‌های بیش از حد یقه ورزش کشور را گرفته است.

مهرعلی گفت: وزیر طبق 10 ماده اساسنامه اختیار دارد که رؤسای فدراسیون‌ها را برکنار کند اما طبق همین اساسنامه رئیس هر فدراسیون اختیاراتی دارد. من آنچه وظیفه داشتم برای مجمع انجام دادم، به من هرچقدر که بودجه دادند 10برابر آن را به مجموعه برگرداندم. همه در فدراسیون اتومبیل‌رانی زحمت می‌کشند ولی فکر می‌کنم اتفاقاتی که در چند سال گذشته در این فدراسیون افتاد کاملاً بی‌نظیر بوده است، امیدوارم این راه ادامه پیدا کند.

رئیس پیشین فدراسیون اتومبیل‌رانی در پایان گفت: وزارت ورزش ادعا دارد که فدراسیون‌ها باید مستقل باشند. طبق برنامه‌ای که من به وزارت ارائه داده بودم فدراسیون اتومبیل‌رانی در پایان سال 95 از بودجه مختصر دولتی کاملاً بی‌نیاز می‌شد ولی اگر رئیس فدراسیون این‌قدر استقلال نداشته باشد که برای خودش یک مشاور انتخاب کند و به این دلیل به او فشار بیاورند که استعفا دهد، مسئولان و نمایندگان مجلس باید به فکر فرو بروند و برای‌شان سؤال ایجاد شود. من از این به بعد به کارهای شخصی، دانشگاهی و علمی خود می‌پردازم ولی تنگ‌نظری، لج‌بازی و تمرکزگرایی و مقداری هم بی‌تدبیری در ورزش کشور سایه انداخته است وگرنه آقای رویانیان منشأ خدمات کمی برای این کشور نبوده است. اگر مجمع برای وزیر و وزارتخانه اهمیت ندارد این اساسنامه به چه دردی می‌خورد؟ وزیر ورزش فقط بند 10 اساسنامه را دوست دارد که می‌تواند کسی را برکنار کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین